RSS

Law Eh Soe – The 4 Photos

26 Apr

Sample Imageဓာတ္ပံု ၄ ပံု

ေလာအယ္စိုး

ဧၿပီ ၂၅၊ ၂၀၀၉

တကၠသိုလ္ပညာေရး ၿပီးဆံုးျခင္း (သို႔မဟုတ္) က်ေနာ္တေယာက္ဘြဲ႔ ရသြားေပၿပီ။ ခုနွစ္ကား ၁၉၉၆ ခုနွစ္၊ ၀မ္းသာလိုက္ေလျခင္း …။ ဘြဲ႔ရလို႔ ၀မ္းသာသြားျခင္း မဟုတ္ပါ။ မိမိဖတ္ခ်င္ေသာစာမ်ားကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဖတ္ရေပေတာ့မည္။ ၿပီးေတာ့ ႀကီးႀကီးမားမား မိမိ၏ရည္ရြယ္ခ်က္တခုကို စတင္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရေပေတာ့မည္။

အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးကေတာ့ ဓာတ္ပံုသတင္းေထာက္ အလြန္ျဖစ္ခ်င္ေသာ ဆႏၵပါ။ အသက္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ အရြယ္ကတည္းက ဓာတ္ပံုပညာကို က်ေနာ္ အရႈးအမူး ၀ါသနာပါခဲ့သည္။ လူေတြရဲ႕ဘ၀အေၾကာင္းကို ဓာတ္ပံုရိုက္၍ သရုပ္ေဖာ္တင္ျပလိုသည္။ ေၾကာ္ျငာပစၥည္းမ်ားနွင့္တြဲ၍ မင္းသားမင္းသမီးမ်ား၏ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ရုိက္ျခင္းမဟုတ္ပါ။ ေန႔စဥ္လူ႔ေလာကႀကီးအတြင္း က်င္လည္ေနၾကသည့္ “ဘ၀” မ်ားကို “ကင္မရာ”ျဖင့္ ခ်ည္းကပ္လိုသည္။ သူတို႔တေတြ၏ ရုန္းကန္မႈနွင့္ ရင္ခုန္သံမ်ားကို သရုပ္ေဖာ္လိုသည္။ က်ေနာ္မိတ္ေဆြမ်ားသိထားေသာ ဓာတ္ပံုေလာကႏွင့္ က်ေနာ္ခိုင္မာစြာယံုၾကည္ၿပီး ရင္ခုန္သည့္ ဓာတ္ပံုအႏုပညာကလည္း မတူ။ အနည္းငယ္ေသာ မိတ္ေဆြရင္းမ်ားကသာ နားလည္ၿပီးအားေပးၾကသည္။

ေက်ာင္းမၿပီးေသးခင္ကေတာ့ ကိစၥမရွိ အိမ္မွလစဥ္ေက်ာင္းစရိတ္၊ အေဆာင္စာရိတ္တို႔အတြက္ ေထာက္ပံ့သည္။ အခု ေက်ာင္းကၿပီးေတာ့ အေမက နားလည္ေပမဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ကေတာ့ အသံထြက္စျပဳေနၿပီ။

“အေဒၚ့သား…ေက်ာင္းၿပီးေတာ့ အိမ္မျပန္လာေသးဘူးလား”

“အလုပ္တခုခု ၀င္မလုပ္ေသးဘူးလား”

“ဥပေဒနဲ႔ ၿပီးတာဆိုေတာ့ ေရွ႔ေနျဖစ္ျဖစ္၊ တရားသူႀကီးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဥပေဒ၀န္ထမ္းျဖစ္ရင္ေတာင္ နယ္မွာဆို အဆင္ေျပမွာ”

စသည့္ … စသည့္ … အသံမ်ား ….

နယ္မွ မိခင္ကို တယ္လီဖုန္းျဖင့္ အေၾကာင္းၾကားကာ မိမိ တေယာက္ ဓါတ္ပံုသတင္းေထာက္အျဖစ္ ဘ၀ကို ေရြးခ်ယ္လိုက္ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ရန္ကုန္တြင္ ဆက္လက္ေနထိုင္ၿပီး ႀကိဳးစားဦးမည္ မိမိကိုနားလည္ေပးပါရန္ႏွင့္ မ်က္ႏွာပူစြာပင္ လစဥ္ ဆက္လက္ေငြေၾကး ေထာက္ပံေပးဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံခဲ့သည္။

နားလည္စြာျဖင့္ပင္ မိခင္က ဘုရားရွင္ကို အရာရာဦးထိပ္ထားၿပီး အေကာင္းဆံုး ႀကိဳးစားရန္မွာသည္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ လိုအပ္သည့္ အသံုးစရိတ္မ်ားအတြက္ ပံုမွန္ ၎၏ေခၽြးနဲစာထဲမွ က်ေနာ္ကို ေထာက္ပံ့ပါ၏။

သို႔ေသာ္…

“ဒီေကာင္ ဒီေက်ာင္းၿပီးတာေတာင္ မိဘကို ဒုကၡဆက္ေပးေနတံုးပဲလား”

“ဘာ… စိတ္ကူးယဥ္ ေတာင္စဥ္ေရမရ ကိစၥေတြ ေလ်ာက္လုပ္ေနတာလဲ မသိဘူး”

“ကိုယ့္အိမ္အေျခအေနကို ကို္ယ္မသိတာလည္းမဟုတ္ တကိုယ္ေကာင္းဆန္ဖို႔ မသင့္ေတာ့ဘူး”

“ျဖစ္ခ်င္တာထက္ ျဖစ္သင့္တာကို ဦးစားေပးရမွာေပါ့”

“ေထာင္ႏႈတ္ခမ္းနဲ႔ နီးတဲ့အလုပ္ကိုမွ လုပ္ခ်င္ရတယ္လို႔ … အံ့ၾသပါတယ္”

စသည့္ၾသဘာသံမ်ား။

သူတို႔တေတြကိုလည္း က်ေနာ္အျပစ္မဆိုပါ။မိမိကိုယ္တိုင္ကလည္း ျဖစ္ခ်င္ေနသည္က နိုင္ငံျခားသတင္း႒ာနတခုခု၏ ဓါတ္ပံုသတင္းေထာက္။ ပတ္၀န္းက်င္အျမင္မွာကေတာ့ လြန္စြာမွ ရူးရူးႏွမ္းႏွမ္း ကိစၥတခု။

ဘယ္သူေတြ ဘာပဲေျပာေျပာ က်ေနာ္ကေတာ့ လံုး၀ စိတ္မပ်က္၊ အေမ နားလည္ရင္ ၿပီးတာပဲ။ ထို႔ေၾကာင့္ စားလည္းသည္စိတ္၊ အိပ္လည္း သည္စိတ။္

“ဓါတ္ပံုသတင္းေထာက္မွ ဓါတ္ပံုသတင္းေထာက္”  ငါးျပားသားမွ ေလ်ာ့ကိုမေလ်ာ့။

ေက်ာင္းတက္ေနစဥ္အခါတုန္းကေတာ့ အေဆာင္မွာေန၍ ကိစၥမရွိ၊ အခုေတာ့ ေနေရးထိုင္ေရးက စကားေျပာလာေပၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဂ်က္ဆင္ဘုရားေက်ာင္းမွ သင္းအုပ္ဆရာႀကီး ဦးအာသာကိုေလးကို ေနစရာအတြက္ ေမတၱာရပ္ခံရပါသည္။

ဆရာ၏ေက်းဇူးေၾကာင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၀င္းထဲရွိ ၎၏အိမ္အေနာက္ဖက္ ကားဂိုေဒါင္ထဲတြင္ ေနထိုင္ခြင့္ရရွိသြားေပၿပီ။ ေပ်ာ္လိုက္ေလျဖစ္ျခင္း … စိတ္ကူးယဥ္ျဖင့္ အဓိပတိလမ္းကို ညဖက္ လမ္းေလွ်ာက္ခြင့္၊ ကံ့ေကာ္တန္း၏အလွႏွင့္ ရနံကိုဆက္လက္ခံစားေနရျခင္း၊ သာယာလွ၍ လြမ္းေမာဖြယ္ေကာင္းလွေသာ ဥၾသငွက္ကေလးမ်ား၏ တြန္က်ဴးသံမ်ား တို႔ကို ဆက္လက္နားဆင္ႏိုုင္ခြင့္ ရသြားေပၿပီ။

ခ်စ္ေသာ မိတ္ေဖၚ ကားဂိုေဒါင္ႀကီးက အေရွ႔မွ သစ္သားတံခါးမႀကီး ႏွစ္ခ်ပ္၊ အေနာက္ဖက္ အလင္းေရာင္၀င္ ျပတင္းေပါက္ေလး ေသးေသးတေပါက္၊ မီးျခစ္ဘူးထဲမွာ ေနရသလိုပင္။ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး။ ၿပီးေတာ့လည္း တကၠသိုလ္၀န္ထမ္းတန္းလ်ားမွ မိသားစု၀င္မ်ားနွင့္အတူ အိမ္သာတလံုးတည္းကို စည္းလံုးညီညြတ္စြာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးသံုးစြဲရသည္။ မိသားစု ၅ စုနွင့္ က်ေနာ္ အပါအ၀င္အတြက္ အိမ္သာက တလံုးတည္း။ မနက္မိုးလင္းၿပီဆိုလွ်င္ တန္းစီ၍ ေစာင့္ရသည္။ အရသာထူး…တမ်ိဴး။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစကာမူ က်ေနာ့္အတြက္ ဤကားဂိုေဒါင္ႀကီးပင္လွ်င္ ၇ ေဆာင္ၿပိဳင္ နန္းေတာ္ႀကီးတခု ျဖစ္၍ ေနေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ က်ေနာ္၏ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ရည္မွန္းခ်က္စိတ္ကူးယဥ္မီး (Burning Desire) သည္ ဤကားဂိုေဒါင္ႀကီးမွ တဆင့္ အထက္ေကာင္းကင္သို႔ ညစဥ္အလွ်ံတညီးညီး တဟုန္းဟုန္းျဖင့္ ထိုးထိုးတက္ေနေပသည္။

ေနာက္ အခက္အခဲတခုက ရွိေသးသည္။ ျဖစ္ခ်င္တာက ဓါတ္ပံုသတင္းေထာက္။ ဓါတ္ပံုကို ရိုက္တတ္ေနသည္မွာ ၉ ႏွစ္အတြင္းသို႔ ေရာက္ေနေပမဲ့ က်ေနာ့္မွာ ကိုယ္ပိုင္ကင္မရာက မရွိ။ လြန္ခဲ့ေသာ ေျခာက္ႏွစ္တာ ကာလတံုးက မိမိမွာ ကိုယ္ပိုင္ကင္မရာ တလံုး ရွိခဲ့သည္ သို႔ေသာ္ အေၾကာင္းအရာ တစံုတခုေၾကာင့္ ထိုကင္မရာေလးကို က်ေနာ္ နာက်င္စြာ လက္လြတ္ဆံုးရႈံးခဲ့ရသည္။

ဓါတ္ပံုရိုက္တတ္မွန္းသိ၍ မိတ္ေဆြမ်ားက ၎တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သာေရး နာေရး စည္းေ၀းမွတ္တမ္း၊ ခရစ္ယာန္တို႔၏ နွစ္ျခင္းခံယူေသာ အစီအစဥ္မ်ား အတြက္ လာေရာက္ အကူအညီေတာင္းတတ္ၾကသည္။ ထိုအခါ ၎တို႔က နားလည္ၿပီး အလိုက္သိစြာ က်ေနာ္ရိုက္မည့္ကင္မရာကိုလည္း လိုက္လံငွားရမ္းၿပီး ရွာေဖြေပးတတ္သည္။

မိမိအတြက္ အေကာင္းဆံုး လက္ေသြးရမည့္ ေနရာေတြပဲဟု အေကာင္းဆံုး ခံယူကာ ကင္မရာမရွိျခင္းကို ထူးထူးေထြေထြ ၀မ္းနည္းျခင္းမျဖစ္ေတာ့။ သို႔ေသာ္ ကင္မရာ တလံုးကိုေတာ့ ပိုင္ဆိုင္လိုလွသည္။

က်ေနာ္ျပဳလုပ္နိုင္ေသာအရာ တခုတည္းသာရွိပါသည္။ ထိုအရာကေတာ့ “ဘုရားကို မိမိအတြက္ ကင္မရာတလံုးေပးပါရန္ ဆုေတာင္းျခင္းတည္း”။ တန္ဖိုးႀကီးလွေသာ ကင္မရာကို မိခင္ကလည္း ၀ယ္ေပးႏူိင္စြမ္းမရွိ။

ျပန္ေျပာင္းေတြး၍ အမွတ္ရမိသည္။ တေန႔ လွည္းတန္းမွၿမိဳ႔ထဲသို႔ အသြား၊ (၄၈) ဟိုင္းလတ္ကားေပၚ က်ေနာ္တြယ္၍ လိုက္ရင္း သံေစ်းမွတ္တိုင္တြင္ ကားက ခရီးသည္မ်ားကို တင္ ခ်ရန္အတြက္ ေခတၱအရပ္။ က်ေနာ္ကလည္း ကားကိုတြယ္ေနရင္း ပတ္၀န္းက်င္ကို မ်က္ေစ့ကစားလိုက္ေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္လာေသာ နိုင္ငံျခားသားတေယာက္ လြယ္ထားသည့္ ကင္မရာကို သတိျပဳမိလိုက္သည္။

အလို… ကမၻာ့ နံပါတ္ ၁ အဆင့္၀င္ ကင္မရာအမ်ိဴးအစား။ ထိုပုဂၢိဳလ္ကလည္း သတင္းေထာက္တဦး သို႔မဟုတ္ အေပ်ာ္တမ္းဓါတ္ပံုဆရာတေယာက္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနမည္။ ၎ႏွင့္ တထပ္တည္း သူ၏လည္တြင္လြယ္ထားေသာ ကင္မရာက က်ေနာ့္ရင္ကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ျမန္ဆန္သည့္အဟုန္ျဖင့္ ခုန္ေစသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကားဆရာကို “ဟိုး..ထား” ဟု ေအာ္လိုက္ၿပီး၊ ေရွ႔မွတ္တိုင္မေရာက္မီ ကားေပၚမွ ဆင္းဖို႔ျပင္လိုက္သည္။ ထိုအခါ အတူပါလာေသာသူငယ္ခ်င္းက “ေဟ့ေကာင္… ဆူးေလ မေရာက္ေသးဘူး ေလကြာ” ဆိုေတာ့ က်ေနာ္က “လိုက္ခဲ့ … အေရးႀကီးတယ္”ဟု ဆိုလိုက္ၿပီး ထိုနိုင္ငံျခားသား လမ္းေလ်ာက္လာေနသည့္ဖက္သို႔ အေနာက္ျပန္ေလွ်ာက္သြားၾကသည္။

ေတြ႔ပါၿပီး..ကိုယ့္ေရွ႔မွာ ဥေရာပသားလား အေမရိကန္ကလားမသိ က်ေနာ္သိတာက ၎လြယ္ထားေသာကင္မရာ က်ေနာ့္မ်က္လံုးမ်ား ျပဴးျပဲၿပီး အငမ္းမရ ၾကည့္မိ၏။ ထိုအခါ ၎နိုင္ငံျခားသားက က်ေနာ္ကို အလစ္သမားထင္၍လားေတာ့ မသိ၊ ကင္မရာကိုလက္ျဖင့္ အျမန္အုပ္ကာ ကင္မရာႀကိဳးကိုလည္း တဖက္လက္ျဖင့္ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ျပန္၍ ကိုင္လိုက္ေသးသည္။

က်ေနာ္ လြန္စြာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ကာ ၀မ္းနည္းမိသည္။ ၿပီးေတာ့လည္း “ေၾသာ္ … ငါ့ကို သူက ကင္မရာကို စိတ္၀င္စား ရူးသြပ္တဲ့လူ ဆိုတာ သိခ်င္မွ သိမွာ။ ငါ သူ႔ရဲ႔ ကင္မရာကို အလစ္သုတ္မွာကို စိုးရိမ္ရွာမွာေပါ့” ဟု မိမိကိုယ္ကို ေျဖသိမ့္လုိက္ရပါသည္။

တကယ့္မွတ္မွတ္ရရေလး …

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္။ ဘာေတြပဲ ၾကံဳၾကံဳ၊ က်ေနာ့္အတြက္ အရာရာကို ဓါတ္ပံုရိုက္ရန္သာ အစဥ္ စဥ္းစားမိေနေလေတာ့သည္။ စိတ္ဓါတ္က မက်သြား။

ကိုညီညီသြင္ကလည္း “ေဟ့ … မင္းမွာ ကင္မရာမရွိေပမဲ့ စိတ္ဓါတ္က်ဖို႔ မလိုပါဘူးကြာ။ မင္းက ဓါတ္ပံုရိုက္တတ္ေနၿပီပဲ …။ မဟုတ္လား … သြား (British Council) နဲ႔ (American Centre) ကို။ နိုင္ငံတကာ ဓါတ္ပံုဆရာႀကီးေတြ ဘယ္လို ဓါတ္ပံုရိုက္ထားတယ္ဆိုတာ ေလ့လာကြာ။ ၿပီးေတာ့လည္း မင္းရဲ႔မ်က္လံုးေတြကို ကင္မရာလို သေဘာထားၿပီး အျမဲ ရိုက္ ရိုက္ေနကြာ”

သူအၾကံေပးတာကလည္း ဟုတ္တုတ္တုတ္။ ဒါေၾကာင့္ မ်က္လံုးနွစ္လံုးကို

ကင္မရာမွန္ဘီလူးပမာ သေဘာထားၿပီး မရပ္မနား တရစပ္ မ်က္လံုးဓါတ္ပံုေတြ ရိုက္ေနေသာအခ်ိန္။

တေန႔ … ။

ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႔ အနာႀကီးေရာဂါျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေရးေဆးရုံမွ ေဒါက္တာေစာ၀ါးထူး၊ တခါတရံ ၎၏မိတ္ေဆြမ်ားက ခ်စ္စႏုိးျဖင့္ “ေဟ့… အႏူဆရာ၀န္ႀကီး” ဟု ကင္ပြန္းတတ္ခံရသူ၊ အစည္းအေ၀းကိစၥတခုေၾကာင့္ ရန္ကုန္ကို ေရာက္ေနခိုက္၊ တည က်ေနာ္ႏွင့္ တေနရာတြင္ ဆံုၾကသည္။

ေဒါက္တာေစာ၀ါးထူးက

“ေဟ့ … ေမာင္။ မင္းက ဓါတ္ပံုေလး ဘာေလး ရိုက္တတ္တယ္လုိ႔ ၾကားတယ္။ အဲဒါ … ငါ့ကို တခုေလာက္ ကူညီစမ္းပါဦး”

“ဟုတ္ကဲ့။ က်ေနာ္ ဘာ ကူညီရမလဲ အန္ကယ္”

“ေအး..ေနာက္ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ဆိုရင္ ငါ အေမရိကန္ကို အနာႀကီးေရာဂါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ညီလာခံတခု သြားတက္ရမွာ။ ဟိုမွာ … တင္ျပေဆြးေႏြးတာေတြ လုပ္ရမွာ။ အခု ငါ့ေဆးရုံမွာ ထူးထူးဆန္းဆန္း ဒီအနာႀကီးေရာဂါထဲကပဲ ပံုစံအသစ္ ထပ္ေတြ႔ထားလို႔ကြာ။ အဲ့ဒါ လူနာရဲ႔ ဓါတ္ပံုနဲ႔ သူတို႔ေရာဂါေတြကို ငါ ဓါတ္ပံုရိုက္ခ်င္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ကို ဘယ္လို ကုသမႈေတြ ေပးရမလဲဆိုတာ တင္ျပခ်င္လို႔။ မင္း ငါ့ေနာက္ ေမာ္လၿမိဳင္လိုက္ၿပီး ဓါတ္ပံုရိုက္ေပးလို႔ မရဘူးလား။ ေအာ္ … ဒါနဲ႔ အဲ့ဒီဓါတ္ပံုေတြကို ပရိုဂ်က္တာနဲ႔ ျပမွာဆိုေတာ့၊ ဆလိုက္ဖလင္ (Slide Film) နဲ႔ ရိုက္ရမွာေနာ္”

ခက္ၿပီ။ မိမိက သြား၍ ရိုက္ေပးေနခ်င္သည္က ေျပာ၍ မျပတတ္ေလာက္ေအာင္။ ျပႆနာက လက္ထဲတြင္ ကင္မရာက မရွိ။ ေခတၱ ေတြေ၀ေနမိသည္။

“ေဟ့ … မင္းက ငါတို႔ အႏူေတြကို ဓါတ္ပံု မရိုက္ခ်င္ဘူးလားကြ”

လုပ္ၿပီ၊ ေဒါက္တာေစာ၀ါးထူးက အတည္ေပါက္ျဖင့္ ေနာက္သလိုလို၊ တကယ္အတည္ျဖင့္ ေျပာသလိုလို။

“ငါ … အဲဒီဖလင္ဖိုးနဲ႔ မင္းအျပန္ ခရီးစာရိတ္ေတြ အားလံုး စီစဥ္ေပးမယ္ကြာ။ မင္းသာ ငါ့ေနာက္လိုက္ၿပီး ဓါတ္ပံု ရိုက္ေပးစမ္းပါ”

“ဟုတ္ကဲ့။ က်ေနာ္ လာရိုက္ေပးပါ့မယ္။ ပထမဦးဆံုး က်ေနာ္ကင္မရာ ငွားရမယ္။ အဲဒါ မိတ္ေဆြတေယာက္ကို အကူအညီ ေတာင္းရဦးမယ္။ သူ႔ဆီက ကင္မရာ ရ ရျခင္း က်ေနာ္ ေမာ္လၿမိဳင္ကို လိုက္လာခဲ့ပါမယ္။ က်ေနာ္ အခု အန္ကယ္နဲ႔ ခ်က္ခ်င္းႀကီး လိုက္လို႔ မျဖစ္ေသးလို႔ပါ”

ဟုျပန္ေျပာလိုက္ေတာ့။

“ေအး။ အဲဒါဆိုလည္း ၿပီးတာပဲကြာ။ လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကတိေတာ့ မပ်က္နဲ႔။ အဲ့ဒီဓါတ္ပံုက ငါ့အတြက္ အရမ္းအေရးႀကီးတယ္။ ဒီဓါတ္ပံုေတြ ပါမသြားရင္ ငါလည္းခက္မယ္။ မင္း ကတိေတာ့ တည္ပါေစ”

ဆိုၿပီး ေဒါက္တာေစာ၀ါးထူးတေယာက္ က်ေနာ့္ကို မယံုတ၀က္ ယံုတ၀က္ျဖင့္ ေမာ္လၿမိဳင္သို႔ ျပန္သြားေလ၏

မိတ္ေဆြတဦးထံ ကင္မရာေခတၱငွါးရန္အတြက္ ေမတၱာရပ္ခံရသည္။ ထို႔အျပင္ ဖလင္ဖိုးႏွင့္လမ္းစရိတ္ အတြက္လည္း ေခ်းငွားမည့္သူကို …

“ဟို … ေမာ္လၿမိဳင္ အနာႀကီးေဆးရုံမွာ ကုသိုလ္ သြားလုပ္မလို႔။ အဲ့ဒါ လမ္းစရိတ္ေလး နည္း

နည္းလိုတာနဲ႔ ျပန္လာရင္ ဆပ္ပါ့မယ္။”

က်ေနာ္ ေမာ္လၿမိဳင္သို႔ လာမည္၊ မလာမည္ကို သံသယရွိေသာ ေဒါက္တာေစာ၀ါးထူးက လမ္းစာရိတ္ႏွင့္ ဖလင္ဖိုးအတြက္ ဘာမွ မခ်န္ထား။ တကယ္လာမွ ျပန္ေပးမည္ ဆိုတာမ်ိဴး။

“ေဟ့ေကာင္ … မင္း ငါနဲ႔ လိုက္မလား။ ေမာ္လၿမိဳင္သြားၿပီး ဓါတ္ပံုကုသိုလ္ သြားလုပ္မလို႔။ စိတ္၀င္စားရင္ လိုက္ခဲ့ကြာ၊ ဗဟုသုတလည္းရတာေပါ့” ဆိုၿပီး ေတာင္ႀကီးသား ဖိုးၿပံဳးကို အေဖၚ စပ္လိုက္၏။

သူကား … ဂီတာတီးရလွ်င္ အျမဲ ျပံဳး၍ေပ်ာ္ေနသူ။ အဲ့ဒီကာလတုန္းက အေမာင္ဖိုးျပံဳးတြင္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ရည္ရြယ္ခ်က္တခု အေသအခ်ာရွိေနသည္။

ထိုစဥ္က က်ေနာ္ ညေနစာစားဖို႔ တခါတရံ အခက္အခဲၾကံဳလွ်င္ သူကေကၽြး၍၊ ၎ေငြျပတ္ေသာအခါ မိမိကလည္း အိမ္မွ ေငြပို႔လာခိုက္ႏွင့္ၾကံဳလွ်င္ နိုင္သေလာက္ ေ၀ငွပါ၏။

စုစုရုံးရုံးျဖင့္ သူတို႔တေတြ ဖိုးျပံဳး၊ ေစာသာေဂး (The Tree Band) မွ ကီးဘုတ္သမားတို႔က ယုဒႆန္ရိပ္သာ၀င္းမွာေနၾကဆဲ။ သာ့သနာ့အရိပ္ကိုေႏြးေထြးစြာ ခိုလႈံေနေသာကာလ ဆိုရင္လည္း မမွား။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေတာ္၏ တိုက္ခန္း ငွါးရမ္းခေစ်းႏႈန္းကို မိမိတို႔ လက္လွမ္းမမီေသးေသာ အခ်ိန္ပါ။

ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္ေသာ အဆိုေတာ္ဒိုးလံုးသည္ ဖိုးျပံဳး၏ ေဆြမ်ိဴး ညီအကို ေတာ္စပ္သူ တဦးျဖစ္သည္။ လူငယ္ထုၾကား၌ ရိုက္ခတ္ေအာင္ျမင္၍ ပ်ံလြင့္လာေသာ ဒိုးလံုး၏ ဆန္းသစ္ေသာ ဂီတသံစဥ္မ်ားကို အဓိကစီမံ၍ တီးခတ္မႈအ၀၀ကို ႀကီးၾကပ္ခဲ့ရသူသည္ – က်ေနာ့္ခ်စ္ေသာမိတ္ေဆြ ခြန္ျပံဳး ေပတည္း။

သူကား.ေဘာ့စ္ဂီတာသမား အရပ္ပုပုနွင့္ ပအို၀္တိုင္းရင္းသားတဦး။သူလည္း ထိုအခ်ိန္က ဟိုခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္း ဒီခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းတို႔က ေမတၱာရပ္ခံရင္ လိုက္တီးေပးလိုက္၊ သူငယ္ခ်င္းမဂၤလာေဆာင္ဆိုရင္လည္း သူ မပါလို႔ မျဖစ္။ မိမိတို႔ကိုယ္စီ ေမွ်ာ္မွန္းထားေသာ အနာဂတ္ကလည္း ဟို … အေ၀းႀကီး … အေ၀းႀကီးဟု ထင္ေနသည့္ ကာလ။

ေမာင္မင္းႀကီးသား ဖိုးျပံဳးကို ခရီးေဖၚအျဖစ္ ေခၚသြားကာ၊ ေစ်းအနည္းဆံုး ရန္ကုန္ – ေမာ္လၿမိဳင္ ည ခရီးစဥ္ အစိုးရဟီးနိုးကားႀကီးျဖင့္ ခ်ီတက္သြားၾကသည္။ ႏွစ္ဦးစလံုး … အလယ္ခံုမွာသာ ေနရာရ၏။ ခရီးသည္ေတြက မတန္တဆမ်ားေတာ့ တကယ့္ကို က်ပ္က်ပ္ သပ္သပ္။

ေနာက္တေန႔ နံနက္တြင္ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ဦး ေဒါက္တာေစာ၀ါးထူး၏ ေမာ္လၿမိဳင္ေရႊၿမိဳ႔ေတာ္ႀကီးသို႔ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္ရွိသြားသည္။  ေတာင္၀ိုင္းအရပ္ရွိ ေဒါက္တာေစာ၀ါးထူး၏ေနအိမ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားၿပီး၊ ၎ကို ၀မ္းသာအားရ သြားေရာက္ေတြ႔ၿပီး -

“အန္ကယ္ … က်ေနာ္ေရာက္ပါၿပီ။”

မိမိ ကတိတည္သည္ဆိုေၾကာင္း ျပခ်င္သည့္ မာန္ကေလးႏွင့္။

ေဒါက္တာေစာ၀ါးထူးက တအံ့တၾသျဖင့္ …

“ဘာကိစၥရွိလို႔ မင္းတို႔ ေမာ္လၿမိဳင္လာၾကတာလဲ”

ေဒါက္တာေစာ၀ါးထူးတေယာက္ ေဖာက္ေလၿပီ။ ခရီးပမ္းေနရသည့္အထဲ အေမာပင္ဆို႔သြားသည္။ ကုသိုလ္အတူလာယူသည့္ ဖိုးျပံဳးကလည္းမ်က္ႏွာ မလွေတာ့။

“ဟား … အန္ကယ္ပဲ က်ေနာ့္ကို ဒီအနာႀကီးေဆးရုံက လူနာႏွစ္ေယာက္ကို ဓါတ္ပံုရိုက္ေပးဖို႔ မွာထားတာေလ၊ အန္ကယ္ မမွတ္မိေတာ့ဘူးလား”

“ဟုတ္တယ္ေလ။ ရွင္ပ ဲဆရာနတ္ႏြယ္၊ ဆရာေက်ာ္ေအာင္တို႔နဲ႔ ညေနစာ ထမင္းစားေတာ့ သူ႔ကို ဓါတ္ပံုလာရိုက္ေပးဖို႔ မွာထားတာ မဟုတ္လား။ သူ မလာမွာစိုးလို႔ ရွင္ပဲ ဟိုေျပာ သည္ေျပာ ေျပာလိုက္တာေလ” ဟူ၍ ၎၏ မေဟသီက ေဒါက္တာေစာ၀ါးထူးကို ေျပာေတာ့မွသာ …

“ဟာ …။ ဟုတ္တာေပါ့ ေဆာရီးကြာ။ လူႀကီးဆိုေတာ့လည္း ေမ့တတ္တာေပါ့” ဟူ၍ ေဒါက္တာေစာ၀ါးထူးက ေခါင္းကုတ္၍ ေျပာ၏ အန္တီ ကယ္လိုက္ေပလို႔။

ေဒါက္တာေစာ၀ါးထူးသည္ ခ်စ္စရာလူတေယာက္ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္ႏွင့္ သူ ရန္ကုန္မွာ အမွတ္မထင္ဆံုၿပီး ၎ကဖိတ္ေခၚ၍ ညစာစားပြဲတခုသို႔ အတူသြားၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာႀကီး ႏွစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဆရာနတ္ႏြယ္ႏွင့္ဆရာေက်ာ္ေအာင္တို႔ကို ၎တို႔ဇနီးေမာင္ႏွံက ညစာ ေကၽြးျခင္းျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာမ်ားက သူ႔ကို အလြန္ခ်စ္ၾကသည္။ ဆရာပါရဂူ ဆရာျမသန္းတင့္တို႔ဆိုလည္း ေဒါက္တာေစာ၀ါးထူး၏ အနာႀကီးေရာဂါသည္မ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္မႈ႔လုပ္ငန္းအတြက္ ခင္မင္ေလးစားၾကသည္။ အန္ကယ္ေစာ၀ါးထူးသည္ စာေပဖတ္ရႈျခင္းလုပ္ငန္းကို သိပ္ၿပီး ၀ါသနာမထံုလွ။ ျပည္အနာမ်ားျဖင့္ ရိရြဲေနေသာ အနာႀကီးေရာဂါသည္တို႔၏ ေျခလက္အနာမ်ားကို ေစတနာျဖင့္ မရြံမရွာ သုတ္သင္ေဆးေၾကာေပးျခင္းသည္ကား သူ၏ အနုပညာတခု။ သူ႔ဘ၀သည္ အနာႀကီးေရာဂါသည္မ်ားကို ကုသေရး၊ အနာႀကီးေရာဂါသည္မ်ားကို ကုသေရးသည္သာ သူ႔ဘ၀။

ညစာစားပြဲတြင္ စာေရးဆရာႀကီးႏွစ္ဦးနွင့္ ေဒါက္တာေစာ၀ါးထူး ဘယ္ခရီးအထိ ေရခ်ိန္ကိုက္သြားၾကသည္မသိ၊ ယခုၾကည့္ပါ သူ႔ က်ေနာ္ကို ေမာ္လၿမိဳင္သို႔လာၿပီး ဓါတ္ပံုရိုက္ခိုင္းသည့္ကိစၥကို မမွတ္မိေတာ့။

အနာႀကီးေရာဂါသည္မ်ားတို႔၏ ဘ၀ထဲတြင္ ေဒါက္တာေစာ၀ါးထူး တေယာက္ နွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ၾကာၾကာ မိမိကိုယ္ကို ႁမႈတ္ႏွံထားသူတဦး ျဖစ္သည္။

တခါတရံ ၎၏ေပ်ာ္ရႊင္စြာျဖင့္ ေမ့တတ္ျခင္းကို မိမိက နားလည္ေပးရမည္သာ။ သူ႔မွာ ခ်စ္စရာ လူသားအလြန္ဆန္ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားက မွတ္ေက်ာက္ မတင္၍ မရ။

“ေအး ေအး …။ ေကာင္းၿပီကြာ။ ငါသူနာျပဳဆရာမကို မင္းဘယ္လူနာ ဓါတ္ပံုရိုက္ရမယ္ဆိုတာ စီစဥ္ခိုင္းလိုက္မယ္..အေကာင္းဆံုးသာ ရိုက္ေပးကြာ” ဆိုၿပီး က်ေနာ့္ကို ေဆးရုံမွ သူနာျပဳဆရာမတဦးႏွင့္ လႊဲလုိက္ေလသည္။

ၿပီးေတာ့လည္း အသြားအျပန္လမ္းစားရိတ္ ဖလင္ ကူးေဆးခတို႔ကိုပါ တပါတည္း ထုတ္ေပးလိုက္သည္။

“ဒီမွာ ခဏေစာင့္ပါ။ က်မ ဓါတ္ပံုရိုက္ရမဲ့ လူနာကို သြားေခၚလိုက္ဦးမယ္” ဟူ၍ သူနာျပဳဆရာမက က်ေနာ္ကိုေျပာၿပီး လူနာေဆာင္ဖက္သို႔ ထြက္သြားသည္။

ငါးမိနစ္ခန္႔အၾကာ သူနာျပဳဆရာမႏွင့္အတူ အသက္ ၂၀ ႏွင့္ ၂၃ ႏွစ္ ္အၾကား အရပ္ခပ္ျပတ္ျပတ္ အသားညိဳညိဳႏွင့္ လူငယ္တဦးပါလာ၏။

အလို …

၎လူငယ္၏ မ်က္ႏွာတျပင္လံုး အနာႀကီးေရာဂါ အရွိန္တန္ခိုး အစြန္းကုန္ျပ၍ ေနသလားဟု ထင္လိုက္ရသည္။ ေရာင္ယမ္း၍ ညိဳပုပ္ကာ ပတ္ၾကားအက္ကြဲေနေသာ မ်က္ႏွာျပင္၊ ျပည္ပုပ္ အရည္မ်ားကလည္း အျပင္သို႔ ပြင့္အန္ထြက္ေတာ့မလို။ ၎၏ညာဖက္လက္မွ အနာမ်ားကလည္း အလားတူ။

သူနာျပဳဆရာမက..

“ဟုတ္ကဲ့။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး သူရဲ႔မ်က္ႏွာနဲ႔ ညာဖက္လက္ကိုတြဲၿပီး ဓါတ္ပံုရိုက္ေပးပါ။ ဆရာႀကီးက အဲဒီဓါတ္ပံုကို လိုခ်င္ပါတယ္”

“ကဲ … ညီေလးေရ။ မင္းရဲ႔မ်က္နွာနဲ႔ ညာဖက္လက္ကို ကပ္ထား။ အကို ဓါတ္ပံုရိုက္မယ္ေနာ္” ဟု အဆိုပါလူငယ္ကို က်ေနာ္ေျပာလိုက္ေသာအခါ ၎က တိတ္ဆိတ္စြာျဖင့္ ေခါင္းညိတ္ျပပါသည္။

က်ေနာ္ကင္မရာျဖင့္ ၎လူငယ္၏မ်က္ႏွာျပင္သို႔ခ်ိန္ၿပီး ကင္မရာခလုပ္ကို ႏွိပ္ရန္ ျပင္လိုက္ေသာအခါ -

“ေဟ့လူ … ဘာလုပ္တာလဲဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔ က်ေနာ့္ကို ဓါတ္ပံုလာရိုက္တာလဲ။  ဒီဓါတ္ပံုကို ခင္ဗ်ားက ဘာလုပ္မွာလဲ။ ဒီေလာက္ က်က္သေရ မဂၤလာမရွိတဲ့ပံုကိုမွ ခင္ဗ်ားတို႔ လိုခ်င္ေနရတာလဲ။ ၿပီးေတာ့ … က်ေနာ့္ပံုကို နိုင္ငံျခားမွာေတာင္ သြားျပဦးမယ္လို႔ဆရာႀကီးက က်ေနာ့္ကိုေျပာတယ္ ခင္ဗ်ားတို႔ နည္းနည္းကေလးမွ ကိုယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ မရွိဘူးလား။ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႔ပံု ဆိုရင္ေကာ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ့္လို အရိုက္ခံပါ့မလား။ မလုပ္ပါနဲ႔ဗ်ာ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး က်ေနာ့္ကို ဓါတ္ပံုမရိုက္ပါနဲ႔ဗ်ာ။ က်ေနာ့္ကို သနားပါဗ်ာ။ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ေလး နည္းနည္းထားပါဗ်ာ။ ေနာ္ … ေနာ္ … က်ေနာ့္ကို ဓါတ္ပံုမရိုက္ပါနဲ႔ဗ်ာ …”

ဟူ၍..ဟူ၍…

အဆိုပါ လူငယ္က ၎၏ႏႈတ္ဖ်ားမွ တခြန္းမွ မေျပာရွာပါ။

သူ႔ခမ်ာ ေျပာႏုိင္ေသာ အခြင့္လည္း ရွိမည္မထင္ပါ။ သို႔ေသာ္ ၎၏မ်က္လံုးႏွစ္လံုးက က်ေနာ့္ကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ႏွင့္ အက်ယ္ေလာင္ဆံုး အစြမ္းကုန္ ေအာ္ဟစ္ေနသကဲ့သို႔ က်ေနာ ္ရုတ္ခ်ည္းခံစားလိုက္ပါသည္။

ဓါတ္ပံုဆရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ မ်က္လံုးတို႔၏ စကားသံကို ဖမ္းႏိူင္ပါသည္။ မ်က္လံုးမ်ားတို႔၏ သတင္းစကား အတိမ္အနက္ကို နားလည္ႏူိင္စြမ္းရွိ၏။ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားက က်ေနာ္တို႔ဓါတ္ပံုဆရာမ်ားကို သင္ၾကားေပးလိုက္သည္သာ။

အသုဘအခမ္းအနားမ်ားနွင့္ အခ်ဴပ္သားတို႔၏ ဓါတ္ပုံအေတာ္မ်ားမ်ားကို က်ေနာ္ မွတ္တမ္းတင္ ရိုက္ေပးခဲ့ဘူးသည္။  မိသားစု ေဆြမ်ိဴး မိတ္သဂၤဟတို႔၏ ေၾကကြဲဖြယ္ရာ ေနာက္ဆံုးခရီးစဥ္ပံုရိပ္၊ အသုဘမွတ္တမ္းဓါတ္ပံုမ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားထံသို႔ ျပန္၍ေပးေသာအခါ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ျဖင့္ လက္ခံၾကသည္လည္း ရွိသည္။ ဒီဓါတ္ပံုက ေကာင္း၍ ဟုိဓါတ္ပံုက ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလို ျဖစ္ေနရတာလဲ ဆိုတာမ်ိဴး၊ တခါတရံ ဓါတ္ပံုေတြကိုၾကည့္ရင္း မ်က္ရည္ေလး တစမ္းစမ္း။ ၿပီးေတာ့ ဓါတ္ပံုဖိုး ထုတ္ေပးတတ္ၾကသည္။ ေၾကကြဲမႈသည္ ၎တို႔အတြက္ အတိတ္မွာက်န္ခဲ့သည္ ဆိုတာမ်ိဴး အေတာ္မ်ားမ်ား။

သြားေလသူကိုတမ္းတျခင္း – ဘယ္လိုပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ထိုမွတ္တမ္းဓါတ္ပံုေတြကို တရိုတေသေလး သိမ္းထားတတ္ၾကသည။္ ျပန္၍ မထုတ္ၾကည့္သည့္တိုင္ေအာင္ေပါ့။

နယ္ၿမိဳ႔တၿမိဳ႔တြင္ က်ေနာ္ေနထိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ တခါတရံ ရဲစခန္းက အခ်ဴပ္ခံထားရေသာ အခ်ဴပ္သား တရားခံမ်ားတို႔ကို ဓါတ္ပံုရိုက္ေပးရန္ ေခၚတတ္ၾကသည္။ ၎တို႔တေတြကို ဓါတ္ပုံရိုက္ေသာအခါ သူတို႔တေတြ၏မ်က္ႏွာျပင္ေပၚ၀ယ္ ေဒါသ ရွက္စိတ္ တပါးသူကို နာက်ည္းေနမႈတို႔အျပင္ “ငါတေန႔ လြတ္ရင္ေတာ့လားကြာ” ဆိုေသာ မာနေလးမ်ား၊ မာနႀကီးမ်ား ကပ္၍ ပါလာတတ္စျမဲ။ ၎တို႔၏ မ်က္လံုးမ်ားကို က်ေနာ္သိသည္။

ယခု က်ေနာ့္အေရွ႔ရွိ အနာႀကီးေရာဂါသည္လူငယ္ကေလးသည္ ဤကဲ့သို႔မဟုတ္ မိမိခံစားေနရေသာ အနာႀကီးေရာဂါသည္ တစံုတရာေသာ မိမိ၏ကာယကံေျမာက္ က်ဴးလြန္မႈတခုခုေၾကာင့္ရရွိသည့္ ေရာဂါလည္းမဟုတ္ပါ။ ထိုေရာဂါဆိုးေၾကာင့္သာ မိမိသည္ လူမႈအသိုက္အ၀ိုင္း၏ အျပင္ဖက္၊ ဤေမာ္လၿမိဳင္ ေတာင္၀ိုင္း အနာႀကီးေဆးရုံသို႔ ေရာက္ရွိေနျခင္းျဖစ္သည္။ မိဘ ေမာင္ႏွမမ်ားကို သတိရသည္။ တိတ္တခိုး သံေယာဇဥ္တြယ္မိေသာ သူေလးကို နာက်င္စြာျဖင့္ တမ္းတမိေပလိမ့္မည္။ မိမိအတြက္ ယခုဘ၀၌ ဘာဆို ဘာ တခုမွ မျဖစ္ႏူိင္ေတာ့ဆိုသည့္ အားငယ္မႈမ်ား။  ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားလည္း တစစီ ကြဲေၾကလွ်က္။

မိမိႏွင့္နီးစပ္ ပတ္သက္ခဲ့ေသာသူမ်ားေတြလည္း လူမႈပတ္၀န္းက်င္အလည္မွာ မိမိေၾကာင့္ မ်က္ႏွာငယ္ရွာ ေရာ့မည္။ ယခုလည္း ၾကည့္ပါဦး – မိမိကို ဓါတ္ပံုရိုက္ေနျပန္ၿပီ။ ဤေရာဂါေပ်ာက္ကင္းသြားသည္ပဲထားဦး မိမိ၏ေနရပ္သို႔ ျပန္ကာေနဖို႔ အခက္ၾကံဳဦးမည္။

“အႏူ … အႏူ” ဆိုၿပီး လူတိုင္းက ရြံရွာၾကမည္။ ဤအနာႀကီးေဆးရုံသည္သာ မိမိ၏ ခိုလႈံရာျဖစ္သြားေလၿပီ။ မိမိ၏ဘ၀သည္ ေဆးရုံတရုံမွ လူနာလား သို႔မဟုတ္ ဘယ္ေသာအခါမွ ျပန္၍ မလြတ္ေတာ့သည့္ နံရံတံတိုင္းမဲ့ အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွ တသက္စာ ထာ၀ရ အက်ဥ္းသားတဦးလား စသည္ စသည္ျဖင့္ နာက်င္စြာ ေတြးေနမည္ဟု က်ေနာ္ ခံစားလိုက္ရသည္။ ၎နွင့္ ထပ္တူထပ္မွ် ခံစားလိုက္ရပါသည္။

က်ေနာ္ ထိုလူငယ္မ်က္နွာကို ဓါတ္ပံု ၂ ပံုရိုက္လိုက္၏။

“ဟူး…”

ဓါတ္ပံုေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ေလာက္ ရိုက္လိုက္သလိုမ်ိဴး ေမာဟိုက္ ပင္ပမ္းသြားမိသည္။

“ကဲ – ညီေလး၊ မင္းကို ဓါတ္ပံုရိုက္လို႔ ၿပီးၿပီ၊ မင္းရဲ႔ကုတင္ဆီ ျပန္လို႔ရၿပီေနာ္”

ဟု က်ေနာ္ေျပာလိုက္ေသာအခါ သူသည္ က်ေနာ္ကို ဘာမွ် မေျပာပဲ ေခါင္းညိတ္ကာ အမ်ိဴးသားလူနာေဆာင္ဖက္သိ ု႔ျဖည္းျဖည္းျခင္းလမ္းေလွ်ာက္သြားေလသည္။

“ဓါတ္ပံုဆရာေလး၊ ဒီမွာ ခဏေစာင့္ပါဦး။ က်မ ေနာက္တေယာက္ သြားေခၚလိုက္ဦးမယ္”

“ဟုတ္ကဲ့…ဆရာမ” ဟူ၍သာ က်ေနာ္ေျဖလိုက္ၿပီး ကင္မရာကိုလြယ္၍ ေစာင့္ေနလိုက္မိသည္။         လာျပန္ဦးမည္ ေနာက္တေယာက္။ ဘယ္လိုလူနာကို တခါ ဓါတ္ပံုရိုက္ရဦးမည္နည္း ဟု က်ေနာ့္စိတ္ထဲ ေတြးမိလိုက္သည္။ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ က်ေနာ္ ဓါတ္ပံု ထပ္မရိုက္ခ်င္ေတာ့။ ခုနက လူငယ္တေယာက္ပင္လွ်င္ လံုေလာက္ေခ်ၿပီ။

အသက္ ၁၅ နွင့္ ၁၇ ႏွစ္အၾကား အမ်ိဴးသမီးငယ္ေလး အသားကျဖဴျဖဴ ရုပ္ရည္ကေလးကလည္း သနားကမား၊ နုပ်ိဴေသာ ဆယ္ေက်ာ္သက္။

ဒါလည္း အနာႀကီးေရာဂါသည္တဦးလား။ မျဖစ္ႏူိင္ဘူးဟု မိမိေတြးမိလိုက္သည္။ သူမ၏ မ်က္နွာျပင္နွင့္ လက္ေတြမွာ ဘာ အနာေရာဂါကိုမွ မေတြ႔ရ။

“ဓါတ္ပံုဆရာေရ – သူ႔ကိုေတာ့ အျပင္မွာ ဓါတ္ပံုရိုက္လို႔မရဘူး။ အခန္းထဲမွာ ေခၚသြားရမယ္။  ကဲ လာ … လိုက္ခဲ့” ဟု သူနာျပဳဆရာမက ေခၚေတာ့ က်ေနာ္လည္း ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္သြားကာ လိုက္ခဲ့ရသည္။

ေဆးရုံ၏ အခန္းလြတ္တခန္းသို႔ေရာက္ေတာ့ အခန္းထဲတြင္ သူနာျပဳဆရာမ၊ အမ်ိဴးသမီးငယ္ ႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ ၃ ဦးသာ။ သူနာျပဳဆရာမက အခန္းတံခါးကို ဂ်က္ထိုးလိုက္ၿပီး -

“ကဲ … သမီး မင္းရဲ႔ အေပၚအက်ႌကို ခၽြတ္လိုက္” ဟု အမ်ိဴးသမီးငယ္ကို ေျပာလိုက္သည္။

“ဆရာမ … က်မ မခၽြတ္ရဲဘူး။ ရွက္တယ္” ဟူ၍ သူ႔ခမ်ာ မ်က္ႏွာတခုလံုး နီျမန္းကာ အလြန္အမင္း ရွက္ေနရွာေပသည္။ မွန္ေပသည္၊ အသက္ ၂၆  ႏွစ္ အရြယ္ ပုရိႆ အမ်ိဴးသား လူငယ္တဦးေရွ႔မွာ သူမတေယာက္ အေပၚအက်ႌကိုခၽြတ္၍ ဓါတ္ပံုအရိုက္ခံရမည့္အေရးကို မည္သူ၊ တစံုတေယာက္ကမ်ား ၾကည္ျဖဴစြာ ခြင့္ျပဳပါ့မည္လဲ။

“ဒီကေလးမရဲ႔အေဖက အနာႀကီးေရာဂါသည္ေလ။ သူ႔အေဖရဲ႔မ်က္ႏွာ၊ ႏွာေခါင္း လက္ေခ်ာင္းေတြလည္း ဒီေရာဂါေၾကာင့္ ပ်က္စီးသြားၿပီ။ အခု ကေလးမရဲ႔အေရျပားေပၚမွာ ထူးထူးဆန္းဆန္း အျဖဴကြက္ေတြ ေပၚလာေတာ့ ကုသမႈအသစ္အတြက္ ဆရာႀကီး သုေတသန လုပ္ရဦးမယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ အဲ့ဒီ အျဖဴကြက္ေတြကို ဓါတ္ပံုရိုက္ရမွာေပါ့” ဟူ၍ သူနာျပဳဆရာမက က်ေနာ့္ကို တဆက္တည္း ေျပာျပပါသည္။

က်န္မာေရး၀န္ထမ္း ဆရာ၀န္ သူနာျပဳမ်ားတို႔သည္ တခါတရံ မိမိ၏ သနားၾကင္နာတတ္ေသာ ခံစားခ်က္မ်ားကို ေရွ႔တန္းတင္ရန္ မျဖစ္ပဲ လူနာကို လူနာတဦးကဲ့သို႔ ဆက္ဆံရသည့္အခ်ိန္မ်ားလည္း ရွိေပလိမ့္မည္။

ထိုခံစားမႈနွင့္ သူနာျပဳတို႔၏ တာ၀န္၀တၱရား၊ ႏွစ္ခုတို႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ျခင္းတို႔က ယခု က်ေနာ့္ကို ရိုက္ခတ္ေနေပၿပီ။

“ကဲ ကဲ ။ သမီးေရ ရွက္လို႔ မရဘူးေနာ္။ သမီးရဲ႔ေရာဂါကို သိမွ၊ ကုသလို႔ ရမွာ။ သမီးရဲ႔ ေအာက္ခံ အက်ႌကို တ၀က္ေလာက္ ေလ်ာခ်လိုက္ေနာ္။ ဓါတ္ပံု ရိုက္ရေအာင္။ အခုလို လုပ္ရတာ သမီးအတြက္ပဲ။ ကဲ … ကဲ… ”

သနားစဖြယ္ အမ်ိဴးသမီးငယ္ေလးခမ်ာ ဆရာမကိုလည္း လြန္ဆန္၍မရ၊ တဖက္မွာလည္း အပ်ိဴစင္တေယာက္၏ အဆံုးစြန္ေသာ ရွက္စိတ္။ မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ သူမတေယာက္ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အျပည့္ လိုက္ေလ်ာ အေလွ်ာ့ေပးရရွာပါသည္။

သူမရင္သား၏ အေပၚယံတခုလံုးမွာ ဆရာမေျပာသည့္အတိုင္း နွင္းပြင့္ကဲ့သို႔ ေဖြးေဖြးျဖဴေနသည့္ အနာႀကီးေရာဂါ၏ လကၡဏာမ်ား။

က်ေနာ္ကင္မရာခလုပ္ကို နွိပ္လိုက္ကာ သံုးပံုေျမာက္ေသာ ဓါတ္ပံုရိုက္၍ ၿပီးသြားေလၿပီ။

“ကဲ … ကဲ … ေနာက္တပံုပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ သမီး အေရွ႔ကို လွည့္ၿပီး ထမီကို တ၀က္ ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ေတာ့”

ျပႆနာက မၿပီးေသး။ ဆရာမက ထပ္ ေျပာျပန္ပါၿပီ။

“ဆရာမ – ေတာ္ၿပီ၊ ေတာ္ၿပီ၊က်မ မလုပ္နိုင္ေတာ့ဘူး”

“ေဟ့ – မလုပ္လို႔ မရဘူးေလ၊ ဒါ ညည္း အတြက္ပဲ”

ဆိုေသာ သူနာျပဳဆရာမကို သူမ၏ မရမွန္းသိေပမယ့္ တိုးရႈိး ေတာင္းပန္ခ်က္။

က်ေနာ္ဓါတ္ပံုဆရာကို ေက်ာေပးၿပီး သူမ ၀တ္ဆင္ထားသည့္ထမီကို ေျဖးေျဖးျခင္း ေအာက္သို႔ ေလွ်ာ့ခ်ေပးလိုက္သည္။

သူမ၏တင္သား ေနရာအႏွံ႔တြင္ အျဖဴေရာင္အကြက္မ်ားစြာတို႔က ထင္ထင္ရွားရွား။

ဤအျဖစ္ဆိုးႀကီးကို မိမိမွသာ ၾကံဳေတြ႔ရေလျခင္းဆိုသည့္ ဘ၀အေပၚ နာက်ည္းမႈႏွင့္ အပ်ိဴစင္တေယာက္၏ မေဖၚျပႏူိင္ေလာက္ေသာ အရွက္တရားတို႔ျဖင့္ သူမတေယာက္ မြန္းက်ပ္ေနေလေရာ႔သလား၊ မသိႏူိင္ေတာ့။

“ၿပီးျပီ ညီမ … ။ ထမီကို ျပန္ တင္ ၀တ္လို႔ရပါၿပီ”

ဟု က်ေနာ္ ေနာက္ဆံုး ၄ ပံုေျမာက္ေသာ ဓါတ္ပံုကိုရိုက္အၿပီး သူမကို စိတ္မေကာင္းစြာျဖင့္ ေျပာလိုက္သည္။

သူမသည္ ထမီကို ျပန္၍ ျပင္ကာ၀တ္လိုက္ရင္း အတင္းအားယူကာ ႀကိဳးစားထားရရွာေသာ အျပံဳးျဖင့္ တုန္႔ျပန္ကာ က်ေနာ္အား ၾကည့္လိုက္၏။

အို … သူမ၏ ပါးျပင္ေပၚတြင္ စီးက်ေနေသာ မ်က္ရည္စီးေၾကာင္းႀကီး ၂ ခု ။ ။

မတ္ ၂၂၊ ၂၀၀၉

About these ads
 
Leave a comment

Posted by on April 26, 2009 in Contemporary Experience

 

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: