RSS

Mar Mar Aye – 384

19 Jun

ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရိွေသးတယ္ – အမွတ္ ၃၈၅
ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းတေနရာ
မာမာေအး
ဇြန္ ၁၈၊ ၂၀၁၁


ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္
မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလးၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာ စိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ ၿပီးခဲ့တဲ့အစီအစဥ္မွာ အကိုေက်ာ့မွဴးရဲ႕ “ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းတေနရာ” သီခ်င္းထဲက အမႀကီး တင္တင္ျမရ႕ဲ အဆိုေတြ အေျပာေတြ ျပန္ၿပီးၾကားရေတာ့ ေအာင့္ေမ့တယ္ရွင္။

မာေအးတို႔ ျမန္မာ့အသံမွာ အတူတူအလုပ္လုပ္လာခဲ့ၾကတာမို႔လား၊ သူကေတာ့ ၀န္ထမ္းသက္အျပည့္ေနမွာပါ။ လူႀကီးဆိုတဲ့သူေတြကို အမႀကီးေလာက္ သည္းခံႏိုင္စြမ္းရိွတဲ့ ၀န္ထမ္းမ်ဳိး မေတြ႔ဖူးပါ ဘူးရွင္၊။ တကယ့္ကို မာေအးခ်ီးက်ဳးမိပါတယ္။ မာေအးကေတာ့ ကိုယ္မွန္ရင္ ျပန္ေျပာတတ္တယ္။ မေအာင့္ႏိုင္ဘူးရွင့္။ ဒီေတာ့ လူႀကီးေတြ ဘယ္ႀကိဳက္မွာလည္း၊ မတတ္ႏိုင္ဘူးေလ။ “႐ိုး႐ိုးက်င့္ ျမင့္ျမင့္ၾကံ မွန္တာလုပ္ ဟုတ္တာေျပာ”တဲ့ ၊ ေက်းဇူးရွင္ဆရာမ်ား ေမာင္းထားတဲ့အတိုင္းပါဘဲ။

ေဒၚတင္ တင္ျမကို မာေအးက “မမ”ဘဲေခၚပါတယ္။ မာေအးထက္ (၇) ႏွစ္ႀကီးတယ္ဆိုလို႔ပါ။ သူလည္းေမြးရာပါ အသံပါရမီရွင္ပါဘဲ။ အသံလံုးႀကီးလို႔ အမ်ဳိးသမီးတို႔ရိွသင့္တဲ့ အသံမ်ိဳးလည္းမဟုတ္၊ ဆိုပံုဆိုနည္း ႐ုိး႐ုိးႀကီး လုပ္ေနတာေပမယ့္လည္း သူ႔အသံဟာ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္း လံုျခံဳေႏြးေထြးမႈေပးသလို ခံစားႏိုင္ပါတယ္။ လိုက္တု လို႔မရတဲ့ပါရမီရွင္မို႔လည္း စင္ေပၚမွာ ၾကာၾကာေနႏိုင္တာေပါ့ရွင္။

ဟိုအရင္က သီခ်င္းဆိုရင္း စကားေျပာတာမ်ဳိးဟာ ဇာတ္စင္ေပၚမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္သူေတြသံုးခဲ့တာပါ။ ကာလေ ပၚသီခ်င္းေတြမွာ စကားေျပာတာကိုေတာ့ “ပုဂံၿမိဳ႔ေဟာင္းတေနရာ”က စလိုက္တယ္ထင္တာဘဲ။ ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္း ပံုစံ ေတး ဇာတ္လမ္းရွည္ကို ပရိတ္သတ္ ႀကိဳက္သြားတဲ့အခါ “ေစာင္းအိုလုင္၊ ေတာင္သမန္နယ္စားေ မာင္ေဖ ငယ္၊ ကိုနႏၵနဲ႔မေၾကးမံု၊ က်ဳိက္ေခါက္ ေစတီသမိုင္း”ဆိုတာေတြ ဆက္တိုက္ထြက္ခဲ့တယ္၊ ေနာက္ တံြေတးသိန္း တန္ဓါတ္ျပားေတြမွာ စကားေျပာတာေတြ ပါလာတာ ေတြ႔ရပါတယ္၊ စကားေျပာတာေတာ့ ေျပာ တာဘဲေ ပါ့။ ေလမတူၾကပါဘူး။ မမတင္တင္ျမက ဇာတ္ေၾကာင္းကို ပံုျပင္ေျပာတဲ့ ေလမ်ဳိး အသံအတင္အခ် မ်ဳိးနဲ႔ေျပာ တာျဖစ္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းတံြေတး က ျပဇာတ္ဟန္ထည့္ေျပာတဲ့ ေလယူေလ သိမ္းနဲ႔ ေျပာတာပါ။ ဟသၤာတထြန္း ရင္၊ ဟသၤာတေအာင္တင္၀င္း၊ ဂီတာေဖ၀င္းတို႔ေတြလည္း ကိုသိန္းတန္လိုဘဲေျပာတာ ၾကားဖူးပါတယ္ရွင္။

အခု ဦးေလးေသာင္းရဲ႕ ေအာင္ဗလကေလာင္ရွင္နံမည္နဲ႔ ေရးတဲ့ “တ၀ဂူမွဂီတ” ရဲ႕ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ ျဖစ္ သြားတာေတြ ႀကံဳရတာေတြကိုၾကည့္ရင္ စာေရးတဲ့သူမွာ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရိွတဲ့အေၾကာင္း ေစာင္းပါးရိပ္ေျခ နား လည္ေနမိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေအာင္ဗလဇာတ္လမ္းနဲ႔ ကိုေက်ာ့မွဴးဇာတ္လမ္းႏွစ္ခုကို ယွဥ္ၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာေတြတူလို႔ ဘာေတြကို ယူတာလည္းေပါ့ေနာ္။

ဆရာေအာင္ဗလရဲ႕ ဇာတ္လမ္းမွာ တာ၀န္အရ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးေရာက္ေနရတဲ့ ပုဂံၿမိဳ႕စား ေစာ၀ဏၰရယ္၊ ၾကင္ယာေတာ္ စုဘုရားရယ္၊ ေစာင္းဆရာေလးရယ္၊ ဒါဘဲပါတယ္။ ၿမိဳ႕စားမင္းမရိွတဲ့အခိုက္ လမင္းႀကီးသာ စဥ္ႀကိဳက္မွာ ခ်စ္ေဖာ္ကိုလြမ္းေနဆဲ ျပန္ခဲ့ပါေစလို႔ သစၥာခက္ေ၀ ေတာင္းဆုေခြၽေနရွာတဲ့ဆု ကေလးဟာ ေလ သာျပဴတင္းက ထိုးထြင္း၀င္လာတဲ့ သူမ၀ါသနာ ေစာင္းသံသာေၾကာင့္ တံတ်ာေနာက္က လိုက္မွန္းမသိ လိုက္သြားမိပါေရာရွင္။

အိမ္ေတာ္နဲ႔တေခၚ ေတာင္ပူစာေပၚက တ၀ဂူေစတီေလးအတြင္းက လာတဲ့အသံေပ့ါ၊ ေသွ်ာင္ေခ်ာထံုးနဲ႔ ကိုယ္ လံုး က်စ္လစ္ ႏုသစ္ဖေယာင္း ေရႊလက္ေခ်ာင္းနဲ႔ ေစာင္းတီးေနသူ တေယာက္လူကိုေတြ႔ေတာ့ ေမာင္ငယ္တေ ယာက္ ေကာက္ရ တာလို ေမတၱာပိုသြားခဲ့ရွာတယ္၊ ေစာင္းသမားေလးကလည္း တေကာင္ၾကြက္ဆိုေတာ့ အမေ တာ္ရတာ အားတက္တာေပါ့၊ ဂီတ၀ါသနာတူ ေမာင္ႏွမေတာ္ထားသူႏွစ္ေယာက္ ညတိုင္း ဂီတအလွဴေတး ၾကဴၾကပါသတဲ့။ ေစာင္းသမားေလးဖက္ကေတာ့ လွလြန္းေဆြမမကို စြဲလန္းလာတာကိုး။ အဲဒီလိုခ်စ္တဲ့ စိတ္ ႏွလံုးသားမွ ပိတ္ႏို္င္ဘို႔အေရး စစ္ေျမျပင္ကိုေျပးမယ္လို႔ဆံုးျဖတ္၊ ေမတၱာစစ္နဲ႔ရပ္ၾကရင္း တ၀ဂူတြင္းက ဗုဒၶေျခေတာ္ရင္းမွာ သီခ်င္းဒါနလွဴေနၾကတုန္း ျဗဳန္းဆို ျပန္ေရာက္လာတဲ့ ၿမိဳ႕စားမင္းက သံသယ၀င္ၿပီး အုတ္ခ်ပ္ေတြနဲ႔ပိတ္ဖို႔စီစဥ္ခဲ့တာ ႏွစ္ဦးလံုး မသိလိုက္ရွာတဲ့ အျဖစ္တခုဘဲလို႔ ေရးဖဲြ႔ပါတယ္။

ဒီပုဂံဇာတ္လမ္းကို ဂီတစာဆိုေက်ာ့မွဴးဖန္တီးရာမွာ ေစာင္းအိုလုင္ရယ္၊ ထိပ္ထားေလးရယ္၊ ဖခင္ဘုရင္ႀကီးရယ္ သံုးဦးပါဘဲ။ အဲဒီ့မွာက ေစာင္းအိုလုင္နဲ႔ ထိပ္ထားေလးက ခ်စ္သူေတြျဖစ္လာလို႔ တ၀ဂူဘုရားမွာ လာလာ ဆံုၾကေတြ႔ၾကတာပါ။ ဖခင္ဘုရင္ႀကီးသိသြားတဲ့အခါမွာ ငါလိုဘုန္းသမာၻရွင္ဘုရင္ရဲ႕သမီးျဖစ္ပါ လွ်က္ ေစာင္း သမားကိုမွ မက္ရသလားရယ္လို႔ တအားေဒါသေတြျဖစ္ၿပီး သမီးဆိုတဲ့သေယာဇဥ္ကိုျဖတ္၊ အုတ္ ခ်ပ္ေတြနဲ႔ပိတ္ စီခိုင္းေစတဲ့ ဇာတ္လမ္းပါရွင္။

ဇာတ္တည္တဲ့သံုးေယာက္ခ်င္းေတာ့ တူပါတယ္။ ခ်စ္ပံုျခင္းမတူပါဘူး။ ေအာင္ဗလၿမိဳ႕စားက သူၾကင္ယာကို ဒီလိုစီရင္ခ်င္တာမဟုတ္ပါဘူးဆိုတာမ်ဳိးစာဖတ္ရင္ခံစားရတယ္။ ေမာင္ႏွမအခ်စ္မ်ဳိးကို အထင္လဲြခံရတာ လို႔ သိေစတယ္။ ကိုေက်ာ့မွဴးရဲ႕ဘုရင္ကေတာ့ ေဒါသအိုးဘဲ။ သမီးကိုေတာင္ ရာဇဂုဏ္ေမာက္ၿပီး အုတ္စီခိုင္းရက္ တယ္။ အခ်စ္ကလည္း ေသြး႐ိုးသား႐ိုး ဘယာအခ်စ္မ်ိဳးပါ။

ပုဂံမွာဇာတ္အိမ္ဖဲြ႕တာနဲ႔ တ၀ဂူထဲမွာ အုတ္ခ်ပ္နဲ႔စီၿပီး ပိတ္ခိုင္းတာသာတူတာပါ။ ဒီျဖစ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ အဲဒီ့အခ်ိန္မွာတုန္းက အႏုပညာရပ္၀န္းက ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ တရားဥပေဒကို အေလးထားတယ္ အခ်င္းခ်င္းေတြ သိရင္လည္း ေပးစရာရိွေပးတတ္ပါတယ္။ ေနာက္မွ ေပးရေကာင္းမွန္းသိတယ္ဆိုရင္လည္း လာညိႇေပးတာပါဘဲ။ ၾကားတယ္မို႔လား ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းအႏုပညာေၾကးဟာ “တပုလင္း”ထဲရယ္ လူမ်ားရင္ တဆယ္ထပ္ ထည့္စရာ လိုမယ္။ ဒါဘဲေပါ့။

မာေအးကေတာ့ ေတးဂီတေလာကမွာ ပီျပင္တဲ့ ဂီတဥပေဒတရပ္လိုအပ္ေနၿပီလို႔ ထပ္ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။ အခ်ိန္က နည္းသြားေတာ့ ေနာက္တပတ္မွေပါ့ေနာ္။ ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းကေလး ကလနားသတ္ေပး လိုက္ရမွာ မို႔ပါ ရွင္။

** (ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းတေနရာ …. တင္တင္ျမ)

သက္ဦးဆံပိုင္ … ဘုရင္တပါး တမင္မသနား၊ သမီးေတာ္ကို အရွင္မထား ေစာင္းအိုလုင္နဲ႔ နင္ညား၊ တ၀ဂူအ တြင္းမွာ မေျပးသာ၊ စေတးရွာေလေတာ့ အုတ္တခ်ပ္သာ ေလ်ာ့ခဲ့တဲ့သည္ေနရာ ေစာင္းသံကို ၾကားနားမွာ တကယ္မခ်မ္းသာ x x x သင္ၾကံဳႀကိဳက္လို႔ေရာက္တဲ့အခါ ရွာၾကည့္စမ္းပါ (ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းတေနရာ) ၂ x x မသဲမကြဲ ရိွၿမဲရိွမယ့္ သဲသဲကြဲကြဲ ရိွၿမဲရိွမယ့္ ေက်ာက္စာတိုင္လည္း တ၀က္တပ်က္ ဆက္လက္ရိွဦးမွာ ခ်စ္သူ႔နယ္ေျ မ သင္ရွာေဖြ ပုဂံၿမိဳ႔ေဟာင္း အဲဒီတေနရာ x x x

ပန္းခ်ီ – မ်ဳိး၀င္းေအာင္
 
Leave a comment

Posted by on June 19, 2011 in Mar Mar Aye

 

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: