RSS

Ashin Nanika – Why Mudita in the Shwe Kyaung?

27 Jul

မုဒိတာေရႊေက်ာင္း

အရွင္ဉာဏိကာဘိဝံသ

ဇူလိုုင္ ၂၇၊ ၂၀၁၁

ေက်ာင္းသစ္တည္ေထာင္မယ္ဆုိၿပီး ေနရာရွာေနစဥ္ကတည္းက သိသူအခ်ိဳ႔က ေက်ာင္းနာမည္ ဘယ္လုိေပး ထားသလဲလုိ႔ ေမးတတ္ၾကလုိ႔ မုဒိတာေရႊေက်ာင္းလုိ႔ နာမည္ႀကိဳေရြးထားခဲ့တယ္။ “မုဒိတာေရႊေက်ာင္း” ဆုိတဲ့ နာမည္ေလးက ေကာင္းတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီနာမည္ကုိ ေပးထားသလဲဆုိတာကုိ သိခ်င္တယ္။ ရွင္းျပပါဦးလုိ႔ ေျပာခဲ့တဲ့သူေတြက မနည္းဘူး။ ကုိယ္ကလည္း “တစ္ေယာက္ခ်င္းစီကုိ ရွင္းျပေနရင္ ၿပီးႏုိင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္မွ အခ်ိန္ရရင္ ဒီအေၾကာင္းကုိ စာတစ္ပုဒ္ေရးမယ္”ဆုိၿပီး ေမးလာသူတုိင္းကုိ ေျပာထားလုိက္တယ္။ ေစ်း နည္းနည္းကုိင္လုိက္တယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္လည္း ေျပာႏုိင္မယ္ေပါ့။

ေက်ာင္းဖြင့္ပြဲသာ ၿပီးသြားတယ္။ ဒီအေၾကာင္း ေရးမျပႏုိင္ခဲ့ဘူး။ ကုိယ့္ရဲ့ေက်းဇူးရွင္ မစုိးရိမ္တုိက္သစ္ဆရာေတာ္ ႀကီး ေရာက္ေတာင့္ေရာက္ခဲ အေမရိကကုိ ေရာက္ခုိက္မွာ ေက်ာင္းဖြင့္ပြဲ ျပဳလုပ္ႏုိင္ေအာင္ အျမန္ျပဳလုပ္ခဲ့တာမုိ႔ အခ်ိန္က တုိတုိေလး။ ေနာက္ၿပီး ဖြင့္ပြဲကုိလည္း တတ္ႏုိင္သမွ် သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေလးျဖစ္ေအာင္လည္း စီစဥ္ခ်င္ တယ္။

ေနရာကသာ အသစ္ဆုိေပမယ့္ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦက အေဟာင္း။ ႏွစ္ေပါင္း ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ေနတဲ့ သက္တမ္းရင့္ အေဆာက္အဦ။ ဒီေတာ့ မလတ္မလန္းေတာ့တဲ့ အေဟာင္းတုိ႔ထုံးစံအတုိင္း ျပဳျပင္စရာေတြက ဒုနဲ႔ေဒး။ အမွန္တကယ္ ေလးစားခင္မင္ၾက။ ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္ၾကတဲ့ သူေတြရဲ့ ေငြအားလုပ္အား အေထာက္အပံံ့ ေကာင္းေကာင္းရခဲ့လုိ႔သာ ခုေလာက္အခ်ိန္ပုိင္းေလးအတြင္း ေက်ာင္းဖြင့္ပြဲကုိ ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့တာ။

ဖြင့္ပြဲနီးလာေလ၊ လုပ္စရာေတြကလည္း ပုိမ်ားလာေလမုိ႔ အခ်ိန္က မေလာက္ႏုိင္ခဲ့ဘူး။ ဒီေတာ့ အခ်ိန္ရရင္ ဒီအေၾကာင္းကုိေရးမယ္လုိ႔ ေျပာထားခဲ့တဲ့ ကုိယ့္ကတိစကားက ေက်ာင္းဖြင့္ပြဲသာ ၿပီးသြားတယ္။ စာေရးဖုိ႔က မစႏုိင္ခဲ့ဘူး။ ဖြင့္ပြဲ ၿပီးသြားျပန္ေတာ့လည္း မျပတ္ေသးတဲ့အစေတြက သတ္စရာေတြ တစ္ပုံတပင္။ တကယ္ အားလပ္ကာမွ ေရးရမယ္ဆုိရင္ ဒီပုံနဲ႔ျဖင့္ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ အထေျမာက္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အခ်ိန္ရွားေနတဲ့ၾကားကပဲ မရမက ရသမွ် အခ်ိန္ေလးေတြကုိစုၿပီး “မုဒိတာေရႊေက်ာင္း” နာမည္ေပးရျခင္း အေၾကာင္း ေရးလုိက္တာ။ ၾကည္ႏူးဝမ္းသာ မုဒိတာပြားႏုိင္ၾကလိမ့္မယ္လုိ႔ ထင္မိပါရဲ့။

ဒီနာမည္ရဲ့ေနာက္ဆြယ္မွာ ျမဳပ္ကြယ္ေနတဲ့ အဓိပၸါယ္ေတြက ကုိယ့္အေတြးနဲ႔ကုိယ္ကုိပဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားေနၿပီး သားပါ။ ဒီအထဲမွာမွ ဘာေၾကာင့္ မုဒိတာေရႊေက်ာင္းလုိ႔ နာမည္ေပးရတာလဲ။ မုဒိတာ မမ်ားတတ္ၾကတဲ့ ေရႊေတြ ကုိ အျမင္ကပ္ကပ္ရွိလုိ႔ ခုလုိနာမည္မ်ိဳးေပးတာလားရယ္လုိ႔ သူတုိ႔အထင္နဲ႔သူတုိ႔ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာေတြးၿပီး လုိသလုိအဓိပၸါယ္ဖြင့္တတ္ၾကတာေတြကလည္း မနည္းဘူး။ အဲဒီလုိ သူတုိ႔အျမင္နဲ႔သူတုိ႔ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ေတြးၿပီး ထင္သလုိ ေပးထားတဲ့ အေတြးေတြကုိပါ ေပါင္းထည့္လုိက္မယ္ဆုိလ်င္ေတာ့ ေျပာမဆုံးေလာက္ေအာင္ ပင္ မုဒိတာေရႊေက်ာင္းရဲ့ အဓိပၸါယ္က မ်ားျပားျပန္႔ထြက္သြားမလားပဲေပါ့။ အဲဒါေတြေတာ့ ရွိေစေတာ့။ ႀကိဳက္သ လုိေတြး၊ ႀကိဳက္သလုိေပး။ လြတ္လပ္အေတြးဆုိတာကုိက မုဒိတာေရႊေက်ာင္္းရဲ့ အခရာက်တဲ့ အေျခခံအလွပဲ ေလ။

မုဒိတာဆုိတာက သူတစ္ပါးေတြ ႀကီးပြားခ်မ္းသာတာ။ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ လုံလုံေလာက္ေလာက္ျဖစ္ေနတာကုိ ျမင္ ရၾကားရရင္ ဝမ္းေျမာက္ၾကည္ႏူးတာ။ ဒီထက္ဒီထက္ပုိၿပီး ႀကီးပြားခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ တုိးတက္ေအာင္ျမင္ႏုိင္ပါ ေစဆုိတဲ့ မြန္ျမတ္တဲ့စိတ္ထားမ်ိဳး ထားႏုိင္တာ။ မနာလုိမႈ ကင္းရွင္းတာ။ ေလာကႀကီး ႀကီးပြားတုိးတက္ေစဖုိ႔၊ အေကာင္းဖက္ကုိ တုိးတက္သထက္ တိုးတက္သြားေစဖုိ႔ စိတ္ထားေကာင္း ထားေပးႏုိင္တာမ်ိဳးကုိ ဆုိလုိတာ။

ဒီလုိစိတ္ထားမ်ိဳး အျပည့္အဝထားႏုိင္ေစဖုိ႔ဆုိတာကလည္း သာမန္သူေတြမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိတတ္တဲ့ ကုိယ့္ထက္သာ မနာလုိတတ္တဲ့ သေဘာထား (ဣႆာ) နဲ႔ ကုိယ္ပုိင္ဆုိင္တဲ့ အရာမ်ိဳး အျခားသူမ်ားလည္း ပုိင္ဆုိင္သြားမွာမ်ိဳး မလုိလားႏုိင္ျခင္း၊ ကုိယ့္ပုိင္ဆုိင္မႈကုိ အမ်ားတကာနဲ႔ မွ်ေဝအသုံးျပဳရမွာကုိ ႏွေျမာတြန္႔တုိျခင္း (မစၧရိယ) သေဘာထားတုိ႔ကုိ ပယ္စြန္႔ႏုိင္မွ ျဖစ္မယ္ေလ။ ဒီလုိ ဣႆာ မစၧရိယ အဆုိးတရားေတြကုိ အၿပီးတုိင္ ပယ္စြန္႔ ဖုိ႔က အနိမ့္ဆုံးအေနနဲ႔ဆုိ ေသာတာပန္ျဖစ္ပါမွ။ ဒါေၾကာင့္ မုဒိတာေရႊေက်ာင္းကုိ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ေရာက္လာမယ့္သူေတြအားလုံးကုိ ဒီေက်ာင္းကုိအမွီျပဳကာ ဘဝအာမခံခ်က္ အျပည့္အဝေပးႏုိင္တဲ့ အနည္းဆုံး ေသာတာပန္ အဆင့္ရွိသူေတြ ျဖစ္ႏုိင္ၾကပါေစဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဒီနာမည္ကုိ ေပးခဲ့တာပါ။

အထူးသျဖင့္ေတာ့ ဒီေက်ာင္းကုိ ဦးစီးတည္ေထာင္တဲ့ ကုိယ့္ရင္ထဲမွာ သူမ်ားၾကီးပြားခ်မ္းသာတာကုိ မနာလုိတဲ့ (ဣႆာ)၊ ကုိယ္ပုိင္ဆုိင္တယ္၊ ကုိယ္နဲ႔စပ္ဆုိင္တယ္လုိ႔ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ သက္ရွိသက္မဲ့အရာ ေတြကုိ သူတစ္ပါးေတြလည္း ပုိင္ဆုိင္သြားမွာမ်ိဳး၊ စပ္ဆုိင္သြားမွာမ်ိဳးကုိ မလုိလား မႏွစ္သက္ႏုိင္တတ္တဲ့ (မစၧရိယ) တရားဆုိးမ်ိဳးမ်ား ေပၚလာခဲ့လ်င္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ျပန္လည္သတိေပး ဆုံးမရာေရာက္ႏုိင္ေလေအာင္ မုဒိတာဆုိတဲ့ ဒီနာမည္ေလးကုိ ေရြးခဲ့တာပါ။

ေနာက္တစ္ခု အေရးၾကီးတဲ့အခ်က္ကေတာ့ ၾကည္ႏူးဝမ္းေျမာက္မႈဆုိတာ ၿငိမ္းေအးမႈရဲ့ ေရွ႔ေျပးသေဘာ။ ၾကည္ ႏူးဝမ္းေျမာက္မႈ မရွိပဲ ၿငိမ္းေအးမႈဆုိတာ မရွိႏုိင္ဘူးေလ။ ၿငိမ္းေအးမႈရွိပါမွလည္း ခ်မ္းသာမႈဆုိတာ လာႏုိင္မယ္ မဟုတ္လား။ ခ်မ္းသာျခင္းရွိပါမွလည္း တည္ၾကည္မႈ၊ စူးစုိက္မႈဆုိတာ ျဖစ္ႏုိင္မယ္။ စူးစုိက္တည္ၾကည္တဲ့စိတ္ ထား ရွိပါမွလည္း တည္ၾကည္မႈကုိ အေျချပဳတဲ့ အသိဉာဏ္က ျဖစ္ႏုိင္မယ္။

အသိဉာဏ္ကသာလ်င္ လြတ္ေျမာက္ျခင္းခ်မ္းသာ(ဝိမုတၱိသုခ)ကုိ ရွာႏုိင္ေတြ႔နုိင္မယ္ မဟုတ္လား။ လြတ္ ေျမာက္ျခင္းခ်မ္းသာဆုိတာ သက္ရွိသတၱဝါေတြ တမ္းတၾကတဲ့ အျမင့္ဆုံးခ်မ္းသာပဲေလ။ ဒီလုိအျမင့္ဆုံးခ်မ္း သာကုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ခံစားခ်င္တယ္။ ကုိယ္နဲ႔စပ္ဆုိင္တဲ့ သူေတြကုိလည္း ခံစားေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါ ကေတာ့ မုဒိတာဆုိတဲ့ နာမည္ေလးကုိ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္းရဲ့ အဓိကအရာပါပဲ။ မုဒိတာေရႊေက်ာင္းရဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ က “ဝမ္းေျမာက္ၾကည္ႏူးျခင္းမွသည္ ၿငိမ္းေအးလြတ္ေျမာက္ေရးဆီ”ပါ။

ေရႊေက်ာင္းဆုိကေတာ့ တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ေနရာက ဂုိးလ္ဒင္းစတိတ္(ေရႊျပည္နယ္)ဆုိတဲ့ ကာလီဖုိးနီးယားျပည္ နယ္ထဲမွာ။ ေနာက္ၿပီး ျမန္မာေတြကလည္း ကုိယ့္ႏုိင္ငံကုိ ေရႊႏုိင္ငံလုိ႔ ေျပာတတ္ၾကတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ လည္း ေရႊေတြရယ္လုိ႔ တင္စားေခၚေဝၚတတ္ၾကတာ။ ကုိယ္တုိင္လည္း ေရႊျဖစ္ရတာ ဂုဏ္ယူမိသလုိ ေရႊခ်စ္ရ တာကုိလည္း ၾကည္ႏူးဝမ္းသာေနမိတတ္သူပါ။ ေရႊႏုိင္ငံဖြား၊ ေရႊႏြယ္သားျဖစ္တဲ့ ေရႊေတြရဲ့ႏွလုံးသားမွာ မုဒိတာ တရားေတြလည္း ပုိမုိထြန္းကားေစခ်င္ပါတယ္ေလ။

ေနာက္ၿပီး ကုိယ္ငယ္ငယ္က တရားေတာ္နာရတုိင္း ျမတ္ဗုဒၶသီတင္းသုံးရာေက်ာင္းေတာ္ကုိ ဖြဲ႔ဆုိရာမွာ ေဇတ ဝန္ေရႊေက်ာင္း ကိန္းေအာင္းေမြြ႔ေလ်ာ္စံေနေတာ္မူေနစဥ္က-ဆုိတဲ့စကားကုိ မၾကာခဏပဲ ၾကားမိတယ္။ ေဇတ ဝန္ေရႊေက်ာင္းဆုိတဲ့ နာမည္ေလးကုိ ႏွစ္သက္စြဲလမ္းစရာ ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ ဗုဒၶတပည့္သားတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ကုိယ္ ေနထုိင္ရာေနရာေလးကုိလည္း ေရႊေက်ာင္းလုိ႔ အတုယူကာ အတူျပဳလုိ႔ မွည့္ေခၚရရင္ေကာင္းမွာပဲလုိ႔ ေတြးမိပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မုဒိတာေရႊေက်ာင္းလုိ႔ နာမည္ႏွစ္ခုကုိ တစ္ေပါင္းတည္းျပဳက ေပးလုိက္ခဲ့တာပါ။

ဒီမုဒိတာေရႊေက်ာင္းဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မုဒိတာစကားေျပာၾကားခဲ့တဲ့ ဓမၼေဘရီဆရာေတာ္ရဲ့ ဖြင့္ဆုိေျပာျပ ခ်က္ေလးကလည္း ႏွစ္သက္စရာပါ။ ဆရာေတာ္က ေျပာပါတယ္။ ေျမထြက္သယံဇာတပစၥည္းေတြထဲမွာ ေလာ ကလူသားေတြက ေရႊထက္တန္ဖုိးရွိတယ္လုိ႔ သတ္မွတ္ၾကတဲ့ စိန္ေတြ၊ ပတၱျမားေတြရွိပါလ်က္ကယ္နဲ႔ ဘာျဖစ္ လုိ႔ မုဒိတာစိန္ေက်ာင္း၊ မုဒိတာပတၱျမားေက်ာင္းစသည္ အမည္မေပးပဲ ေရႊေက်ာင္းလုိ႔ နာမည္ေပးရတာလည္း လုိ႔ စဥ္းစားမိပါတယ္တဲ့။

အျခားေသာစိန္တုိ႔ ပတၱျမားတုိ႔ဆုိတာက တန္ဖုိးရွိတာေတာ့ မွန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔က တူထုမခံ၊ မီးဖုတ္မခံ၊ နန္းဆြဲမခံဘူးတဲ့။ ေရႊကေတာ့ တူထုလုိ႔လည္း မၿပဲမကြဲ၊ မီးဖုတ္လုိ႔လည္း မမဲ မေျပာက္။ နန္းဆဲြလုိ႔လည္း မျပတ္ မစဲ။ သူ႔ရဲ့ မူလသဘာဝ ဇာတိရုပ္ မေပ်ာက္သမုိ႔ ဇာတရူပလုိ႔ ေခၚရေၾကာင္း။ မုဒိတာေရႊေက်ာင္းရဲ့ မုဒိတာလကၡ ဏာကလည္း ေရႊသားလုိပဲ မကြဲ မမဲ မျပတ္စဲပဲ ထာဝရ သဘာဝအတုိင္းသာ လွၿမဲတုိင္းလွေနမွာပါလုိ႔ အဓိပၸါယ္ ရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ပါတယ္။

ေနာက္တစ္မ်ိဳးအဓိပၢါယ္ကေတာ့ ပုိမုိႏွစ္သက္စရာပါ။ အျခားေသာ စိန္ေတြ တန္ဖုိးရွိတယ္ဆုိေပမယ့္လည္း တစ္ ရတီရွိတဲ့စိန္ထဲကုိ ပုိၿပီးတန္ဖုိးတက္လာေအာင္လုိ႔ဆုိၿပီး ေနာက္စိန္တရတီ ထပ္တုိးၿပီး ႏွစ္ရတီစိန္မ်ိဳး ဖန္တီးလုိ႔ မရႏုိင္ပါဘူးတဲ့။ ပတၱျမားစသည္မွာလည္း အလားတူပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေရႊကေတာ့ တစ္မူထူးျခားတဲ့ မုဒိတာဂုဏ္ လကၡဏာရွိတယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္တဲ့။ တစ္ေရြးသား ေရႊေလးခုေပါင္းစုလုိ႔ ပိုိမုိတန္ဖုိးႀကီးတဲ့ တစ္ပဲသား ေရႊစု တစ္ခုျပဳလုပ္ႏုိင္သလုိ၊ တစ္ပဲသားေရႊႏွစ္ခု ေပါင္းစုၿပီး တစ္မူးသားေရႊတုံးတစ္ခု၊ တစ္မူးသားႏွစ္ခု စုလုိ႔ တစ္မတ္ သားစသည္ကုိလည္း ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ မုဒိတာဆုိတာ ေပါင္းစည္းညီညြတ္မႈကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ သေဘာလကၡ ဏာကုိလည္း ေဆာင္တတ္ပါတယ္။

ေနာက္ၿပီး စိန္ေတြ ပတၱာျမားေတြ ဘယ္လုိပင္ တန္ဖုိးႀကီးႀကီး၊ သူတုိ႔ခ်ည္းသန္႔သန္႔ လက္ဝတ္ရတနာျပဳလုပ္ ကာ ဆင္ျမန္းေလ့၊ ဝတ္ဆင္ေလ့ မရွိၾကပါဘူး။ စိန္လက္စြပ္၊ ပတၱျမားလက္စြပ္၊ စိန္လည္ဆြဲ ပတၱျမားလည္ဆြဲ ျဖစ္လာဖုိ႔ ေရႊနဲ႔အနားကြပ္ေပးရပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲ ေရႊနားကြပ္ကြပ္၊ သူ႔အမည္ခံေတာ့ စိန္လက္စြပ္၊ ပတၱျမား လက္စြပ္၊ စိန္လည္ဆြဲ၊ ပတၱာျမားလည္ဆြဲပါပဲ။ ေရႊလက္စြပ္၊ ေရႊလည္ဆြဲ အမည္မရေပမယ့္ ေရႊကေတာ့ မနာ လုိျခင္းကင္းစြာပဲ ၿငိဳညင္ဟန္ လကၡဏာကုိ ျပေလ့မရွိပါဘူး။ ဒါဟာ ေရႊရဲ့ မုဒိတာ ဂုဏ္လကၡဏာပဲေလ။

ေဇတဝန္ေရႊေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကုိ ငါးဆယ့္ေလးကုေဋ အကုန္က်ခံကာ ေဆာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ အနာထပိဏ္ သူေဌး ႀကီးက မုခ္ဦးေနရေလးကုိသာ လွဴဒါန္းၿပီး ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးတစ္ခုလုံးကုိ ေဇတဝန ဝိဟာရလုိ႔ သူ႔နာမည္နဲ႔ ကမၸည္းတင္သြားတဲ့ ေဇတမင္းသားကုိ မုဒိတာၾကီးစြာ ၾကည္ၾကည္သာသာ ဝမ္းေျမာက္စြာ ခြင့္ျပဳခဲ့တဲ့ ျဖစ္ရပ္ ေလးကုိလည္း ျပန္ေျပာင္းေအာင့္ေမ့စရာပါ။ ဒါဟာျဖင့္ ခုေခတ္ အလွဴရွင္မ်ားအေနနဲ႔လည္း အနာထပိဏ္ထုံး ႏွလုံးမူကာ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ကုိယ့္အမည္၊ ကုိယ့္သညာ မထင္သာခဲ့လ်င္ေတာင္ နားလည္စြာျဖင့္ ၾကည္ႏူးဝမ္းသာစိတ္ထားတတ္ဖုိ႔ အတုယူရမည့္ မုဒိတာအလွ ျပယုဂ္တစ္ခုပါ။

ဘဝျဖစ္စဥ္ ေလာကျဖစ္စဥ္တစ္ခု တုိးတက္ဖုိ႔ရာမွာ မုဒိတာသေဘာျဖစ္တဲ့ သူတစ္ပါးေတြ ႀကီးပြားခ်မ္းသာတာ၊ ျပည့္စုံလုံေလာက္တာ၊ ခ်မ္းေျမ့ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနထုိင္ႏုိင္တာကုိ ဝမ္းေျမာက္ၾကည္ႏူးစိတ္ ထားတတ္ဖုိ႔က အလြန္ အေရးၾကီးလွပါတယ္။ ဆင္းရဲသူေတြကုိ ကယ္မဖုိ႔ ကူညီဖုိ႔ သနားညွာတာဖုိ႔ ဝန္မေလးတတ္တဲ့ သူေတြအဖုိ႔ ကုိယ့္ထက္ သာလြန္သူေတြကုိ ေတြ႔တဲ့အခါမွာ ဝမ္းေျမာက္ၾကည္သာစိတ္ျဖစ္ေစဖုိ႔ကလည္း အေရးႀကီးစြာ အထူးပဲ လုိအပ္ပါတယ္။

အားလုံးအားလုံးရဲ့ ႏွလုံသားရင္ျပင္မွာ မုဒိတာလကၡဏာေတြ အသီးသီးထင္ဟပ္လုိ႔ ၾကည္ႏူးဝမ္းသာစိတ္ေတြ ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ၾကည္ႏူးဝမ္းသာစိတ္ျဖစ္ပါမွလည္း ၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာတဲ့ဘဝ၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္းဘဝေတြကုိ ပိုင္ဆုိင္ႏုိင္ၾကမယ္ မဟုတ္ပါလား။ ။

ၾကည္ႏူးဝမ္းေျမာက္ၾကပါေစ

အရွင္ဉာဏိကာဘိဝံသ

 

 
Leave a comment

Posted by on July 27, 2011 in Ashin Nanika, Thoughts

 

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: