RSS

Mar Mar Aye – 386

29 Jul

“ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ -၃၈၆

ျမန္မာနုိင္ငံဂီတပညာရွင္မ်ားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္
မာမာေအး
ဇူလုိင္ ၂၉၊ ၂၀၁၁


ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ –

မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြ အားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ –
ေၾကးမုံဦးေသာင္း ေခၚ စာေရးဆရာ ေအာင္ဗလရဲ႕ စာမူ ‘တ၀ဂူမွ ဂီတ’ ဆုိတ့ဲ ၀တၳဳကုိ ျပဇာတ္၊ ရုပ္ရွင္၊ သဘင္၊ ဂီတေလာက အသီးသီးက သူ႔ဇာတ္လမ္းရဲ႕ ေက်ာရုိးကုိ အရင္းတည္ျပီး ခဲြထြက္ ဖန္တီးခ့ဲၾကတယ္။ အႏုပညာ ဦးေဏွာက္ယူေၾကး မူပုိင္ခ ဆုိတာေလးကုိ ေပးတ့ဲဟာကေပး၊ မေပးတ့ဲဟာဆုိ ဥပေဒနဲ႔ အေရးယူမယ္လုိ႔ ညွာသံေပးမွ ေျပးလာၾကတာမ်ဳိးဟာ ျဖစ္ေနက်လုိ႔ေတာင္ ေျပာရမယ္ ထင္ပါရဲ႕။ သိရက္နဲ႔ ဘာမွ မျဖစ္ေလာက္ဖူးေလး ဘာေလးနဲ႔ အုိက္တင္ခံေနၾက၊ အေရးမဆုိဘဲေနခ့ဲၾကတာေတြေၾကာင့္၊ မ်က္ႏွာနာစရာ လူခ်င္းမဟုတ္တ့ဲအခါ ျပႆနာ သူပုိင္ ငါပုိင္နဲ႔ ျငင္းၾကခုန္ၾက မုန္းတီးၾကရတ့ဲ အျဖစ္ေတြ ေပၚလာေနဦးမွာပါဘဲ။

စာေရးဆရာအတြက္ကေတာ့ စာမူကိစၥေတြ ရွင္းလင္းရာမွာ မူပုိင္ဥပေဒ ျပ႒ာန္းျပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္လူေတြကသာ အလုပ္လုပ္တ့ဲအခါ တိက်တ့ဲ အခ်က္အလက္ေတြန႔ဲ စာခ်ဳပ္ေပခ်ဳပ္ေတြနဲ႔ အသုံးျပဳမယ့္သူနဲ႔ နွစ္ဦးသေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထုိးရမယ့္ ကိစၥကုိ မလုပ္ၾက မသိ္မ္းခ့ဲၾကတာ ျဖစ္မွာပါ။ လူမႈေရးအရ ”အားနာတယ္” ဆုိတာနဲ႔ ဥပေဒပုိင္းကုိ အားေပ်ာ့ေစနုိင္တာလဲ ရိွေသးတယ္ေလ။

ေၾကးမုံဦးေသာင္းအမွတ္တရ စာအုပ္ အေၾကာင္း ျပီးသြားလုိ႔ရိွရင္ ဂီတအစည္းအရုံးက ထုတ္တ့ဲ သက္ႀကီး ကန္ေတာ့ခံ ဂီတပညာရွင္မ်ား ကိုယ္ေရးမွတ္တမ္းထဲက အေၾကာင္း ေျပာစရာေတြ တထုပ္ႀကီး ေရာက္ထားတယ္ ဆုိျပီးေတာ့ ‘ဥပေဒ’ အေၾကာင္း ေစာင္းသြားျပန္ျပီလားလုိ႔ မစဥ္းစားနဲပဦး၊ ဒီစာအုပ္ကုိ ထုတ္ေ၀တာက ျမန္မာနုိင္ငံ ဂီတအစည္းအရုံး(ဗဟုိ)၊ အမွတ္(၂) ဓမၼဒါနလမ္း၊ နတ္ေခ်ာင္းရပ္ကြက္၊ တာေမြျမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ ဆုိတ့ဲ လိပ္စာနဲ႔ ”အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာ ကုိကုိလြင္” တ့ဲ။ မာေအး မၾကားခ့ဲရဖူးတ့ဲ ဂီတ လူငယ္ အသစ္တက္လာသူေတြထဲက ျဖစ္မွာဘဲ။ လူ႔အသက္ကုိ ကယ္တ့ဲ M.B.B.S ေဒါက္တာလား၊ ပညာတခု အစုႀကီးစုျပီး ဘဲြ႔ယူထားတ့ဲ Ph.D ေဒါက္တာလား မသိနုိင္ပါလားရွင္။ ဂီတေလာကထဲ ၀င္လာဖူးျပီး ဘယ္လုိ ထူးထူးျခားျခား လက္ျပ ေဆာင္ရြက္သြားနုိင္လုိ႔ အတြင္းေရးမွဴးေနရာ ထားၾကတာပါလိမ့္ လုိ႔ စိတ္၀င္တစား ျဖစ္ရတာေၾကာင့္ ဥပေဒေၾကာင္းနဲ႔ စဖြင့္လုိက္တာပါ။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဂီတေလာကအတြက္ အသက္ကယ္မယ့္သား၊ ပညာရွင္ျဖစ္တ့ဲသားတေယာက္ ေရာက္လာတာကုိ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ႀကိဳဆုိရမွာပါဘဲရွင္။ သူဟာ ဂီတအဖဲြ႔အစည္းကုိ စနစ္တက် ဦးေဆာင္ ပညာေပးလဲ လုပ္ရမွာ ဆုိေတာ့ – ဒီေလာကထဲမွာ ဘာေတြ ျဖစ္ခ့ဲတာလဲ ဆုိတာမ်ဳိး သိဘုိ႔ က်ဳိးစားရမွာဘဲ – သူလဲ ဂီတ၀ါသနာရွင္ ဆုိရင္ ခ်စ္ေဆြတုိ႔လုိဘဲ မာေအးေျပာေနတာေတြကုိ နားေထာင္ျဖစ္မွာဘဲဟာ၊ ဗဟုသုတ ႀကဳံသမွ် – ေျပာမွျဖစ္မွာေပါ့ေနာ္၊ မာေအးလဲ (၁၉၆၃) ခုႏွစ္မွာ စတင္ ဖဲြ႔စည္းခ့ဲတ့ဲ ျမန္မာနုိင္ငံ ေခတ္ေပၚေတးဂီတေကာင္စီက စျပီးေတာ့ အမႈေဆာင္ထဲမွာ ပါ၀င္ လုပ္အားေပးခ့ဲတယ္။ ”၈၈” အေရးေတာ္ပုံၾကားမွာလဲ ယာယီ ဂီတေရးရာအဖဲြ႔ရဲ႕ အမႈေဆာင္ပါဘဲ။

(၁၉၈၉၊ ၉၀) ခုနွစ္ေလာက္မွာ အာဏာသိမ္းျပီး တက္လာတ့ဲ စစ္အစုိးရက နုိင္ငံမွာရိွတ့ဲ အဖဲြ႔အစည္းအားလုံးကုိ ဖ်က္သိမ္းထားရာက အသစ္ျပန္မွတ္ပုံတင္ခြင့္ – ဖြင့္ေပးလာပါတယ္။ စစ္အစုိးရလုိ႔ ေျပာတာက ဘက္လုိက္တာမ်ဳိး မဟုတ္ဖူးရွင့္။ စင္ေပၚက အုပ္ခ်ဳပ္ေနတ့ဲ အဖဲြ႔ရဲ႕ နာမည္ကုိ ခဏခဏ ေျပာင္းတာ – ဘယ္နွစ္ခါလဲမွ မသိဘဲ၊ အာဏာသိမ္းတက္လာတာ တပ္က ဆုိေတာ့ စစ္အစုိးရေခၚျဖစ္သြာတာပါ၊ မမွားဘူးထင္ပါတယ္။

အဲဒီလုိ အဖဲြ႔အစည္းေတြ တင္ၾကေတာ့ စစ္ကုိင္းလွေရႊနဲ႔ မဟာဂီတအုပ္စုကတဖဲြ႔၊ လႊမ္းမုိးတုိ႔လုိ စတီရီယုိအုပ္စုက တဖဲြ႔ နဲ႔ စႏၵရားလွထြတ္ကုိ ဥကၠ႒တင္ျပီး မဟာဂီတနဲ႔ စတီရီယုိပုိင္းက တခ်ဳိ႕ပါ စုစည္းတင္လုိက္တ့ဲ ”ျမန္မာနုိင္ငံဂီတပညာရွင္မ်ားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္” တဖဲြ႔၊ ေနာက္ – လမ္းစဥ္ပါတီပ်က္သုဥ္းသြားလုိ႔ ျပည္ဖုံးကားခ်လုိက္ရတ့ဲ – ျမန္မာနုိင္ငံဂီတေကာင္စီကလဲ တ-စ-ည အဖဲြ႔ ေနာက္ခံ ရိွေတာ့ မွတ္ပုံတင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ေသးတယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ”ျမန္မာနုိင္ငံဂီတပညာရွင္မ်ားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္” ကုိ ခြင့္ျပဳခ့ဲပါတယ္၊ ဒီအဖဲြ႔မွာ မာေအးက အတြင္းေရးမွဴး (၁) တာ၀န္ ယူခ့ဲပါတယ္။

မာေအး ဂီတအဖဲြ႔အစည္းကိစၥေတြ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခ့ဲတ့ဲ အခ်ိန္မွာ ဥကၠ႒ေတြကေတာ့ အလကၤာေက်ာ္စြာ ေရႊျပည္ေအး၊ ဂီတစာဆုိ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ ဒါရုိက္တာ ျမတ္ေလး၊ ဂီတလုင္ေမာင္ကုိကုိ၊ ဂီတစာဆုိကုိေလးလြင္၊ ဂီတစာဆုိကုိလြင္ျမင့္၊ ဂီတစာဆုိ ျပဇာတ္၀ိဇၨာ ဘုိကေလးတင့္ေအာင္ တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။

အလကၤာေက်ာ္စြာ ေရႊျပည္ေအး နဲ႔ ဂီတလုင္ေမာင္ကုိကုိတုိ႔ ဥကၠ႒ေတြျဖစ္ျပီး လူလတ္ပုိင္း ဂီပညာရွင္ နာမည္ေက်ာ္ေတြ ၀ုိင္း၀န္းေဆာင္ရြက္ခ့ဲနုိင္တ့ဲအခါက ကူညီလုပ္ေဆာင္ေပးရတာ နုိင္နင္း တိက် ေပ်ာ္စရာရိွ ေပ်ာ္ၾကရပါတယ္။ ကုိေလးလြင္တုိ႔အုပ္စု အဖဲြ႔မွာ တက္လာတ့ဲအခါ မညီမညြတ္တာေလးေတြ ၾကားရိွလာတယ္။ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ ဥကၠ႒မွာ ကားမရိွေတာ့ အငွားကားခ နိွပ္စက္တယ္ေပါ့ေလ။ မာေအးတုိ႔တေတြ စထုတ္ထားတ့ဲ ဂီတပေဒသာ မဂၢဇင္းေတာင္ လႈပ္ခါလွည့္ကာ ျဖစ္လာတယ္လုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ ဂီတေကာင္စီအေဆာက္အဦးေနရာဟာလဲ ေဂၚဒြင္လမ္း ယဥ္ေက်းမႈရိပ္ၿမဳံမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ကီလီလမ္းက ဂုိေဒါင္ၾကီးထဲ ေရာက္သြားခ့ဲေတာ့တယ္။

စည္စည္ပင္ပင္ လႈပ္ရွားနုိင္ၾကစဥ္ကေတာ့ – နုိင္ငံေတာ္ပဲြေတြ၀င္၊ နုိင္ငံေတာ္ကခုိင္းတယ္ဆုိတာ မွန္သမွ် ဂီတေကာင္စီက ၀င္ပါခ့ဲရပါတယ္။ ဂီတသမားဖက္ကေတာ့ ျပည္သူ႔ေမတၱာ ရဘုိ႔ ကုိယ့္မွာရိွတ့ဲအသံ၊ ကုိယ္ေမြးထားတ့ဲအားကုိ လုပ္အား အျပည့္ ျဖည့္ဆည္းေပးခ့ဲတာပါဘဲ။

ပရိႆဒ္ကေပးတ့ဲ ေမတၱာလက္ခုပ္သံဟာ မာေအးတုိ႔အတြက္ အားေဆးလုိ႔ ယူဆ ၀င္ပါၾကတာက အမ်ားစုပါရွင္။ ဂီတအစည္းအရုံး မေပၚေပါက္မီ၊ မာေအးတုိ႔ ”ျမန္မာနုိင္ငံဂီတပညာရွင္မ်ားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္” အမည္နဲ႔ ဂီတေရးေတြ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရတ့ဲအခါမွာ၊ အရင္ဆုံး အစုိးရပုိင္းက သက္ဆုိင္ရာအဖဲြ႔တစုနဲ႔ ‘၈၈’ အေရးအခင္းမွာ ပါ၀င္တ့ဲ နာမည္ေက်ာ္အဆုိေတာ္ (၁၁)ဦးကုိ အေခြထုတ္ခြင့္၊ ေဖ်ာ္ေျဖခြင့္ ပိတ္ပင္ထားတ့ဲကိစၥနဲ႔ မူပုိင္ခြင့္ကိစၥကုိ သြားျပီး ေဆြးေႏြး ေျဖရွင္ေပးခ့ဲရပါတယ္။ ေဆြးေႏြးဘုိ႔ (၃)ဦးသာ ခြင့္ျပဳခ့ဲတာမုိ႔ ဥကၠ႒ စႏၵရားလွထြတ္၊ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး အဆုိေတာ္ ေမာင္ေမာင္ႀကီး နဲ႔ အတြင္းေရးမွဴး (၁) မာေအးတုိ႔ ေဆြးေႏြးခ့ဲၾကပါတယ္။ ဘာေတြလဲ ဆုိတာ ေနာက္တပါတ္မွ ဆက္ေျပာတာေပါ့ေနာ္။


BBC http://www.bbc.co.uk/burmese ၏ အသံလႊင့္ေဆာင္းပါးကုိ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။
 
Leave a comment

Posted by on July 29, 2011 in Mar Mar Aye

 

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: