RSS

Mar Mar Aye – 387

07 Aug

“ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ -၃၈၇
ရွစ္ေလးလုံးကာလ ဂီတေလာက
မာမာေအး
ၾသဂုတ္ ၇၊ ၂၀၁၁

“… ခ်စ္ၾကခင္ၾက ေပါင္းလုိ႔ရတ့ဲသူေတြ စုျပီး ယာယီ ဂီတေရးရာ ေဆာင္ရြက္တ့ဲ အဖဲြ႔ေလး တဖဲြ႔ ဖဲြ႔ခ့ဲၾကပါတယ္။ အဆုိေတာ္ စုိင္းထီးဆုိင္ကုိ ဥကၠ႒ တင္ၾကပါတယ္ …”

ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ … မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြ အားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ … အရင္တပတ္က ‘ျမန္မာနုိင္ငံဂီတပညာရွင္မ်ား အဖဲြ႔ခ်ဳပ္’ ရဲ႕ အလုပ္အမႈေဆာင္ (၃)ဦး သက္ဆုိင္ရာ တာ၀န္ရိွပုဂၢဳိလ္မ်ားနဲ႔ေတြ႔ေတာ့ ဘာေတြ ေဆြးေႏြး တင္ျပခ့ဲတာလဲ ဆုိတာကုိ ဒီေန႔ ေျပာမယ္လုိ႔ ခ်ိန္းထားတ့ဲအတုိင္း ဆက္ၾကတာေပါ့။

ခ်စ္စြာေသာ မာေအးရဲ႕ ေတးဂီတခ်စ္သူ ပရိသဒ္အေပါင္းကုိ တခုေတာ့ ေတာင္းဆုိထားဦးမွရွင့္။ တျခားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ မာေအး ေျပာျပေနတ့ဲအခါ ကုိယ္ေရာက္ေနရတ့ဲ ေခတ္ရဲ႕ ျပင္ပေလာကမွာ သုံးႏႈန္းေျပာဆုိေနၾကတ့ဲအတုိင္း သိေစခ်င္တာမုိ႔ တခ်ဳိ႕ ဗန္းစကားေတြ ေျပာခ်င္ ေျပာမိေနမွာေလ၊ တခ်ဳိ႕ ေျပာျပီးတာေတြလဲ နည္းနည္း ျပန္ဆက္ေျပးပါမွ ပုိျပီး မွတ္မိ သတိရျဖစ္မွာေတြလဲ ရိွနုိင္လုိ႔ ႀကိဳျပီး ပန္ၾကားထားနွင့္တ့ဲသေဘာပါ။ ေမြးကတည္းက ‘ဂီတကင္ဆာ-ရင္တြင္းပါ’လာလုိ႔ အသက္ကေလး သုံးေလးနွစ္သမီးတင္ စင္ေပၚေရာက္၊ ဒုိးယုိေပါက္တ့ဲလမ္းအေခ်ာမွာလဲ ေဒါက္ေရွာက္ ဆုိေတာ့ ေျပာစရာေတြက ေပါသည္ေပါ့ေလ။ ‘မေျပာလွ်င္မျပီး – မတီးလွ်င္ မျမည္’ တ့ဲရွင့္။ ျပီးခ့ဲတ့ဲကိစၥေတြေပလဲ သမုိင္းေထာက္ကြက္ မေပ်ာက္ပ်က္ရေအာင္ ဖြင့္ခ့ဲမွ ေျပာခ့ဲမွ ေတာ္မယ္မုိ႔လားရွင္။

အခုလက္ရိွ ဂီတအဖဲြ႔အစည္း ‘ျမန္မာနုိင္ငံဂီတအစည္းအရုံး’ လုိ႔ ေခၚတ့ဲ အဖဲြ႔ႀကီး မေပၚေပါက္မီ ေနာက္ဆုံး ဂီတအဖဲြ႔အစည္းဟာ ‘ျမန္မာနုိင္ငံဂီတပညာရွင္မ်ား အဖဲြ႔ခ်ဳပ္’ အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ေနရွင္နယ္ လိ(ဂ) ေဖၚ ျမဴဇစ္ရွင္၊ အတုိေကာက္ NLM ေပါ့ရွင္။ မေမ့ေကာင္းစရာ ျပည္ျမန္မာက ရွစ္ေလးလုံး ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပုံ – ဆႏၵျပပဲြႀကီး ေပါက္ကဲြအျပီး တပ္ႀကီးရဲ႕လက္ေအာက္ အာဏာေတြေရာက္တ့ဲအခ်ိန္မွာ နုိင္ငံေတာ္က တရား၀င္ မွတ္ပုံတင္ ဖဲြ႔စည္း တည္ေထာင္ခြင့္ျပဳခ့ဲတ့ဲ ဂီတသမားမ်ားရဲ႕ ကုိယ္ထူကုိယ္ထ ဂီတ ပရဟိတအဖဲြ႔ လုိ႔သာ မွတ္ယူေစ့ခ်င္ပါတယ္ရွင္။

ဒိအရင္က ေပၚေပါက္ခ့ဲတ့ဲ ‘ျမန္မာနုိင္ငံ ေခတ္ေပၚ ေတးဂီတေကာင္စီ’ ကေတာ့ (၁၉၆၃) ခုနွစ္မွာ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီက ဦးေဆာင္ ဖဲြ႔စည္းေပးခ့ဲတာပါ။ အဲဒီေရွ႕က ၀ါဂီနစ္အဖဲြ႔တုိ႔ ဂီတအဖဲြ႔ခ်ဳပ္တုိ႔ကုိေတာ့ မမီလုိက္ပါဘူး။ ဂီတပညာရွင္မ်ားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္ကေတာ့ မာေအးကုိယ္တုိင္ ပါ၀င္ ထူေထာင္ခ့ဲရတာမုိ႔ အားလုံးဟာ ဂီတသမားမ်ား အိတ္စုိက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိလုိ႔ ကုိယ္ထူကုိယ္ထပါ လုိ႔ ေျပာရဲတာေပါ့ရွင္။ ျပီးေတာ့လဲ ဒီအဖဲြ႔ဟာ ဖဲြ႔သင့္လုိ႔ ဖဲြ႔ျဖစ္ခ့ဲတ့ဲ အဖဲြ႔အစည္းပါလုိ႔လဲ ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။

ျပန္ေကာက္ရရင္ – ၈၈ အေရးအခင္းႀကီးဆီကုိဘဲ ေရာက္ရဦးမွာ ဆုိေတာ့ သည္းခံၾကေပေတာ့ေပါ့။ ဂီတပညာရွင္ေတြဟာ ေခတ္ေပၚေတးဂီတေကာင္စီ အလံေတာ္ေအာက္မွာ စုရပ္တုန္းကလဲ ျပည္သူ႔အတြက္ ေမတၱာေပးခ့ဲၾကပါတယ္။ နုိင္ငံေတာ္အတြင္း မီွတင္းေနထုိင္ၾကတ့ဲသူတုိင္းဟာ သူ႔နုိင္ငံ သူ႔အစုိးရရဲ႕ ဥပေဒနဲ႔အညီ ေနထုိင္သြားၾကရသလုိ ဂီတသမားလုိ႔ အေခၚခံေနၾကရတ့ဲ ျပည္သူ႔ရင္ေသြး မာေအးတုိ႔လုိ လူသားကေလးေတြကလဲ ေနခ့ဲၾကရတာပါဘဲ၊ အစုိးရကခ်မွတ္ေပးတ့ဲ လမ္းညႊန္မႈေတြကုိ ေရးေပးၾကရ၊ ဆုိေပးၾကရ၊ သရုပ္ေဆာင္ေပးၾကရတာဟာ ဘာဆန္းသလဲ ရွင္တုိ႔ရယ္၊ သူ႔လက္ေအာက္ ေနၾကရတာ အားလုံး အတူတူပါဘဲ၊ စံစရာရိွတာေတာ့ မစံရတာ ေသခ်ာပါတယ္၊ ခံစရာရိွတာေတာ့ ခံေနၾကရဆဲပါဘဲ။ ဒီအထဲကေန ျပည္သူေတြ အုံၾကြ ဆႏၵျပပဲြႀကီး ဟီးထလာခ်ိန္မွာေတာ့ အျပစ္မရိွတ့ဲ ျပည္သူ႔ဖက္က ရပ္တည္ေပးခ့ဲၾကတယ္ မဟုတ္လားရွင္။ ဘယ္ေလာကမွာမဆုိ စုန္းျပဴးတုိ႔ အနားျပာတုိ႔ကေတာ့ ရိွစၿမဲဘဲဟာ – ဒါေတြ ထားလုိက္ပါေတာ့။

အဲဒီလုိ ေလာကႀကီးက မၿငိမ္မသက္၊ ဘာဥပေဒ ဥပဒက္ေတြလဲ မရိွ၊ ကုိယ့္အသိနဲ႔ကုိယ္ ဒီမုိကေရစီအေရး ျပည္သူနဲ႔ ပူးေပါင္းေတာင္းဆုိေပးေနၾကခ်ိန္မွာ ပါတီ ေကာင္စီေတြ ခႏၶာေၾကြၾကေတာ့ကာ အကုိင္းအခက္ပမာ ‘ဂီတေကာင္စီ’ ခမ်ာလဲ ေျမခ ပ်က္ျပယ္ ျပည္သူကပယ္လုိက္တ့ဲအထဲ ပါသြားခ့ဲပါတယ္ရွင္။

ဂီတသမားေတြဟာ ဆႏၵျပရက္ရွည္လာသည္ႏွင့္အမွ် တအုတ္တမ မက ျဖစ္လာေတာ့ စည္းကမ္းတက် ဆႏၵျပဘုိ႔၊ ႏႈတ္ကြ်ံလက္လြန္ မျဖစ္ဖုိ႔ ထိန္းသိမ္းဘုိ႔ရာ လုိေနမွာမုိ႔ ျမန္မာဂီတဖက္၊ ေခတ္ဆန္းေခတ္လြန္ ဂီတဖက္ ရိွတ့ဲ ႏွစ္ဖက္ၾကားမွာ ခ်စ္ၾကခင္ၾက ေပါင္းလုိ႔ရတ့ဲသူေတြ စုျပီး ယာယီ ဂီတေရးရာ ေဆာင္ရြက္တ့ဲ အဖဲြ႔ေလး တဖဲြ႔ ဖဲြ႔ခ့ဲၾကပါတယ္။

အဆုိေတာ္ စုိင္းထီးဆုိင္ကုိ ဥကၠ႒ တင္ၾကပါတယ္။ ပန္းဆုိးတန္းလမ္းေပၚက အစုိးရေက်ာင္းတေက်ာင္းမွာ ဖဲြ႔ခ့ဲၾကတာပါ။ ဒီေနရာမွာ ဂီတအလုပ္ ႏွစ္ပုိင္းခဲြလုပ္ၾကပါတယ္။ တပုိင္းက နုိင္ငံေရးပါ တဲြလုပ္လုိ႔ရတ့ဲ ဂီတသမားနဲ႔ တပုိင္းက ဂီတမွာပဲ ရိွေနမယ္၊ ျပႆနာရိွရင္ စုေပါင္းရွင္းၾကမယ္ ဆုိတ့ဲ ဂီတသမား ဆုိၾကပါစုိ႔။ အမ်ားစု သေဘာတူညီခ်က္အရ ခရီးဆက္ခ့ဲၾကပါတယ္။ စိတ္၀မ္းကဲြလုိ႔ ခဲြျခားခဲြျခား လုပ္တာမ်ဳိး လုံး၀ မဟုတ္ပါဘူး။ ဖဲြ႔စည္းျပီးတာနဲ႔ ရွစ္ေလးလုံး ယာယီဂီတအဖဲြ႔ဟာ ဘဲြ႔ရေက်ာင္းသားမ်ား အစာငတ္ခံဆႏၵျပေနတ့ဲဆီ ေတာင္ဥကၠလာပျမိဳ႕က ဂီတသမားေတြ အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပေနၾကတ့ဲဆီကုိ သြားေရာက္ ေဟာေျပာ အားေပးခ့ဲၾကတယ္။ ဒါဟာ ပထမဆုံးနဲ႔ ေနာက္ဆုံးလႈပ္ရွားမႈ ျဖစ္သြားပါတယ္ရွင္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ ေနာက္တေန႔ မနက္ သတင္းစာထြက္ေတာ့ “စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းတ့ဲသတင္း” ဟာ မည္းမည္းထင္းထင္းႀကီး ပါလာလုိ႔ပါဘဲ။ ဒီ ဂီတအဖဲြ႔ေလးဟာ (၂၄)နာရီေတာင္ ခံလုိက္ပါရဲ႕လား … မၾကားခ်င္ေတာ့ပါဘူးေလ … ။

ဒီအေျခအေနေတြက လြန္ေျမာက္လုိ႔ တရား၀င္ မွတ္ပုံတင္ခြင့္ျပဳခ်က္အရ ဂီတသမားမ်ား တည္ေထာင္ခ့ဲတ့ဲ “ျမန္မာနုိင္ငံ ဂီတပညာရွင္မ်ားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္” မွာ ဥကၠ႒ စႏၵရားလွထြတ္ ျဖစ္လာရတာဟာလဲ ဂီတအစဥ္အလာရိွ ဂီတလုင္ ေမာင္ကုိကုိ,ကုိ ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေပးဘုိ႔ ပန္ၾကားတ့ဲအခါမွာ၊ တစည အဖဲြ႔နဲ႔ တတဲြတည္း ဖဲြ႔ၾကမယ့္ ဂီတေကာင္စီ အမႈေဆာင္ေဟာင္းေတြ ေလွ်ာက္ထားတ့ဲ ဂီတအဖဲြ႔မွာ ရပ္တည္ေပးမယ္လုိ႔ သေဘာတူထားတာ ရိွေနလုိ႔ လူႀကီးတေယာက္ အေနနဲ႔ စကား မေျပာင္းသင့္ဘူး၊ မင္းတုိ႔ေတြဘဲ ဆက္လုပ္ၾကပါလုိ႔ ျငင္းပယ္ခ့ဲတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ရုံးခန္းေနရာဟာလဲ ေလွ်ာက္ထားစဥ္က စႏၵရားနီနီရဲ႕ လိပ္စာနဲ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္မွ အဆင္မေျပျပန္ဘူး ဆုိတာနဲ႔ ဆူးေလဘုရားနားက အေကာ္ဒီယံ အုန္းေက်ာ္ ရထားတ့ဲ တုိက္ခန္းကုိ ေျပာင္းျပီး ရုံးခန္း ဖြင့္ခ့ဲရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

မာေအးတုိ႔ ေတြ႔ခြင့္ရခ့ဲတ့ဲ သက္ဆုိင္ရာ တာ၀န္ရိွပုဂိၢဳလ္ေတြထဲမွာေတာ့ အတြင္းေရးမွဴး(၁) နဲ႔ ပုံအေျပာေကာင္းတ့ဲရန္ကုန္တုိင္းမွဴးႀကီးက အဓိကျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔ဖက္က သိခ်င္တာေတြ ေမးတယ္၊ ကုိယ့္ဖက္က အဖဲြ႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကုိ ရွင္းျပရပါတယ္။ ေျပာၾက ဆုိၾကရင္းနဲ႔ နားလည္မႈ ရင္းႏွီးမႈ ျပလာတ့ဲအခ်ိန္မွာ မာေအးက ဂီတဥပေဒ ျပ႒ာန္းေပးဘုိ႔အေၾကာင္းကုိ ကုိယ္ေတြ႔ ဥပေဒအတြင္းက တရားစဲြဆုိခ့ဲပုံမ်ားနဲ႔ မေအာင္ျမင္ခ့ဲရတ့ဲ ဂီတစီရင္ထုံးတုိက္ပဲြကုိ သက္ေသျပဳျပီး တင္ျပခ့ဲပါတယ္။ “အခုလဲ နာမည္ႀကီးေတးသံရွင္တခ်ဳိ႕ကုိ ေဖ်ာ္ေျဖခြင့္၊ ထုတ္ေ၀ခြင့္ေတြ ဆုိင္းင့ံထားတ့ဲ အေၾကာင္း ၾကားေနရပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ေပးပါလုိ႔ဘဲ ေတာင္းဆုိပါရေစရွင္။ အေရးအခင္းမွာ ပါ၀င္ခ့ဲလုိ႔ ဆုိရင္ေတာ့ က်မတုိ႔အပါအ၀င္ တျပည္လုံး သံႀကိဳးခတ္လုိက္ဖုိ႔ရိွတာဘဲ၊ ဘာဥပေဒမွ မရိွတ့ဲ ကာလျဖစ္တာမုိ႔ အျပစ္မရိွဘူးလုိ႔ ယူဆပါတယ္။ လူႀကီးမင္းတုိ႔ အခု လက္ရိွ အေျခအေနမွာ ထပ္ျပီး ျပဳလုပ္ၾကတာ ဆုိရင္ေတာ့ ဥပေဒအတုိင္းေပါ့ရွင္။ က်မတုိ႔ အလုပ္မ်ဳိး ဆုိတာကလဲ နာမည္ရိွတုန္းသာ အလုပ္ျဖစ္တ့ဲအေၾကာင္း သိျပီး ျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ပဲြမိန္႔ေတြလဲ ျပန္လည္ ထုတ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္” လုိ႔ ေတာင္းဆုိေပးခ့ဲပါတယ္ရွင္။

BBC http://www.bbc.co.uk/burmese ၏ အသံလႊင့္ေဆာင္းပါးကုိ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။

 
Leave a comment

Posted by on August 7, 2011 in Mar Mar Aye

 

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: