RSS

Mar Mar Aye – 389

12 Aug

“ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ -၃၈၉

ျမန္မာနုိင္ငံဂီတပညာရွင္မ်ားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္ – အပုိင္း (၂)
မာမာေအး
ၾသဂုတ္ ၁၁၊ ၂၀၁၁

“…အတြင္းမွာ လိႈက္စားတ့ဲ ဂ်ပန္ဖေယာင္းခ်က္လုိ႔ လူျပက္ေတြ ေနာက္တာ ၾကားဖူးတယ္မုိ႔လား။ သူတုိ႔လဲ ဒါမ်ဳိးဘဲ၊ အတြင္းထဲမယ္ ေသြးကဲြေစတ့ဲ စကားေတြကုိ လူငယ္ေတြဆီ ပုိ႔ေပး ေသြးထုိးၾကတယ္ေလ…”

ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ … မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြ အားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ … ေရွ႕ႏွစ္ပါတ္က အတြင္းေရးမွဴး(၁) အမွဴးရိွတ့ဲ တာ၀န္ရိွလူႀကီးမင္းမ်ားကုိ မာေအးတုိ႔ ျမန္မာနုိင္ငံ ဂီတပညာရွင္မ်ားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္ အမႈေဆာင္မ်ားက တင္ျပ ေတာင္းဆုိထားခ့ဲတ့ဲ ကိစၥေတြ ျပန္ေျဖခ့ဲတာကုိ ဒီေန႔မွ ျပန္ဆက္ေျပာျဖစ္ေတာ့မယ္ရွင့္၊ အားနာပါတယ္ေနာ္၊ 7 July ေလးကုိ ေက်ာ္ မသြားခ်င္လုိ႔ပါ။

ကဲပါေလ … အေျဖေကာင္းေလးေတြလုိ႔ ယူဆရမယ့္ စကားေတြ ၾကားေစခ်င္ပါျပီ။ သီဆုိေဖ်ာ္ေျဖခြင့္၊ အသံသြင္းထုတ္ေ၀ခြင့္၊ စင္တင္ပဲြျပဳလုပ္ခြင့္ေတြကုိ ဂီတပညာရွင္မ်ားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္က အာမခံမယ္၊ တာ၀န္ခံမယ္ ဆုိရင္ ျပန္လည္ခြင့္ျပဳေပးမယ္ တ့ဲရွင္။ ဂီတဥပေဒကိစၥကုိလဲ အဖဲြ႔ခ်ဳပ္က တာ၀န္ယူေရးဆဲြ တင္ျပေပးပါ တ့ဲ။ နုိင္ငံေတာ္က လုိအပ္ခ့ဲရင္လဲ ေရွးတုန္းက ဂီတအဖဲြ႔အစည္းေတြလုိဘဲ ပါ၀င္ ကူညီ ေဆာင္ရြက္ေပးဘုိ႔ ေမတၱာရပ္ခံလုိက္ပါတယ္။

ဒီလုိဆက္ဆံလုိ႔ကေတာ့ မာေအးတုိ႔ဖက္က ဘာျငင္းစရာရိွမွာလဲရွင္၊ ကုိယ့္ဂီတေလာကအတြင္း ပိတ္ပင္တားျမစ္ျခင္းေတြကင္းျပီး ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပန္လည္လႈပ္ရွားနုိင္မယ့္ လမ္းပြင့္သြားတာ အဓိက မဟုတ္လား။ နုိင္ငံေတာ္ကိစၥ မကူလုိ႔ရမွာလား၊ ျဖစ္မွာလား၊ စဥ္းစားၾကည့္၊ ကုိယ့္အဖဲြ႔မွာ ကုိယ့္ေလာကမွာ လုိတာရိွရင္ ထပ္ညိွရမွာ၊ ဆက္ဆံရဦးမွာေလ၊ ကုိယ့္လူေတြ နားလည္ၾကမွာပါ။

နုိင္ငံေတာ္အတြက္ စျပီး ၀င္ကူေပးခ့ဲရတာကေတာ့ ‘အမ်ဳိးသားေအာင္ပဲြေန႔’ပါ။ စမ္းေခ်ာင္း ပဒုမၼာကြင္းထဲက ဇာတ္ရုံႀကီးမွာ ဂီတပညာရွင္ေတြနဲ႔ စုျပီး ေဖ်ာ္ေျဖေပးခ့ဲၾကပါတယ္။ ဂီတဖက္မွာေတာ့ ေဖ်ာ္ေျဖခြင့္ေတြ ထုတ္ေ၀ခြင့္ေတြ၊ ပဲြမိန္႔ရဘုိ႔ေတြကုိ တာ၀န္ခံ အကူအညီေပးနုိင္ခ့ဲပါတယ္။ ျပန္လည္ သီဆုိ ေဖ်ာ္ေျဖခြင့္၊ ထုတ္ေ၀ခြင့္ ရသြားတ့ဲ ေတးသံရွင္အခ်ဳိ႕ကုိေတာ့ တဖက္က လုိအပ္ေနတ့ဲ ေပၚလစီသီခ်င္းေတြ ကူညီသီဆုိေပးဘုိ႔ ေျပာမွာ ညိွမွာ ေသခ်ာတာေပါ့ရွင္။ ဒါေၾကာင့္လဲ ျပည္သူထဲက အျငိဳအျငင္ေပးတာကုိ ခံစားသြားရတ့ဲသူေတြ ရိွခ့ဲပါတယ္။ ဘယ္သူေတြပါလဲ – ပရိသဒ္မ်ား ေတြးၾကည့္ခ့ဲရင္ သိနုိင္ပါတယ္။ သူတုိ႔ရင္ထဲမွာ တမာလား – သကာလား၊ ဘယ္လုိဘဲ ပုန္းထါးထါး အခ်ိန္က စကါးေျပာမွာပါ၊ ဆူးၾကားလမ္းကရွည္ – မာေအးတုိ႔မွာ ေလွ်ာက္ေလခက္ေလ၊ ကုိယ္ေတြ အသိဆုံးပါဘဲေလ။

ဒီလုိနဲ႔ဘဲ ဇဲြထား၊ သြားသာတ့ဲလမ္းေလာက္ လုိက္ေဖါက္တ့ဲအခါမွာ နယ္ဖက္ေတြ စည္းရုံးရတာ ပုိျပီးေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ေရာက္ေလရာ ေဒသေတြက ျမိဳ႕နယ္တာ၀န္ရိွသူေတြရဲ႕ အကူအညီလဲ ရခ့ဲတယ္။ ဆုိင္ရာျမိဳ႕နယ္ခဲြအတြက္ ရုံးခန္းေနရာမ်ားပါ စီစဥ္ေပးတာ တခ်ဳိ႕ေတာင္ ရိွပါတယ္။ နယ္ခံဂီတပညာရွင္ေတြကလဲ အားတက္သေရာ စုေ၀း ပါ၀င္လာၾကတယ္၊ စည္းရုံးေရးထြက္ၾကတ့ဲ အမႈေဆာင္ေတြဟာ ဆုိတတ္ တီးတတ္တ့ဲ နာမည္ေက်ာ္ေတြခ်ည္း ျဖစ္တာမုိ႔ နယ္ခံဂီတသမားေတြပါ စုေပါင္းျပီး ရံပုံေငြပဲြမ်ားေတာင္ ရနုိင္သေလာက္ လုပ္ေဆာင္ေပးျဖစ္ခ့ဲၾကပါတယ္။ ျမိဳ႕နယ္ေတြက ဂီတသမားမ်ား ပညာရည္တုိးတက္ဖုိ႔ကုိေတာ့ ကုိယ့္နယ္မွာရိွတ့ဲ တတ္ကြ်မ္းျပီးပညာရွင္မ်ားနဲ႔ အဆုိအတီးမ်ား သင္ၾကားေပးထားနွင့္ရန္ အႀကံျပဳခ့ဲၾကရျပီး လုိအပ္တ့ဲအခါ ဗဟုိအဖဲြ႔ခ်ဳပ္က လာေရာက္ ပူးေပါင္းစိစစ္ သင္ၾကားေပးမွာျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ အင္အားစုေဆာင္းခ့ဲရတာေပါ့ရွင္။ ဂီသမား ငါးဦးထက္ မနည္း ပါ၀င္ ေလွ်ာက္ထား ဖဲြ႔စည္းနုိင္ေၾကာင္း သိလာတ့ဲ ျမိဳ႕နယ္မ်ားထဲက (၅၈) ျမိဳ႕မွာ တနွစ္မၾကာမီ သြားေရာက္ ဖဲြ႔စည္းေပးခ့ဲပါတယ္။ နယ္ခံဂီတသမားမ်ားတင္မက ျမိဳ႕ေန ေသာတရွင္ ျပည္သူလူထုကပါ ၀မ္းသာအားရ၊ မာေအးတုိ႔ သြားၾကလာၾကရမယ့္ စားရိတ္စကေတြကုိပါ စုေဆာင္း စုိက္ထုတ္ေပးခ့ဲၾကပါသတ့ဲရွင္။ အဲဒါေလာက္ အခ်စ္ခံခ့ဲရတ့ဲ ဂီတအဖဲြ႔အစည္းႀကီးပါ လုိ႔ နည္းနည္းေတာ့ ၾကြားလုိက္စမ္းပါရေစေနာ။

ရန္ကုန္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးက ေနာက္ဆုံးေပၚ ဂီတလူငယ္ေတြဖက္ကေတာ့ သိတ္ အစာမေၾကဘူး ထင္ပါတယ္၊ အဖဲြ႔အစည္းမွတ္ပုံတင္က်လာလုိ႔ မာေအးရဲ႕အိမ္မွာ ဂီတသမားေတြ ဖိတ္ၾကားျပီး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ရွင္းလင္းခ်ျပတ့ဲအခါ “ဒီ ဂီတအဖဲြ႔အစည္းနဲ႔ ပူးေပါင္းမွ ဆုိရေတာ့မွာလား၊ တီးရေတာ့မွာလား” ဆုိတ့ဲ ဂြက်တတ အေမးေတြ ေျဖလုိ႔ မဆုံးနုိင္ေအာင္ ၾကားခ့ဲရလုိ႔ပါဘဲ။

အဲဒီအခ်ိန္က လူငယ္တုိ႔ေခတ္ စင္ေျမင့္ေဖ်ာ္ေျဖပဲြေတြမွာ တီး၀ုိင္းက စုိးမုိးေနပါတယ္၊ နုိင္ငံတကာ သီခ်င္းေတြအေပၚ အားကုိး မီွတည္ copy ေတြ မိႈလုိေပါက္၊ အေရးပုိင္းနဲ႔ အဆုိပုိင္းက ဂုဏ္မေျမာက္ေသာ္လဲ၊ အတီးပုိင္းမွာက မတူ တူေအာင္လဲ တီးနုိင္တတ္နုိတယ္၊ သူ႔ထက္ကဲ အရည္းအခ်င္းျပည့္ေတြလဲ ရိွၾကပါတယ္၊ သူတုိ႔ေတြကုိ ေနာက္ကေန ႀကိဳးကုိင္ ေျမွာက္ေပး ဂီတေသြးေတြ ေ၀းေစၾကတ့ဲ လက္ေဟာင္းႀကီးမ်ားလဲ ရိွေနတယ္၊ အရိွအတုိင္း ေျပာေၾကး ဆုိရင္ “ျမန္မာသံအဆုိေတာ္မ်ားနဲ႔ စင္ေပၚမွာ အတူတဲြျပီး မေဖ်ာ္ေျဖခင္ဘူးတ့ဲရွင့္” ဒီေတာ့လဲ က်န္တဖက္က “တုိ႔ေတြဟာ ႏူ၀ဲေနလုိ႔လား” ဆုိတာေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတာေပါ့ရွင္။

မူလကေတာ့ ျမန္မာနုိင္ငံ ဂီတပညာရွင္မ်ား အဖဲြ႔ခ်ဳပ္ဟာ ထုတ္ေ၀ခြင့္၊ ေဖ်ာ္ေျဖခြင့္ မရတ့ဲ ေတးသံရွင္ ေမာင္ညီမငယ္ေတြအတြက္ အက်ဳိးေဆာင္ေပးျပီးျပီ၊ စင္တင္ပဲြမိန္႔ေတြအတြက္ တာ၀န္ခံေပးလုိက္လုိ႔ ဂီတေလာကသားေတြ ရပ္တည္မႈ ရရင္ဘဲ ေတာ္ေလာက္ျပီ၊ ဂီတအတြက္ ဆက္လုပ္ဖုိ႔ေတြထက္ ဘာမွ အေရးမႀကီးေတာ့ဘူး လုိ႔ဘဲ ေနခ့ဲတာပါ။ သက္ဆုိင္ရာက ပထမဆုံး ပဲြမိန္႔ျပန္ေပးလုိက္တ့ဲ ေဖ်ာ္ေျဖပဲြကုိ ေအာင္ဆန္းကြင္းအတြင္းမွာ က်င္းပေတာ့ ေခတ္လြန္ ေခတ္ေပၚ ေတးသံရွင္ေတြခ်ည္း ပါ၀င္ သီဆုိခ့ဲတာေလ၊ ‘၈၈’ အေရးအခင္း အရိွန္ ဟတ္လုိ႔ ပဲြငတ္ေနတ့ဲအခ်ိန္မွာ လႊတ္ေပးလုိက္တာမ်ဳိး ျဖစ္သြားတာကုိး။ လြတ္လပ္စြာဘဲ စင္ေပၚကလဲ ရုိးတုိးရြတ လႈပ္ရွားျပ၊ စင္ေအာက္ကလဲ ျမဴးၾကမူးၾကနဲ႔ ထိန္းလုိ႔ မရေတာ့ ပဲြပ်က္ေရာ ဆုိပါေတာ့။ အဲဒီတင္ ျမန္မာေတးသံရွင္ေတြပါ ထည့္သြင္း ေဖ်ာ္ေျဖေစဘုိ႔ သက္ဆုိင္ရာက ညႊန္ၾကားလာခ့ဲတာျဖစ္ပါတယ္ရွင္။ ဂီတပညာရွင္မ်ားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္ဟာ ေျပာေရးဆုိခြင့္ အာဏာ ပါ၀ါ နည္းနည္းေလး ရလာတ့ဲအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း ျမင္နုိင္ရဲ႕မဟုတ္လား ေသာတရွင္တုိ႔။ မင္းသားေယာင္ေဆာင္ထားတ့ဲ ကုိယ္ေမြးတ့ဲေမ်ာက္ေတြ၊ ဖုိးသင္းေမ်ာက္ လုပ္ခ်င္လာျပီေပါ့ရွင္။ အဲဒီ ၀ဲစားစိတ္နဲ႔ ေမတၱာတုံးေတြက ကုံးရုံးထၾကြ စကါးဖြေတာ့တယ္။ အတြင္းမွာ လိႈက္စားတ့ဲ ဂ်ပန္ဖေယာင္းခ်က္လုိ႔ လူျပက္ေတြ ေနာက္တာ ၾကားဖူးတယ္မုိ႔လား။ သူတုိ႔လဲ ဒါမ်ဳိးဘဲ၊ အတြင္းထဲမယ္ ေသြးကဲြေစတ့ဲ စကားေတြကုိ လူငယ္ေတြဆီ ပုိ႔ေပး ေသြးထုိးၾကတယ္ေလ။ ဂီတေရွ႕ေရး သန္႔စင္ ပညာေပးရမယ့္ စီမံခ်က္၊ လွ်ဳိ႕၀ွက္လုပ္ငန္းစဥ္ေတြအေပၚ အေျမာ္အျမင္နည္းစြာ၊ အာက်ယ္ လႊင့္ထုတ္ ဆရာႀကီးမ်ားလုပ္စားဘုိ႔ရာ “မင္းတုိ႔ေတြ နုိင္ငံျခားသီခ်င္းေတြနဲ႔လုပ္စားလုိ႔ မရေအာင္ အထက္ကုိ စာတင္ၾကလိမ့္မယ္” ဆုိတ့ဲ စကားမ်ဳိးနဲ႔ ေနာက္လုိက္ေမြးတာေတြလဲ ႀကဳံရပါတယ္ရွင္။ ဂီတဘုံက စိတ္ကုန္စရာေလးတကြက္ လုိ႔သာ ေအာင္းေမ့ပါ။ ယဥ္ေက်းမႈ ဆုိတ့ဲဖက္က လာဦးမွာ။ ေစာင့္သာ နားဆင္ၾကေပေတာ့။

BBC http://www.bbc.co.uk/burmese တြင္ အသံလႊင့္ခ့ဲေသာေဆာင္းပါး ျဖစ္သည္။

 
Leave a comment

Posted by on August 12, 2011 in Mar Mar Aye

 

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: