RSS

Kan Tun Thit – Mingun Sayadaw

14 Aug

ေကာက္သင္းေကာက္ ပူဇာ
ကံထြန္းသစ္
ၾသဂုတ္ ၁၄၊ ၂၀၁၁
ကဗ်ာ၊ ဝတၱဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ အက္ေဆး စသည္ စာေပမ်ဳိးစုံ အေတာ္အသင့္ ေရးခဲ့ၿပီးေသာ္ျငား မိမိကုိယ္ကုိ ‘စာေရးသူ’ ဟု မခံယူမိေသးသည္မွာ ျမန္မာျပည္၏ လက္မြန္ ဓမၼဘ႑ာဂါရိကေထရ္ျဖစ္သည့္ မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အေၾကာင္းကုိ တေၾကာင္းတပါဒမွ် မေရးသားဘူးေသးေသာေၾကာင့္ပင္။
သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀ ျပည့္တြင္ ျမန္မာစာအုပ္တုိက္အဖြဲ႔မွ ႏွစ္တရာအတြင္း “ထူးျခားစာအုပ္တစ္ရာ” ဆုိသည့္ အညႊန္းစာအုပ္ ျပဳစုထုတ္ေဝစဥ္ကလည္း တာဝန္က်ရာ ဥတၱမပုရိသဒီပနီ၊ သုေတသနသ႐ုပ္ျပ အဘိဓာန္၊ သေျပကန္ ပရိတ္ႀကီးနိႆယသစ္ စသည့္ စာအုပ္မ်ားကုိ အညႊန္းမ်ား ေရးေပးခဲ့ရစဥ္ကလည္း ႏွစ္ဆယ္ရာစုအတြင္းတြင္ ထြက္သမွ် စာအုပ္တုိ႔၌ အထူးျခား အခမ္းနားဆုံးျဖစ္၍ ဗုဒၶဝင္စြယ္စုံက်မ္းဟု ဆုိရမည့္ မဟာဗုဒၶဝင္က်မ္းႀကီးကုိ ငါဘာေၾကာင့္မ်ားက်န္ခဲ့မိပါလိမ့္ဟု ေတြးမိတုိင္း မခ်င့္မရဲျဖစ္ခဲ့ရသည္။

ယခုမူ အေၾကာင္းဆုိင္စြာ ပူေဇာ္ခြင့္ရေပၿပီ။ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ရာျပည့္ပူဇာ စာအုပ္ႀကီး ထုတ္ေဝရန္ တပည့္ေကာင္းတုိ႔ ေပါင္းစုအားထုတ္ေနၾကၿပီတဲ့၊ ၾကားခုိက္မွာပင္ ေရးလုိစိတ္တုိ႔ ဖိတ္လွ်ံခဲ့သည္တုိင္ ေယာအတြင္းဝန္ကုိ ျမင္းထိန္းငတာ ခ်ီးမြမ္းသလုိျဖစ္ေနမွျဖင့္ဟု ဘာသာေတြးရင္း ျပံဳးလုိက္မိေသးသည္။
မည္သုိ႔ဆုိေစ၊ ခြင့္ၾကံဳႀကိဳက္၌ ဦးခုိက္မိရန္မွာ မိမိဝန္ဟု ခံယူစြဲရင္းျဖင့္ စြမ္းသေရြ႕ေရးသားပူေဇာ္ရန္ အားထုတ္မိေသာအခါ … ဥပါလိသူႂကြယ္၏စကားတုိ႔ကုိ ျပန္လည္ၾကားေယာင္လုိက္မိသည္။ တပည့္သစ္စ ဥပါလိက ဆရာသစ္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးတုိ႔ကုိ ေျပာဆုိပူေဇာ္ရာ ဆရာေဟာင္း နိဂ႑က “သင္ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး ဒီဂုဏ္ေတြကုိ သိေနတာလဲ” ဟု မေက်မခ်မ္း ေမးေလရာ ဥပါလိက “ေလာကမွာ ရွိရွိသမွ် ပန္းေတြကုိ ခူးဆြတ္စုပုံထားက လုိရာပန္းကုိ လြယ္လင့္တကူ ေရြးယူသီကုံးႏုိင္သလုိ ကၽြႏု္ပ္ဆရာ ျမတ္စြာဘုရားဟာလည္း ဂုဏ္အေပါင္းတုိ႔ စုေဝးရာ ဂုဏ္ထုစုိင္ႀကီးမုိ႔ မည္သည့္ေနရာက ႐ႈၾကည့္သည္ ျဖစ္ေစ ဂုဏ္ေတာ္ေတြသာ ေတြ႔ျမင္ရသလုိျဖစ္ေၾကာင္း” ေျပာျပခဲ့သည္ေလ။
ယခုလည္း နည္းတူပင္။ ဆရာေတာ္ႀကီး၏အေၾကာင္း ဂုဏ္အေပါင္းက အာ႐ုံက်ရာရာတြင္ ျပတ္ထင္လ်က္ ရွိေတာ့သည္။ သီလအရာ၊ သမာဓိအရာ၊ ပညာအရာ၊ ခမာဂုဏ္၊ ဒယာဂုဏ္၊ သုတဂုဏ္၊ ဣကၡဏာဂုဏ္ စသည္တုိ႔ကုိ သာဓကျပဳေနသည့္ ေထ႐ုပၸတၱိလႊာ အပုိင္းအစတုိ႔ကား ထုိမွသည္မွ ၿပိဳးျပက္ ေတာက္စားလာၾကေတာ့သည္။
ထုိထင္ရွားေသာ အေၾကာင္းအရာတုိ႔ကုိ ဂုဏ္ႏွင့္ဂုေဏး တင့္ဖက္ေအာင္ ေရးဖြဲ႔ႏုိင္ၾကသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏တပည့္ ရဟန္းစာဆုိ လူစာဆုိတုိ႔က ေရးဖြဲ႔ပူေဇာ္ၾကေပလိမ့္မည္။ မိမိမူ ကုိယ္ႏွင့္စပ္ေသာ သုိ႔မဟုတ္ မိမိ၏ မယ္ေတာ္ႀကီးႏွင့္ႏြယ္ေသာ အေၾကာင္းအရာငယ္တုိ႔ကုိသာ ေကာက္သင္းေကာက္ ပူေဇာ္ရန္ ရည္စူးပါသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ခန္႔က မိမိဇာတိ စစ္ကုိင္းတုိင္း ေျမာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ သာထြန္းရြာသုိ႔ ဆရာေတာ္ႀကီး ႂကြေရာက္ကာ တရားခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ဖူးေလသည္။ အားလပ္ရက္မရွိေအာင္ တရားပြဲစဥ္ေတြ ျပည့္ႏွက္ေနလွ်က္က “ဗုဒၶသာသနာႏုဂၢဟ” စာျပန္ပြဲျဖစ္၍က တေၾကာင္း၊ ေက်းလက္ေနတုိ႔ကုိ ခ်ီးေျမႇာက္လုိ၍က တေၾကာင္းျဖစ္၍ ဆရာေတာ္ႀကီးက လက္ခံကာ က႐ုဏာႀကီးစြာ ေလွတတန္ လွည္းတတန္ျဖင့္ ႂကြေရာက္ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ထုိစဥ္က ဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားဓမၼကုိ ေက်းလက္ေနတုိ႔၏ “နားငယ္မဆန္႔၊ ရင္ငယ္မျပန္႔” ရွိၾကသည့္တုိင္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေစတနာ၊ က႐ုဏာႏွင့္ ဆုံးမစကားတုိ႔ကား ယေန႔တုိင္ စြဲထင္လ်က္ရွိဆဲပင္။ အထူးသျဖင့္ စာေရးသူ၏ မိခင္ႀကီးထံတြင္ ျပန္လည္ေတြ႔ရွိရေသာ ဓမၼစကားမ်ားဆုိက ပုိ၍ ေလွ်ာ္ကန္ေပမည္။
ထုိစဥ္က မႏၱေလးတြင္ စာသင္ေနဆဲျဖစ္၍ မိမိမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ မဆုံဆည္းလုိက္ရသည့္တုိင္ မယ္ေတာ္ႀကီးက ျပန္လည္ေျပာျပခဲ့သည္မွာ “အဲဒီညက လူေတြကလည္း စည္ကားလုိက္တာ၊ ဒီနယ္တဝုိက္မွာ အစည္ကားဆုံးလုိ႔ေတာင္ ေျပာရမယ္ထင္ပါရဲ႕၊ အဲဒီလုိ တရားပြဲစဖုိ႔ျပင္ေနတုံး ကေလးငုိသံက အက်ယ္ႀကီး ေပၚလာပါေလေရာ့၊ အေရွ႕ရြာက သားသည္ အေမတေယာက္နဲ႔တူပါရဲ႕၊ အဲဒါနဲ႔ ေဂါပကလူႀကီးအခ်ဳိ႕က ကေလးကုိ အျပင္ေခၚသြားဖုိ႔ေျပာၾကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေအး .. ကေလးဆုိတာ ငုိမွာေပါ့၊ ငုိပါေစ၊ ငုိပါေစ၊ ကေလးငုိလုိ႔သာ တျခားသြားေနရရင္ သားသည္အေမေတြ ဘယ္ တရားနာခြင့္ ရရွာေတာ့မလဲကြယ္တဲ့ ဆုိၿပီး တရားကုိ ဆက္ေဟာတာပဲ”
ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဂ႐ုဏာသည္ ေတာသူေတာင္သားတုိ႔၏ စိတ္ကုိ ေအးျမ စြတ္စုိသြားေစေသာ မုိးဟု ျမင္လုိက္မိသည္။ မုိက္ကရုိဖုန္း မေကာင္းလုိ႔၊ ကေလးေတြဆူလုိ႔၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ ညာျဖစ္လုိ႔ စသည့္ အေၾကာင္းျပေတြႏွင့္ တရားေဟာရန္ ေရႊဘဝင္မခ်မ္းသည့္ ပုဂၢိဳလ္တခ်ဳိ႕ကုိလည္း ႐ုတ္ခ်ည္း ျမင္လုိက္မိသည္။ ေကာင္းတုယူႏုိင္ၾကပါေစဟု ႏွလုံးျပဳလုိက္မိသည္။
သုိ႔ႏွယ္ စဥ္းစားေနစဥ္မွာပင္ မယ္ေတာ္ႀကီးက “ေနာက္ၿပီး ဦးဇင္းရယ္ .. တရားဥပမာေလးတခု ေကာင္းလုိက္တာ၊ လူ႔ဘဝဆုိတာတဲ့ … အလြန္ျမတ္တယ္တဲ့၊ သံတုံးတတုံး ဆုိပါေတာ့ ေရထဲခ်ည္း စိမ္ထားရင္လည္း ဓားေပါက္ဆိန္ ပဲကြပ္ စတဲ့ လုိရာကုိ မသြန္းလုပ္ႏိုင္ဘူး၊ မီးထဲခ်ည္းထည့္ထားျပန္ ရင္လည္း အေရေပွ်ာ္သြားလုိ႔ မလုပ္ႏုိင္ျပန္ဘူးတဲ့၊ ေရေရာ မီးပါ ႏွစ္မ်ဳိးရွိမွ အေအး အပူ သင့္တင့္ ညီညြတ္ေအာင္ေပးၿပီး လုိရာပစၥည္းဝတၳဳျပဳႏုိင္သလုိ နတ္ျပည္ဆုိတာလည္း အျမဲေအးေနတဲ့ ေရနဲ႔တူလုိ႔ ဘဝကုိ လုိရာပုံ မေဖာ္ႏုိင္ဘူး။ ငရဲျပည္ၾကလည္း အျမဲေတာက္ေလာင္ေနလုိ႔ ပုံမသြန္းႏုိင္ျပန္ဘူး၊ လူ႔ျပည္ကသာ ပူမႈ ေအးမႈ ႏွစ္မ်ဳိးရွိရာျဖစ္လုိ႔ ဘဝဆုိတဲ့ သံေတြခဲကုိ လုိသလုိ ပုံသြန္းထုဆစ္ႏုိင္တယ္တဲ့”။
တရားပြဲတိုင္းက လကၤာသီသံေလးေတြကုိ ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ကပင္ ခ်ီးမြမ္းေလာက္ေအာင္ ႏႈတ္ငုံေဆာင္တတ္သည့္ မယ္ေတာ္ႀကီးက အခုလုိ လုံးေစ့ပတ္ေစ့ ေျပာျပေနသည္ကုိ ၾကည္ႏူးစြာ နားေထာင္ေနမိသည္။ “တပည့္ေတာ္မျဖင့္ေလ လူျဖစ္ရတာ အရေတာ္လုိက္ေလလုိ႔ အဲသည္ကတည္းက သိလုိက္ရတာ” ဟု ဝမ္းျမဴးသံႏွင့္ စကားကုိ အဆုံးသတ္သြားခဲ့သည္။
ထုိေန႔မွစ၍ မယ္ေတာ္ႀကီးကုိ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ တရားတိတ္ေခြ တုိ႔ကုိ အျမဲဝယ္ယူ ေပးခဲ့ျဖစ္ေတာ့သည္။ အေကာင္းဆုံး ေက်းဇူးဆပ္ျခင္းတုိ႔တြင္ တခုဟုခံယူကာ ဓမၼျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ ခြင့္ရခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့လည္း စူပါဟုိက္ေတးသံသြင္းသုိ႔ သြားေရာက္ကာ တရားေခြမ်ား မထပ္ေအာင္ ကူးယူေပးခဲ့သည္မွာ ထင္း႐ႈးေသတၱာငယ္ တခုပင္ ျပည့္ခဲ့ၿပီ။
မိခင္ႀကီးကလည္း ကုိယ္တုိင္ နာၾကားသလုိ တရြာလုံးၾကာေအာင္ ဝါတြင္းကာလမ်ား၌ ရြာဦးေက်ာင္းမွ အသံခ်ဲ႕စက္ျဖင့္ပင္ ဖြင့္ေပးေလ့ရွိသည္။ သုိ႔ျဖင့္ မိခင္ႀကီးသည္ ဘဝလက္က်န္ကုိ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ တရားဓမၼရိပ္၌ ျမႇဳပ္ႏွံသြားေတာ့သည္ဟု ဆုိလုိက္ခ်င္ပါသည္။
ျမင္ေယာင္မိေသးေတာ့သည္၊ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ေမလ၏ ေန႔တေန႔၊ မမာမက်န္းျဖစ္ခဲ့ေသာ မိခင္ႀကီးသည္ ၈၄ ႏွစ္ဆုိသည့္ ဇရာ၏ဖိစီးမႈနွင့္ ဖ်ားနာျခင္း ဗ်ာဓိတုိ႔ ႏွိပ္စက္ေနသည့္ၾကားက တုိးတုိးသဲ့သဲ့ေလး ရြတ္ဆုိသြားသည္မွာ …
“သြားလုိ၊ ရပ္လုိ၊ ထုိင္ေနလုိ၊ အိပ္လုိ စိတ္ဟုသိ။
စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ဓာတ္ဝါေယာ၊ ႏွံံ႔ေသာ ကုိယ္ဝယ္ျပည့္။
ဝါေယာ ျပည့္ေသာ္ ႐ုပ္သစ္ေပၚ၊ ႐ုပ္ေသာ္သြားေပ၏၊
ပုဂၢိဳလ္ မသြား၊ ငါ မသြား၊ ႐ုပ္သြား ဉာဏ္ျဖင့္သိ။
ပုဂၢိဳလ္ မထုိင္၊ ငါ မထုိင္၊ ႐ုပ္ထုိင္ ဉာဏ္ျဖင့္သိ၊
ပုဂၢိဳလ္ မအိပ္၊ ငါ မအိပ္၊ ႐ုပ္အိပ္ ဉာဏ္ျဖင့္သိ။
ပုဂၢိဳပ္ မရပ္၊ ငါ မရပ္၊ ႐ုပ္ရပ္ ဉာဏ္ျဖင့္သိ၊
ပုဂၢိဳလ္ မေကြး၊ ငါ မေကြး၊ ႐ုပ္ေကြး ဉာဏ္ျဖင့္သိ။
ပုဂၢိဳလ္ မဆန္႔၊ ငါ မဆန္႔၊ ႐ုပ္ဆန္႔ ဉာဏ္ျဖင့္သိ။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ နာမ႐ူပပရိေစၦဒဉာဏ္ကုိ ထင္လြယ္ေစရာ လကၤာသီတံေလးမ်ားပင္၊ မိမိတုိ႔မွာမူ အံ့ၾသျခင္း၊ ေၾကကြဲျခင္း၊ ၾကည္ႏူးျခင္းတုိ႔ႁပြမ္းေသာစိတ္ျဖင့္ မိခင္ႀကီး၏ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ကုိ ရင္ဆုိင္ခဲ့ၾကရေပသည္။ သည္အတြက္လည္း ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေက်းဇူးကုိ ဦးညြတ္ပူေဇာ္ ျဖစ္ရျပန္သည္။ ေအာ္ … ဆရာေကာင္း၏ ေက်းဇူးကား ႀကီးမားပါေပစြ။
တကယ္ေတာ့ ဒီ သာဓကေလးသည္ ပမာမဟုတ္ေသး။ ၁၉၈၈ ခုကာလမွစ၍ တုိင္းျပည္အဝွမ္း ေလာင္ျခစ္ရာ အခါတုိင္းတြင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေအးၾကည္ေသာ အသံေတာ္ျဖင့္ “ဥပါဒ္ရန္ေဘး၊ ကင္းစင္ေဝး၊ ၿငိမ္းေအးၾကပါေစ” စသည့္ ဒိသာဖရဏ ေမတၱာပုိ႔သံသည္ ေလလႈိင္းတုိ႔မွ ပ်ံႏွံ႔ကာ လူတုိင္း၏ရင္ကုိ ၿငိမ္းေအးေစခဲ့သည္ မဟုတ္ပါလား၊ မာနေတြ၊ အာဃာတေတြ ေလွ်ာသက္သြားခဲ့ရျမဲ မဟုတ္ပါလား။
ဘီစီ ၆ ရာစုကပင္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ယေန႔တုိင္ ေလာကကုိ ဓမၼႏႈတ္ခြန္းေတာ္တုိ႔ျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူေနဆဲ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ဘုရားတပည့္ သားေကာင္း သားမြန္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ တိပိဋကဓရ၊ ဓမၼဘ႑ာဂါရိက ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္လည္း မိမိတုိင္းျပည္ မိမိေလာကကုိ ေစာက့္ေရွာက္ခဲ့၊ ေစာင့္ေရွာက္ ေနဆဲပါတကား။
ထုိေစာင့္ေရွာက္မႈတြင္ မိမိ၏ မယ္ေတာ္ႀကီးနွင့္ မိမိတုိ႔လည္း ခံယူခြင့္ရလုိက္ပါကလားဟု ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူးခံယူရင္း ထုိေက်းဇူးဂုဏ္တုိ႔ကုိ အသက္ထက္ဆုံး ေအာက္ေမ့ ပူေဇာ္ေနရဦးမည္သာ။
ကံထြန္းသစ္
မီေဝါကီး၊ ဝစ္ကြန္ဆင္၊ ယူအက္စ္ေအ
၇. ၂၉. ၂၀၁၁
မွတ္ခ်က္။ ။ တပည့္ေတာ္တို႔အတြက္ စာေတြ ေရးပါအုံးလို႔ ဆိုတဲ့ ဆန္ဖရန္စစၥကုိမွ ေဒၚျမင့္ျမင့္သိန္း သို႔။
 
Leave a comment

Posted by on August 14, 2011 in Essay, Kan Tun Thit

 

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: