RSS

Kan Tun Thit – Judson will smile on me

18 Aug

ယုဒသန္ျပဳံးေပလိမ့္

ကံထြန္းသစ္

ၾသဂုတ္ ၁၈၊ ၂၀၁၁

ဆန္ဖရန္စစၥကုိ ဟဖ္မြန္းေဘး ဓမၼာနႏၵဝိဟာရဆရာေတာ္က သူျပဳစုထားေသာ ဘာသာေရး ျပႆနာ  အေမး အေျဖက်မ္းအတြက္ အမွာ စာေရးေပးရန္ ေစခုိင္းလာေသာအခါ၊ မၾကာခဏ သတိရ တတ္ေသာ ဆရာယုဒသန္ကုိ ပုိ၍သတိရမိသည္။

အေမရိကကုိအေျခခ်စက ‘သူစိမ္းတုိ႔အလယ္တြင္ ဘယ္ပုံရပ္တည္ရပါ့’ဟု ေတြးမိတုိင္း “ယုဒသန္သာဆုိလွ်င္… “ဆုိသည့္အားက် စိတ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ အေတြးက ေပၚလာတတ္စျမဲ။

တကုိယ္တည္း ေက်ာင္းႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းပန္းျခံေလးမွာ လမ္းေလွ်ာက္ေနစဥ္ ၊ အျဖဴ တစ္ေယာက္က သုိ႔မဟုတ္ အမည္း တစ္ေယာက္က “Have a good day”ဟု ဆုိလာလွ်င္ ဘာျပန္ေျပာရပါ့ဟု စဥ္းစားရင္း  “ယုဒသန္ဟာ တုိ႔ျမန္မာ တုိင္းရင္း သားေတြၾကားမွာ ဘဝကုိႏွစ္ကာ  သာသနာျပဳသြားသတဲ့”ဟု ေတြးလုိက္မိျမဲ။

ရုိးရာအစားအစာေတြႏွင့္ေဝးျပီး သူတုိ႔ေဒသ စားေသာက္ဖြယ္တုိ႔ကုိ ခံတြင္းမေတြ႔ျဖစ္မိသည့္ အခါ… ငါးပိ သုိ႔မဟုတ္ ေဒသထြက္ အသီးအရြက္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ဆရာယုဒသန္ စားေသာက္ေနပုံကုိ ျမင္ေယာင္ မိျမဲ။

စနုိးေတြက်ေနသည့္ ေဆာင္းရာသီမွာ အေအးဒဏ္ကုိ ခါးစီးခံရင္း တြန္႔ဆုတ္စိတ္တုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာသည့္အခါ “သူလည္း မုတ္သုံ ရာသီနွင့္ တုိးခဲ့ျပီး သူတုိ႔ ဖ်ားနာခဲ့ေသးသတဲ့၊ ဒါေပမယ့္…..”။

တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္မႈႏွင့္ အေဖၚဖြဲ႔ရသည့္ ေန႔မ်ား ညမ်ားမွာ သူလည္း” ဦးေႏွာ”ကုိမေတြ႔မွီ မွာ ငါ့လုိပါပဲေလ”ဟု စာနာလုိက္မိျမဲ။

သည္လုိနွင့္တစ္ႏွစ္ရာသီျပည့္ခဲ့ျပီ၊ ဘာေတြျပဳခဲ့ႏုိင္ျပီလဲ၊ ဦးေႏွာ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ ေတြ့ခဲ့ ျပီးျပီလဲ၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိေမးရင္း ရွက္ျပဳံးကုိသာ ကုိယ္ တည္း ျပဳံးေနမိတတ္ျမဲ။

သူစိမ္းတုိ႔အလည္ ၊ ဘာသာစကားျခား၍ ဓေလ့ထုံးတမ္းမတူသည့္၊ ေရစိမ္း ေျမစိမ္း ေလာကစိမ္းမွာ သူဟာ သူကုိးကြယ္ရာ ဘာသာကုိ တုိ႔တုိင္းရင္း ဘာသာစကားႏွင့္ ျပဳသြားႏုိင္ပါကလားဟု အံ့ၾသအားက်စြာ ေတြ႔လုိက္ရသည္။

ေရာက္စကမူ ဘာသာစကား အခက္အခဲေၾကာင့္ သာသနာျပဳရန္ အခက္ႀကဳံသမွ်ကုိ ေတြေဝ ညည္းတြားမေန၊ အပတ္တကုတ္ အားထုတ္သင္ယူ သြားလုိက္သည္မွာ  ပထမႏွစ္မွာပင္ ျမန္မာ သင္ပုန္းႀကီးကုိ ျပဳစုႏုိင္ခဲ့၍၊ သုံးႏွစ္ခန္႔မွာေတာ့ ယေန႔ အဂၤလိပ္ျမန္မာ ဒစ္ရွင္နရီတုိ႔တြင္ ေဝါဟာရ အျပည့္ အစုံဆုံးဟု ဆုိၾကသည့္ ယုဒသန္အဘိဓာန္ကို ျပဳစုႏုိင္ခဲ့လွ်က္၊ ေလးႏွစ္ေျမာက္ မွာေတာ့ အဓိက လုပ္ငန္းျဖစ္သည့္ သမၼာက်မ္းစာ ကုိ ျမန္မာျပန္ဆုိႏုိင္ေတာ့သည္။

ျပန္ဆုိရာတြင္လည္း မည္ကာမတၱမဟုတ္၊ ေပါရာဏ ေဒသိယ ေခတ္ေဝါဟာရ စုံစြာျဖင့္ပင္ ေခ်ာေမာ ေျပျပစ္ေအာင္ ျမန္မာျပန္ဆုိႏုိင္ခဲ့သည္။ သူ အဘယ္မွ် ျမန္မာစာကုိ ဆည္းပ့ူးအားထုတ္ ခဲ့သလဲဆုိလွ်င္မူ သူ႔၏ သမၼာက်မ္းတြင္ေတြ႔ရေသာ ေရွးျမန္မာ ရဟန္းေတာ္ ပညာရွိႀကီးမ်ား သုံးႏႈန္းသြားခဲ့ ၾကသည့္ ပိဋကတ္က်မ္းထြက္ အနက္စကားမ်ားက သက္ေသညြန္းေနေတာ့သည္။

https://moemaka.files.wordpress.com/2011/08/rev_judson.jpg?w=250

သုိ႔နွယ္ သူကုိအားက်ရင္း၊ အားက်ရင္း…. ကုိယ့္မွာေတာ့ “ဘက္ထရီတစ္ခုလုိ” အားက်ခ်င္ လာေတာ့သည္၊  သက္ျပင္းကုိသာ အႀကိမ္ႀကိမ္ခ်ရင္း “တယ္ေတာ္တဲ့သူ၊ တယ္ေလွ်ာ္တဲ့ငါ”။

ဇာတိလြမ္းစိတ္ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ညာတိလြမ္းစိတ္တုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာသည့္အခါတြင္လည္း သူဟာ တုိ႔ေျမမွာပဲေခါင္းခ်၊ အဲ.. တုိ႔ေရမွာပဲ … သူအျပန္ သေဘၤာေပၚတြင္ အဖ်ားေရာဂါႏွင့္ ကြယ္လြန္ရွာ၍ ျမန္မာ့ေရပုိင္နက္မွာပင္ သျဂၤိဳဟ္လုိက္ရရွာသတဲ့။

သုိ႔တုိင္ ျမန္မာျပည္၌ ခရစ္ယန္ဘာသာ သက္ဝင္သူစာရင္းကုိ “ဦးေႏွာ”ျဖင့္ စတင္ဖြင့္လွစ္ ထားခဲ့ႏုိင္ေလျပီ။

ကုိယ့္မွာေတာ့ ဒီမွာေရာက္ေနၾကသည့္  ဦးေႏွာရဲ့ ေဆြေတြမ်ိဳးေတြကုိ ဒါမွမဟုတ္ သူတုိ႔ရဲ့ ရင္ေသြးငယ္ေလးေတြကုိ–

“ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊”

“ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊”

“သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဆုိတတ္တဲ့သူ ဝမ္းေဒၚလာ” ႏွင့္ သာသနာျပဳေနရပုံကုိ ဆရာယုဒသန္သည္ ေကာင္းကင္ဘုံမွ ျပဳံးေနမည္ထင့္။

မတတ္ႏုိင္၊ သည္မွာက အစာေရစာ ေပါမ်ားသည့္တုိင္းျပည္၊ ပန္းသီးေပးမည္ဆုိလုိ႔လည္း စိတ္မဝင္စား၊ မုန္႔ပုံးထဲက မုန္႔ေပးျပန္လွ်င္လည္း “ႏုိး”ဆုိၾကေလေတာ့ ဝမ္းေဒၚလာ ေပးရေတာ့သည္၊  အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးရဲ့ သူ႔သားငယ္ “ေမာင္ကာလ”ကုိ စည္းရုံးခဲ့တဲ့ နည္းေပါ့။ ဒါေတာင္ ေက်ာင္းသားက(၇)ေယာက္ထည္းေပမုိ႔၊ ႏုိ႔မဟုတ္လွ်င္ “လစဥ္ေပးမင့္ပင္” ခက္ရခ်ည့္၊ ကိစၥမရွိ သည္လုိက စရေပမည္။ သူတုိ႔ ကေလးေတြ ေက်ာင္းလာ ခ်င္ေအာင္၊ ေက်ာင္းေပွ်ာ္ေအာင္ အရင္ျပဳရ ေပမည္၊ ျပီးမွ ဘာသာစကား၊ ဘာသာတရားေလးေတြ “အပ္ရာမသည္း၊ နားထြင္းနည္း”မွသည္ “ေၾကာင္ပုဇြန္စား ၾကြပ္ၾကြပ္ ဝါးေစရမည္”။

ဒါေပမယ့္ ျမန္မာျပည္မွာသာ ေဒၚလာက ေစ်းက်ေနသည္။ ဇူလုိင္ေဖါ့တုိ႔ ဝင့္သိဂၤ ီထြန္းတုိ႔လုိ အႀကီးေလးေတြက ေစ်းျမွင္ျခင္ၾကသည္။ နေမာတႆ လုိ သခၤန္းစာသစ္ တက္ဖုိ႔အတြက္ (2) ေဒၚလာတဲ့၊ ဂြ်န္သန္တုိ႔ ေမႊးေမႊးတုိ႔လုိ အငယ္ေတြကလည္း နွစ္ႀကိမ္ဆုိခုိင္းလွ်င္ ေစ်းဆစ္ၾက သည္။ ရွိပါေစ၊ ကုိယ့္အိတ္ကပ္ ပိန္ခ်င္ပိန္ပါေစ၊ သူတုိ႔စိတ္ဓာတ္ကေလးေတြ ေဖါင္းေစခ်င္သည္။

သရဏဂုံဆုိတာ ဘာသာေရးအုတ္ျမစ္ျဖစ္သလုိ နိဗၺာန္ဝင္ရာ မုဒ္ဦးႀကီးမဟုတ္လား။

“မစၥတာယုဒသန္ ခင္ဗ်ားကမွ ဦးေႏွာ တစ္ေယာက္ထဲကစျပီး သာသနာျပဳရတာ၊ က်ဳပ္က ခုနွစ္ေယာက္ႀကီးမ်ားေတာင္”လုိ႔ေတာ့ျဖင့္ မေျပာသာ၊ “ငါက မင္းေဆြမ်ိဳးေတြကုိျပဳခဲ့တာေလ၊ မင္းက ငါ့ေဆြမ်ိဳးေတြကုိ ဘယ္နွစ္ေယာက္ သာသနာျပဳျပီးျပီလဲ”ဟု ျပဳံးေထ့ေထ့ႏွင့္ ျပန္၍ ေမးလာခဲ့မွျဖင့္……။

တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လည္း သူ အဲသလုိ သာသနာျပဳႏုိင္မွာေပါ့၊ သူ႔မွာက ပါရမီဖက္ ပါတယ္ေလ၊ ခ်စ္ဇနီးနွင့္ အတူေပါ့၊ ငါတုိ႔လည္း သူ႔လုိ…. အဲ …ႀကံႀကံဖန္ဖန္ အေတြးကုိ သည္မွာရပ္၊ ကုိယ္တုိ႔က ဗုဒၶသားေတာ္ေတြေလ။

သည္သုိ႔ သည္ႏွယ္ သတိရမိတတ္ပါသည္၊ ယခု အခါမူ ေအာင္ျမင္မႈ၊က်ယ္ျပန္႔မႈကုိ မတုိင္းတာသာေသာ္လည္း ဆရာယုဒသန္ကဲ့သုိ႔ ဇြဲနပဲ ထက္သန္ၾကသည့္ ဗုဒၶသာသနာျပဳ ပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ေတြ ေပၚစျပဳျပီ၊ ဒါမွမဟုတ္ ေပၚခဲ့ဖူးသည္၊ သမၼတႀကီး ထရူးမင္းလက္ထက္တြင္ ဆရာေတာ္ အရွင္အရိယဓမၼ၊ ကမၻာ့ဗုဒၶသာသနာျပဳ ဆရာေတာ္အရွင္ေသ႒ိလ၊ ဟပ္မြန္းေဘး ဓမၼာနႏၵဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱသီလာနႏၵာဘိဝံသ  စသည္တုိ႔ပင္။

နည္းတူပင္ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱေဇာတာလကၤာရစသည့္ သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္လည္း ေရွ႔သြားဆရာေတာ္တုိ႔ နည္းတူ အခ်ိန္ကုိ အလဟႆ မကုန္လြန္ေစ၊ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ပုဂၢိဳလ္မျခား ၊ ဗုဒၶသာသနာကုိ သက္ဝင္ နားလည္ႏုိင္ၾကေစရန္ အဂၤလိပ္ဘာသာ၊ ဂ်ပန္ ဘာသာ၊ ျမန္မာဘာသာ စသည္တုိ႔ျဖင့္ ဘာသာေရး ဆုိင္ရာက်မ္းမ်ားကို အပတ္တကုတ္ ေရးသားေနၾကသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္။

ဤသုိ႔ အမွာစာ ေရးသားရန္ ဆရာေတာ္ေပးပုိ႔လုိက္ေသာ “အီးေမးလ္”ကုိဖြင့္ရင္း ဆရာယူဒသန္ကုိ သတိရကာ သူ႔ႏွယ္ ျမန္မာသာသနာျပဳေတြ လာရာလမ္းကုိ တေမွ်ာ္ တေခၚႀကီး ေငးေမွ်ာ္ေနမိပါသည္။ သည္အတြက္ ဆရာယုဒသန္ျပဳံးလုိက ျပဳံးႏုိင္ပါသည္။

မေဝးလွေသာတစ္ေန႔တြင္ “အေမရိကန္ ဦေႏွာေတြကုိ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အျမိဳက္ဓမၼတုိ႔ ငွေဝေပးၾကမည့္ ျမန္မာယုဒသန္ေတြ” မေပၚေပါက္ႏုိင္ဟု ဘယ္သူ သည္ ေျပာႏုိင္ပါမည္နည္းဟု ကုိယ္တုိင္လည္း ၾကည္ၾကည္ႏူးနူးေတြးရင္း ျပဳံးေနပါဦးမည္။

ကံထြန္းသစ္ (နံနက္ ၃နာရီ ၾသဂုတ္လ ၁၀-ရက္။ ၂၀၁၁-ခု)
(Kan’s Photo from http://www.ashinsirinda.com/2009-07-18-17-32-10/dhamma-sarpay/936-qq.html )

 

 

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: