RSS

Mar Mar Aye 390

21 Aug

“ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ -၃၉၀

ေဖ်ာ္ေျဖေရးယဥ္ေက်းမႈ
မာမာေအး
ၾသဂုတ္ ၁၉၊ ၂၀၁၁

“… ရာထူးဂုဏ္ရိွန္တုိ႔ကုိ ေလးစား ရုိေသသမႈနဲ႔ ဇါတ္စင္ျမင့္ေတာင္ မသုံးၾကရပါဘူး။ လူကုိယ္တုိင္ သရုပ္ေဆာင္ခ့ဲရင္ မယဥ္ေက်းရာက်မွာစုိးေတာ့ ရုပ္ေသး ေခၚတ့ဲ စင္ေတာ္ ေပၚလာပါတယ္…”

ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ … မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြ အားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ … ၿပီးခ့ဲတ့ဲ တပါတ္က ေျပာျပစရာေတြ အစီအစဥ္ကုိ နားေထာင္ျဖစ္ခ့ဲမယ္ ဆုိရင္ မာေအးတုိ႔ ကုိယ့္ထမင္းကုိယ္စား ဘႀကီးႏြားေက်ာင္းတာမ်ဳိး တုိးေနၿပီလုိ႔ သိမွာေပါ့ေနာ္၊ ယဥ္ေက်းမႈဆုိတ့ဲဖက္ကလဲ လာဦးမွာလုိ႔ အဲဒီေန႔က ေျပာခ့ဲတ့ဲအတုိင္း ဆက္လုိက္ပါမယ္။

မာေအးတုိ႔ႏုိင္ငံက ယဥ္ေက်းမႈဆုိတ့ဲ ေခါင္းစီးေအာက္မွာ ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ခ်ိန္ထုိးေျပာဆုိတာမ်ဳိးေတြ ရိွပါတယ္။ မာေအးကေတာ့ ဂီတနယ္ေျမရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖေရးယဥ္ေက်းမႈလုိ႔ ခံစားရတ့ဲ ကုိယ္မီခ့ဲတာေတြထဲက သိစရာေကာင္းတာေလးေတြကုိ ေျပာျပခ်င္တာပါ။

မာေအးတုိ႔ရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖေရးဂီတကုိ ေရွးဦးစြာ နန္းသုံးအႏုပညာလုိ႔ ဆုိလုိက္ခ်င္ပါတယ္ရွင္။ အတီးလက္ေျမာက္တ့ဲ ဂီတပညာရွင္ ေစါင္းဘုရင္တုိ႔၊ မိေက်ာင္း ေခၚတ့ဲ တူရိယာတီး ကြ်မ္းၾကင္တ့ဲ ပညာရွင္တုိ႔ကုိ ႏွစ္ဦးစ သုံးဦးစေလာက္သာ အိပ္ဖန္ေတာ္ေဆာင္မွာ ေရႊနန္းရွင္ဘုရင္မင္းျမတ္ ခ်မ္းသာစြာ စက္ေတာ္ေခၚ ေပ်ာ္ေစေၾကာင္း ၿငိမ့္ေညာင္းသံသာ က်ဴးခြင့္ ေပးေတာ္မူတ့ဲ သမုိင္းက ရိွေနတာကုိး ရွင့္။

ေနာင္အခါ ကုိယ့္မင္းကုိယ့္ခ်င္း ကုိယ့္ဘုရင္မင္းေပ်ာက္ ထီးက်ဳိးစည္ေပါက္ ဒုက​ၡေတြ ေရာက္ခါမွ နန္းသုံးေတာ္၀င္ ဂီတပညာရွင္တုိ႔ခမ်ာ ပင့္ေဆာင္ၾကရာ နယ္တကါမွာ လုိက္ပါသင္ၾကား လက္ဆင့္ကမ္းေပးသြားရွာၾကတာပါရွင္။ ဂီတနဲ႔ေဖ်ာ္ေျဖေရး တာအထြက္မွာ ရတနာသုံးပါး မလြတ္ေစရဘူး။ ယဥ္ေက်းမႈျပ၊ မဂၤလာရိွတာက စၾကရပါသတ့ဲ။

“ဗုဒၶံ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ပူေဇမိ ပူေဇာ္ပါ၏ဘုရား” အဲဒါမ်ဳိးေပါ့။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရိွခုိး ထြက္တ့ဲ ယဥ္ေက်းမႈတရပ္လုိ႔ ဆုိနုိင္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ ရိွခုိးေနၾကပုံနဲ႔ေတာ့ အဓိပၸါယ္တူမယ္ မဟုတ္ပါဘူးရွင္၊ ဂီတခ်ည္းသက္သက္ ေပ်ာ္ေတာ္မဆက္ခင္က သဘင္မ်ဳိးမုိ႔လား၊ အမူအယာနဲ႔ အကနဲ႔အဆုိနဲ႔ မခဲြျခားပါဘူး၊ စနစ္တူယူၾကတာပါ။ အသကဂုဏ္၀ါ ရာထူးဂုဏ္ရိွန္တုိ႔ကုိ ေလးစား ရုိေသသမႈနဲ႔ ဇါတ္စင္ျမင့္ေတာင္ မသုံးၾကရပါဘူး။ လူကုိယ္တုိင္ သရုပ္ေဆာင္ခ့ဲရင္ မယဥ္ေက်းရာက်မွာစုိးေတာ့ ရုပ္ေသး ေခၚတ့ဲ စင္ေတာ္ ေပၚလာပါတယ္။ လူေတြ ကိုယ္တုိင္ ကၾက ဆုိၾကတ့ဲေခတ္ ေရာက္လာေတာ့ အမ်ဳိးသားခ်င္းဘဲ တဲြကၾကတ့ဲအတြက္ ေယာက္်ားမင္းသမီးေတြလဲ ေပၚခ့ဲပါတယ္။ ဒီမင္းသမီးမ်ဳိးမွာ “ေအာင္ဗလ” ဆရာ ေတာ္ပုံမ်ား သီခ်င္းေတာင္ ေရးသားခ့ဲရတ့ဲအထိပါဘဲတ့ဲရွင္။

(ဦးေအာင္ဗလရဲ႕ အမူအရာေတြရယ္ ခုကာလထက္ႏဲြ႔တယ္၊ ႏဲြ႔တယ္) ၂ xxx မာယာေဆာင္ အပလိန္း အနႏၱ၊ သဘင္၏ ဂုဏ္ေဆာင္ဘြယ္၊ စုံေအာင္လဲ သိေပတယ္၊ ေအာ္ – ဖ၀ါးေျခေတာ္နာသတ့ဲ ေမာင္ေမာင္ရယ္ xxx (တုိင္းေက်ာ္ျပည္ေက်ာ္ရယ္ ညႊန္းပဏါတင္ဘြယ္၊ ကုိေအာင္ဗလရဲ႕ ဥာဏ္စြမ္းထယ္၊ အရာရာမ်ဳိးမွာစံထားဘြယ္) ၂ xxx (သဘင္ေျမ၀ုိင္းကုို မဆုိင္းပယ္ကါရယ္) ၂ xxx ေအာ္ ေခတ္နဲ႔လုိက္ေအာင္ႀကံေဆာင္ျပီးေတာ့၊ ကပုံတနည္း ဇာတ္ႀကီး ဓါတ္မီးနဲ႔သြယ္၊ တမ်ဳိးလဲ ဆန္းေအာင္ အဆင့္အတန္းလဲ ျမွင့္ေတာ္မူပါတယ္ xxx

ခ်စ္စြာေသာ ေတးခ်စ္သူတုိ႔၊ ေယာက်္ားရင့္မႀကီး ျဖစ္ပါလ်က္ကယ္နဲ႔ မိန္းမ က အမူအႏဲြ႔ေတြ အခရာေတြ ကြ်မ္းလြန္းလွတ့ဲ ေယာက်္ားမင္းသၼီး ေအာင္ဗလေၾကာင့္ “စင္” နဲ႔ ကၾက ဆုိၾကတာေတြ ျဖစ္လာတ့ဲအေၾကာင္း သီခ်င္းနဲ႔သက္ေသကုိရိွျပီေနာ္။ “စင္” ဆုိတာ ဇါတ္ပဲြက စခ့ဲတာေလး မေမ့ရေအာင္ပါ။ စင္ေပၚမွာ ကၾကတ့ဲ ဇါတ္ေတြတုိင္း ပဲြဦးညမွာ ပထမဆုံး ဘုရားပုံေတာ္နဲ႔ ရိွပါခုိးျပီးေတာ့ မဂၤလာလမုိင္း ဖြင့္ၾကပါတယ္။

ဂီတသီးသန္႔ စင္နဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖတာမ်ဳိး အရင္က မရိွရုိးအမွန္ပါ။ သူ႔ကြ်န္တြင္းက လြတ္ကင္းဖုိ႔ရာ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ၾကတ့ဲအခါက တုိ႔ဗမာအစည္းအရုံး၀င္ သခင္ေတြနဲ႔အတူ တရားေဟာစင္ေတြမွာ ပူးေပါင္းလုိက္ပါ ဆုိၾက တီးၾက စည္းရုံးေပးၾကတ့ဲ ဂီတေလာကသားေတြ ရိွေၾကာင္း သာဓကေတြ သမုိင္းမွာ ရိွပါတယ္။

မာေအးတုိ႔လူမ်ဳိးက အလွဴေရစက္ လက္နဲ႔မကြာ အျမဲရိွေနတာဆုိေတာ့ အလွဴမ႑ာပ္တေနရာရာမွာ ဂီတအဖဲြ႔ဟာ ရိွစျမဲပါ။ ျမန္မာဂီတာတုိ႔ တေယာတုိ႔ ႀကိဳးတတ္တူရိယာေတြနဲ႔စုျပီး ေဖ်ာ္ေျဖၾကတ့ဲ ထုိင္၀ုိင္းေခၚတ့ဲ အနု၀ုိင္းမ်ဳိး မ်ားပါတယ္။ ထုိင္ျပီးဆုိရတီးရတာမို႔ ဒီလုိဘဲ ေခၚလုိက္တယ္ ထင္ပါရဲ႕ရွင္၊ ဟုိတယ္ေတြမွာ က်င္းပတ့ဲ အလွဴမဂၤလာေဆာင္ေတြမွာေတာ့ ထုိင္ျပီး ေဖ်ာ္ေျဖတာေပမယ့္ ကုလားထုိင္ေတြနဲ႔ေပါ့။ ဂရင္းဟုိတယ္တုိ႔ စထရင္းဟုိတယ္တုိ႔မွာက်ေတာ့ စႏၵရားက ပါလာျပီရွင့္။ အပ္(ပ)ရုိက္ လုိ႔ ေခၚတ့ဲ စႏၵရားအိမ္က ျမင့္ျမင့္ရွည္ရွည္မုိ႔ အဆုိေတာ္ကုိ မျမင္ရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဆုိေတာ္က ဧည့္သည္ေတြဖက္ကုိ မ်က္နွာျပဳျပီး မတ္တတ္ရပ္ဆုိျဖစ္သြားတာပါဘဲ။ အဲဒီတီး၀ုိင္းေတြဟာ ဓမၼေတး တပုဒ္ပုဒ္နဲ႔ စ ျဖစ္ၾကတယ္။ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ တီး၀ုိင္းသားေတြကုိ ၾကည္လင္ခ်ဳိျမတ့ဲ အျပဳံးလွလွ ပရိသဒ္ကုိ ေပးထားရမယ္လုိ႔ လူႀကီးေတြက သင္ပါတယ္။ ပရိသဒ္ကုိ ေလးစားရာက်ေအာင္ အ၀တ္အစား အေျပာအဆုိ အေနအထုိင္ ဆင္ျခင္ရမယ္၊ တင့္တယ္ရုိးသား သပ္ယပ္ရမယ္ လုိ႔လဲ ဆံုးမပါတယ္။ လူ အၾကည့္ခံရမယ့္သူဟာ ပုိ သတိထားရမယ္။ အႏုပညာရွင္ကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးစိတ္နဲ႔ အတုခုိးတတ္တ့ဲ လူငယ္ေတြ ကုိယ့္ေၾကာင့္ ေနာင္တရစရာေတြ မျဖစ္ရေအာင္ က်ဳိးစားပါ တ့ဲ။ ဆရာ့ဆရာတုိ႔ ထားခ့ဲတ့ဲ စကါး ဥပေဒမ်ားနဲ႔ မာေအးရဲ႕ ဂီတဘ၀ကုိ ရစ္ပတ္ တုတ္ေႏွာင္ထားခ့ဲတာ ၾကာလာေတာ့ – လူျမင္တာနဲ႔ ႏႈတ္ခမ္းက ျဖီးကနဲ ေနျပီးသားကို ျဖစ္လုိ႔။ ကုိယ္ဆုိခ့ဲတာ စင္ေပၚေရာ ဘာေရာ စုံေနေပါ့ဘဲ၊ ဂီတစင္ သီးသန္႔ ကဲြျပားလာတာ ၾကည့္ျမင္တုိင္ေက်ာင္းႀကီးလမ္းက နွစ္စဥ္က်င္းပတ့ဲ ဆြမ္းသိမ္းပဲြစင္ရယ္၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေနာက္ပုိင္း (၉) လမ္းထိပ္ေလာက္မွာ တန္ေဆာင္တုိင္မီးထြန္္းပဲြနဲ႔အတူ က်င္းပတ့ဲ ‘မာဃစင္ေပၚေဖ်ာ္ေျဖပဲြ’ ရယ္ ႏွစ္ေနရာကအစပါဘဲ၊ ၾကည့္ျမင္တုိင္က အဆုိေတာ္ အႀကီးအေသး အစုံ ေမတၱာနဲ႔ ဆံုၾကတ့ဲ အဆုိစင္ပဲြ ျဖစ္ပါတယ္။

အေနာက္ပုိင္း ‘မာဃစင္’ကေတာ့ မာေအးတုိ႔ ေကသီပန္ ကာလေပၚအဖဲြ႔စု ျဖစ္လာမယ့္ မာေအးတုိ႔အုပ္စုနဲ႔ အေနာက္ပုိင္းသား ကုိမင္းေနာင္တုိ႔ နာမည္ေက်ာ္ေတြက ပရိသဒ္ကုိ ေမတၱာနဲ႔ မျပန္မခ်င္း မုိးမလင္းတလင္းအထိ ဆုိျပၾကတ့ဲ စင္မ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ကဲ – အခ်ိန္က ကုန္ရွာျပီ။ ရင္ခုန္စရာေတြ ေနာက္မွ ဆက္ၾကစုိ႔။

BBC http://www.bbc.co.uk/burmese တြင္ အသံလႊင့္ခ့ဲေသာေဆာင္းပါး ျဖစ္သည္။
 
Leave a comment

Posted by on August 21, 2011 in Mar Mar Aye

 

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: