RSS

Maung Swan Yi – Daw Yin Yin Myint

09 Sep

သတၲိရွိတဲ့ ဆရာမေလး ေဒၚရင္ရင္ျမင့္
ေမာင္စြမ္းရည္
စက္တင္ဘာ ၈၊ ၂၀၁၁

 
သႀကၤန္ နီးၿပီ ဆိုေတာ့ အမိ ျမန္မာႏုိင္ငံကို အထူး သတိ ရမိတယ္။ ႏွစ္သစ္ ကူးခါနီး ျဖစ္ေစ၊ ဝါဝင္ခါနီး ျဖစ္ေစ ျမန္မာေတြ အိမ္ေျပာင္းေလ့ မရွိပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ႏွစ္သစ္ ကူးခါနီး သႀကၤန္ ဝင္ခါနီး အခ်ိန္ မွာေတာ့ ငါတို႕ အိမ္ေတြ ဖ်က္ေသးမွာ မဟုတ္ဘူးလို႕ ျမန္မာ့ ယုံၾကည္ခ်က္ကို ေလးစားမႈနဲ႔ မိတ္ေဆြေတြ အိမ္မေျပာင္း ေ႐ႊ႕ေရးကို အားေပး လိုက္တယ္။ နအဖ အစိုးရက က်ြန္ေတာ္တို႕ ဝဂၢီ ရပ္ကြက္ထဲက အိမ္က်န္ေတြကို ၂ဝဝ၂ ဧၿပီလ ေနာက္ဆုံး ထားၿပီး ဖ်က္ရမယ္လို႕ အမိန္႕ထုတ္ ထားတယ္။ မဖ်က္ဘူးလို႕ အိမ္ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္က တင္းခံ ေနၾကပါတယ္။

က်ြန္ေတာ္တို႕ ရပ္ကြက္က ရန္ကုန္ ကမာ႐ြတ္ ၿမိဳ႕နယ္ ထဲမွာပါ၊ ကမာ႐ြတ္ ၿမိဳ႕နယ္ အမွတ္ (၈) ရပ္ကြက္ ဆိုတာက ဝဂၢီ ရပ္ကြက္ပါ၊ လိုင္းေပါက္နဲ႕ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္ပါ၊၊ လိုင္းေပါက္ ဆိုတာ တကၠသိုလ္ သန္႕ရွင္းေရး ဝန္ထမ္းေတြနဲ႕ တျခား အမႈထမ္းငယ္ေတြ ေနတဲ့ ရပ္ကြက္ပါ။ အိႏၵိယသားေတြ မ်ားပါတယ္။ အဲဒီ ရပ္ကြက္ ကေလးကို အလုပ္သမား လိုင္းလို႕ ေခၚပါတယ္။ ျပည္လမ္းမ ေပၚမွာ ဆိုေတာ့ ေနရာ ေကာင္းပါတယ္။ ခု ေ႐ႊ႕ပစ္ၿပီး စိန္ရတု အထိမ္းအမွတ္ အေဆာက္အအုံႀကီး ေဆာက္ထား ပါတယ္ ကုန္စည္ျပပြဲနဲ႕ မဂၤလာေဆာင္ ဆိုတာမ်ဳိးေတြ လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ စစ္ေၾကာေရး စခန္း တျဖစ္လဲ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးက အသံုး ခ်တတ္ ပါတယ္။ အဲဒီ လိုင္းေပါက္နဲ႕ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ျပည္လမ္းမ ေပၚက ရပ္ကြက္ကို ဝဂၢီ ရပ္ကြက္လို႕ ေခၚပါတယ္။ အရင္က ႀကိဳးစက္ပိုင္ရွင္ ကုလား သူေဌး တဦး ပိုင္ခဲ့တယ္လို႕ ၾကားဖူးတယ္။

တကၠသိုလ္နားနီးလို႕ ေက်ာင္းသားေတြကို ေစ်းေပါတဲ့ အေဆာင္ အခန္းေလးေတြ ငွားစားေလ့ ရွိတယ္။ ဘုရား ေစတီ တဆူ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တေက်ာင္းနဲ႕ မူလတန္းေက်ာင္း တေက်ာင္း ရွိပါတယ္။ ကဗ်ာ ဆရာမ ႏြယ္ စစ္ေတြရဲ႕ အိမ္လဲ အဲဒီ ရပ္ကြက္မွာ ရွိတယ္။ ရပ္ကြက္ ထိပ္မွာ ျပည္လမ္းမကို မ်က္ႏွာမူၿပီး စိန္ဥယ်ာဥ္လို႕ ေခၚတဲ့ ျခံက်ယ္ ဝင္းက်ယ္ စားေသာက္ဆိုင္ႀကီး ရွိတယ္။ သမိုင္း ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ သန္းထြန္းက အဲဒါ ငါတို႕ သူငယ္ခ်င္း ကိုလွျမတ္စိုးရဲ႕အိမ္ အဲဒီအိမ္မွာ ေက်ာင္းသား သမဂၢ အစည္အေဝးေတြ လွ်ဳိ႕ဝွက္ လုပ္ဖူးတယ္လို႕ ေျပာဖူးပါတယ္။

ကိုလွျမင့္စိုး ဆိုတာ ကိုလိုနီေခတ္ ေက်ာင္းသားငယ္ ဘဝက ေရနံေျမ အေရးေတာ္ပုံ ခ်ီတက္ပြဲမွာ ပါဖူးတယ္။ ဘုရင္ခံက သူ႕ကို ေက်ာင္းထုတ္ ပစ္ပါလို႕ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ဦးေဖေမာင္တင္ကို ေျပာေတာ့၊ သူဟာ အျပင္မွာ ဆႏၵျပတာ ငါတို႕ ေက်ာင္းနဲ႔ မဆိုင္ဘူး ဆိုၿပီး မထုတ္ဘဲ ထားခဲ့သတဲ့။ စစ္ၿပီး စေခတ္မွာ ေက်ာင္းျပန္ ေနလို႕ ေဒါက္တာ သန္းထြန္းတို႕နဲ႕ ေတြ႕ၾကတာ ျဖစ္ပုံ ရပါတယ္။ စစ္ၿပီးစမွာ အလြတ္ ပညာသင္ ေက်ာင္းက ေက်ာင္းအျဖစ္နဲ႔ “လွသိပၸံ” လို႕ နာမယ္ ႀကီးခဲ့သတဲ့။ ခုေတာ့ စားေသာက္ ဆိုင္ႀကီးေပါ့။ ဒါေတြ ဘာေၾကာင့္ ေျပာသလဲ ဆိုေတာ့ ဒီေျမကြက္ဟာ က်ဳးေက်ာ္ ရပ္ကြက္ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ေျပာျပခ်င္လို႕ပါ။

စိန္ဥယ်ာဥ္က ဝဂၢီ ရပ္ကြက္ရဲ႕ အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္ မွာေပါ့။ အေနာက္ေတာင္ ေထာင့္မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တေက်ာင္း အခိုင္အမာ ရွိပါတယ္။ ညီအကို သုံးေယာက္ တပါးၿပီး တပါး ဆက္ခံ လာၾကတာ ခုေက်ာင္းထိုင္က အငယ္ဆုံးပါ။ အကို ဆရာေတာ္ေတြ လက္ထက္မွာ ဆြမ္းခံေတာ့ ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီ၊ ဆရာ မင္းသုဝဏ္တို႕ အိမ္ေတြကို ဆြမ္းခံ ခဲ့တာပါ။ အဲဒီေက်ာင္း အေဆာက္အအုံ အတြက္ အလွဴေငြ ထဲမွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ မိသားစုလဲ ပါဝင္ ပါတယ္။ ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီ ကြယ္လြန္တာ ရက္လည္ေတာ့ အဲဒီ ေက်ာင္းမွာ ဆြမ္းေက်ြးလို႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းဆုၾကည္ေတာင္ ေရာက္ဖူး ပါတယ္။ က်ြန္ေတာ့္ အိမ္က အဲဒီေက်ာင္းရဲ႕ ေဘးမွာ ကပ္ရက္ပါ။ ႏုိင္ငံေက်ာ္ ဆရာဝန္ႀကီး ဇနီး ေမာင္ႏွံက ဝယ္ယူထားတဲ့ ဂရမ္ေျမပါ။ ဘုန္းႀကီေက်ာင္းနဲ႔ တြဲရက္ ဂရမ္ေျမပါ၊၊ အဲဒီ ေျမကို က်ြန္ေတာ္က စာခ်ဳပ္စာတမ္းနဲ႔ ဝယ္ယူၿပီး ၿမိဳ႕နယ္ စည္ပင္ကို သစ္ဝါးရေအာင္ စာတင္ၿပီးမွ ေဆာက္တာပါ၊ တရား မဝင္တာ တခုမွ မရွိပါဘူး။

က်ြန္ေတာ့္အိမ္ ရွိတဲ့ လမ္းက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို အစြဲျပဳၿပီး ဣစာၥရာမ လမ္းလို႕ အမည္ တြင္ပါတယ္။ အဲဒီ လမ္းေပၚမွာ အစိုးရ အလယ္တန္း ေက်ာင္းက အလယ္တန္းျပ ဆရာမေလး ေဒၚရင္ရင္ျမင့္ ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ သူတို႕ အိမ္ကို တယ္လီဖုန္း အိမ္လို႕ပဲ ေခၚတယ္။ ကြၧန္ေတာ္တို႕က အဲဒီ တယ္လီဖုန္းနဲ႔ ရပ္ေဝး ရပ္နီး ဆက္ပါတယ္။ တယ္လီဖုန္း အိမ္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္မွာ စာေရးဆရာမ ေ႐ႊကူေမႏွင္းရဲ႕ အိမ္ရွိတယ္။ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ရဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္ အမတ္ တဦးပါ။ အဖမ္း ခံရဖူးတယ္၊ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ လြတ္ပါၿပီ။ ပါတီဝင္ အျဖစ္ကလဲ ႏုတ္ထြက္ ထားပါၿပီ။ သူ႕အိမ္ေရွ႕မွာ ဖုန္းဆက္လိုက္ ကြမ္းယာ ေဆးလိပ္ ဝယ္လိုက္နဲ႔ လာေလ့ ရွိတဲ့ လူတေယာက္ကို ေနပူထဲ မိုး႐ြာထဲ ရပ္ေနရင္ သူ႕အိမ္ေခၚၿပီး နားေန ခိုင္းတယ္။ ေရပူ ေရခ်မ္းနဲ႕ ဧည့္ခံတယ္။ အဲဒီလူက စစ္စုံေထာက္ပါ။ က်ြန္္ေတာ္နဲ႔ေတာင္ မိတ္ဆက္ ေပးမယ္ ဆိုလို႕ မနည္း ေရွာင္ရ ပါတယ္။ ေမႏွင္းက ေက်ာင္းဆရာမ လူထြက္ ဆိုေတာ့ ႐ုိးရွာ ပါတယ္။

တယ္လီဖုန္း အိမ္ရဲ႕ ေဘးမွာ ဗမာ တ႐ုတ္ မိသားစု ရွိတယ္။ ရွမ္း ဇနီး ေမာင္ႏွံ ရွိတယ္။ အဲဒီအိမ္ ေလးအိမ္ဟာ ျမဴနီစပယ္က ဖယ္ခိုင္းတာကို မဖယ္ဘဲ ေနာက္ဆုံးထိ ေတာင့္ခံတဲ့ အိမ္ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္ ထဲမွာ ပါတယ္၊၊ ျမဴနီစပယ္က တေယာက္ခ်င္း ေခၚထုတ္ၿပီး ေငြေပးလို႕ တခ်ဳိ႕က ထြက္သြား ပါတယ္။ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္က အမာခံ ေတြပါ။ အဲဒီထဲမွာ တရားသူႀကီး အဆင့္ (၁)၊ (ဒုၫႊန္မွဴး အဆင့္) ႏွစ္ဦး ပါရွိ ပါတယ္။ စစ္သူနာျပဳ ဆရာမႀကီး တဦးနဲ႔ က်ဴရွင္ဆရာ မိသားစုလဲ ပါရွိ ပါတယ္။

အံ့ၾသစရာ ေကာင္းတာက အေသခံမယ္၊ မဖယ္ဘူးလို႕ ဆိုသူ တခ်ဳိ႕ဟာ လက္ေမာင္းမွာ “တာဝန္” ဆိုတဲ့ လက္ပတ္ပိတ္စ လက္တဝါး ခ်ည္ေႏွာင္ ေပးလိုက္တာနဲ႔ ဘာ ေငြေၾကးမွ မရဘဲ ဘက္ေျပာင္း သြားတာမ်ဳိး ႀကဳံရတာပါပဲ။ တရားသူႀကီး ေတြက ဥပေဒေၾကာင္း အရ လြတ္ကင္းလိုY ဒီရပ္ကြက္ကို ဝင္ၿပီး အခိုင္အမာ တိုက္ႀကီးေတြ ေဆာက္ေန ၾကတာပါ။ ေျမဝယ္ စာခ်ဳပ္၊ အိမ္ေဆာက္ခြင့္ ေလွ်ာက္လႊာ၊ အိမ္ေနခြင့္ကို ျမဴနီစပယ္ (ၿမိဳ႕ေတာ္) သတင္းစာက ေၾကညာခ်က္ ရရွိၿပီးမွ ေနသူေတြပါ။ ေနာက္ဆုံးမွာ ဥပေဒေၾကာင္း အရ ဘယ္လိုမွ “က်ဴးေက်ာ္အိမ္” လို႕ ေျပာမရေတာ့လို႕ ကိုလိုနီ ေခတ္ဦးက ေရနံေျမမွာ သုံးဖူးတဲ့ အိႏၵိယ ဥပေဒ အေဟာင္းအေဆြး တခုကို ရွာၾကံၿပီး အစိုးရက လိုအပ္ရင္ သ္ိမ္းလို႕ ရတယ္ ဆိုတဲ့ ဥပေဒကို အိမ္ေရွ႕ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္မွာ က်ြန္ေတာ္တို႕ မသိဘဲ လာကပ္ ထားပါတယ္။

အဲဒီ ေျမသိမ္း ဥပေဒနဲ႔ ေရနံေျမမွာ ဘီအိုစီ ကုမၸဏီက ေရနံတြင္း တတြင္း တူးဖို႕ ဖယ္ခိုင္း ဖူးတယ္။ ႀကိဳက္တဲ့ေျမ အစားေပးၿပီး ေၾကနပ္ေအာင္ ေငြေပးၿပီး ဖယ္ခိုင္းတဲ့ အျပင္ ေရနံေတြ ပန္းထြက္ လာေတာ့ ဆုခ်ေသး ဆိုပဲ။ ခုဟာက ႀကိဳက္ေစ်း ႀကိဳက္ေျမ ညိႇႏႈိင္းခြင့္ မရွိပါဘူး။ ေဒသ စစ္ဗ်ဴဟာ ႐ုံးေခၚၿပီး ဥပေဒ အရာရွိ၊ တရားသူႀကီးရဲ႕ အရာရွိ၊ စစ္အရာရွိနဲ႕ ရပ္ကြက္ ေကာင္စီေတြ ေရွ႕မွာ စကားေျပာတယ္။ “ဖယ္ေပးပါ၊ မဖယ္ရင္ အင္းစိန္ ေထာင္ထဲကို မိသားစုလိုက္ ဖမ္းပို႕မယ္” တဲ့။ က်ြန္ေတာ္တို႕က မဖယ္တဲ့ အျပင္ ႏုိင္ငံျခား ေရဒီယို ေတြနဲ႕ပါ ဆက္သြယ္ လိုက္ၾက ပါတယ္။ လြတ္လပ္တဲ့ အာရွ အသံက စိန္ေက်ာ္လႈိင္က ဝဂၢီမွာ ေနသြားတဲ့ မိတ္ေဆြပါ။ ျပည္ပ ထြက္တဲ့ သေဘာၤသား ေတြရဲ႕ လက္ထဲ ကိုလဲ စာေတြ ထဲ့လိုက္ ပါေသးတယ္။

ဆရာမ ေဒၚရင္ရင္ျမင့္ကို “ဆရာမက အစိုးရ ဝန္ထမ္း ဆိုေတာ့ ထိခိုက္ ႏုိင္တယ္။ တယ္လီဖုန္း သုံးခြင့္ ျပဳခ်င္မွ ျပဳပါ” ဆိုေတာ့၊ “သုံးပါ” တဲ့၊ “ဒီကိစၥ အတြက္ ဆိုရင္ ဖုန္းခေတာင္ မယူပါဘူး” တဲ့။ တရားသူႀကီး၊ က်ဴရွင္ဆရာ၊ သူနာျပဳ ဆရာမ၊ စာေရး ဆရာမ စသျဖင့္ အားလုံးကို စိန္ေက်ာ္လိႈင္က ေန႕စဥ္ေလာက္ ဖုန္းဆက္ၿပီး “ျဗဴး” ေတာ့ အေတာ္ ဂယက္ ႐ုိက္ပါတယ္။ အိမ္ေတြ ဖ်က္ေပါင္း မ်ားၿပီ ဘယ္တုံးကမွ ဒီေလာက္ “အာခံ” တာ မေတြ႕ဘူး ပဲကိုး။ ကြၧန္ေတာ္ တို႕ကို ဖယ္ခိုင္းတာ ၄ ႏွစ္ၾကာၿပီ။ သူတို႕လဲ သူတို႕ အမ်ားနဲ႕ ဆိုေတာ့ နည္းမ်ဳိးစုံ သုံးၿပီး ဖ်ားေယာင္း ၿပီးပီ။ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေက်ာ္ဝင္း၊ ၿမိဳ႕နယ္ စည္ပင္ အရာရွိ စတာေတြ ျပဳတ္ကုန္ၿပီ။ ၿမိဳ႕နယ္ ဗ်ဴဟာမွဴး ေတြလဲ သံလွ်င္ဘက္ လြင့္သြား ၾကၿပီ။ သူတို႕ ဘက္က မွားေနတာကိုး။

က်ြန္ေတာ္တို႕ စကား ေျပာေနတဲ့ ေဘးမွာ ဆရာမ ေဒၚရင္ရင္ျမင့္ ေရာက္လာၿပီး ဟိုဟာ ေထာက္ျပေပး ဒီဟာ ေထာက္ျပေပး လုပ္ပါတယ္။ အခ်က္အလက္ တခ်ဳိ႕ ရွာေပး ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ “က်မပါ ေျပာမယ္” လို႕ ဆိုလွာပါတယ္။ မလုပ္နဲ႔ ခင္ဗ်ားက ဝန္ထမ္း ဆိုေတာ့ “ျပဳတ္ခ်င္ ျပဳတ္ပါေစ” တဲ့ ။ ေျပာေတာ့လဲ ျငင္ျငင္သာသာပဲ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေျပာပါတယ္။ “က်မတို႕ကို စစ္ဗ်ဴဟာ႐ုံး ေခၚၿပီး စစ္ဗ်ဴဟာမွဴး ကိုယ္တိုင္က ဖယ္ေပးပါ၊ မဖယ္ရင္ ေထာင္ထဲကို မိသားစု အလိုက္ တိုက္႐ုိက္ ပို႕မယ္” လို႕ ေျပာၿပီး ဘာမွ ျပန္ေျပာခြင့္ မေပးဘဲ ျပန္လႊတ္တယ္။ ျပန္မယ္လို႕ ထလိုက္ေတာ့ နံရံမွာ “တပ္မေတာ္သည္ ျပည္သူ လူထု၏ အသက္ အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္သည္” လို႔ ေရးထားတာ ေတြ႕ရေတာ့ ေၾသာ္ ဘယ္လို ဘာလိမ့္လို႕ ေတြးလိုက္ မိတယ္၊ စသျဖင့္ ေျပာပါတယ္။ (သူနာျပဳ ဆရာမႀကီး ကလဲ ဒုန္းက်ည္နဲ႔ ပစ္ခ်င္ ပစ္လိုက္လို႕ ဝင္ေျပာ ပါတယ္။ )

ေနာက္တေန႕မွာ က်ြန္ေတာ့္ကို သီးျခား ေခၚတယ္။ ဒီတိုက္ပြဲ ေခါင္းေဆာင္မႈက ဖယ္ေပး ပါတဲ့။ က်ြန္ေတာ္ ေခါင္းေဆာင္ မဟုတ္ဘူး၊ စုစုၿပီး စကားေျပာၾက၊ တိုင္ပင္ၾကေပမယ့္ လုပ္ေတာ့ ဘယ္သူ႕မွ အသိ မေပးဘဲ ကိုယ္ဘာသာ လုပ္ၾကတာ၊ ေပါက္ၾကားမွာ စုိးလို႕ ပါလို႕ ရွင္းျပပါတယ္။ ဒီလိုဆို ဆရာပဲ ဖယ္ေပးပါတဲ့။ ခုေျပာတဲ့ စကားကို ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဖက္ အျပင္မွာ မေျပာ စတမ္းတဲ့။ က်ြန္ေတာ္က မေျပာဘူးလို႕ ကတိ ေပးပါတယ္၊၊

ဒါေပမဲ့ က်ြန္ေတာ္ မိတ္ေဆြ ေတြကို သစၥာ ေဖာက္ၿပီး ဖယ္မသြားႏိုင္ဘူး ဆိုေတာ့၊ “ဆရာက ႏိုင္ငံေတာ္ကို သစၥာ မေစာင့္ဘဲ မိတ္ေဆြ တစုကုိပဲ သစၥာ ေစာင့္ရသလား” လို႕ စစ္ဗိုလ္မွဴးက ေမးပါတယ္။ အေတာ္ အခ်က္က်တဲ့ ေမးခြန္းပါ။ က်ြန္ေတာ္က “ဒီကိစၥဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး။ စည္ပင္ အဖြဲ႕နဲ႕ ကန္ထ႐ိုက္ တို႕က က်ြန္ေတာ္တို႕ ရပ္ကြက္ကို က်ဴးေက်ာ္ ရပ္ကြက္ ဆိုၿပီး၊ လိမ္ညာ ထည့္သြင္း စီးပြား ရွာၾကတာပါ” လို႕ ျပန္ေျပာေတာ့ စိတ္ပ်က္ၿပီး ျပန္လႊတ္ လိုက္ပါတယ္။ ဒီစကားဟာ ဆရာေလး ေျပာေနက် စကားပါ။

၂ဝဝ၂၊ ဧၿပီ ၅ ရက္ သန္းေခါင္ယံ ၁၂ နာရီမွာ ရပ္ကြက္ကို မီးပိတ္ၿပီး ရဲနဲ႔ လုံထိန္းတပ္ ဝင္လာ ပါတယ္။ အျပင္မွာ စစ္ကား ေတြက ပတ္ေမာင္း ေနပါတယ္။ စစ္တပ္က မပါဘူး ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႕ေပါ့။ တခ်က္တီးမွာ ဝင္လာၿပီး ပစၥည္း ေတြကို ကားနဲ႕ သယ္ပါတယ္။ ေပပုရပိုက္ ေတြနဲ႕ စာအုပ္ေဟာင္းေတြ ေြ႔ြကက်ဳိး ကုန္ပါတယ္။ ကားနဲ႕ ေျခာက္ေခါက္ တိုက္ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အိမ္ေတြကို ညတြင္းခ်င္း ဖ်က္ခ်ၿပီး ဘူဒိုဇာနဲ႕ ထိုးပစ္ ပါတယ္။ က်ေနာ္နဲ႕ ေ႐ႊကူေမႏွင္း တို႕ကုိ က်ြန္ေတာ္တို႕ အတြက္ ရာထားတဲ႔ တိုက္ခန္း ေတြကို ပို႕ေပး ပါတယ္။ အက်ယ္ခ်ဳပ္ ထားလိုက္ ပါတယ္။ ေဒၚရင္ရင္ျမင့္ တို႕ကို မိသားစုလိုက္ အခ်ဳပ္ကားေပၚ တင္သြားတယ္။ တ႐ုတ္ မိသားစုမွာ အေဖနဲ႕ အေမက ေလျဖတ္ ေနတာကို ဇြတ္ဆြဲ တင္ေတာ့ ကေလးေတြ လုပါတယ္။ လုေတာ့ နံပါတ္တုတ္နဲ႔ ႐ိုက္ပါတယ္။ သူတို႕ကိုု အင္းစိန္ေထာင္ကို တန္းပုိ႕ ပါတယ္။ ဝရမ္း မပါလို႕ ေစာင့္ရ ပါေသးတယ္။ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ ၾကာေတာ့ လူႀကီးေတြ ေသေကာင္ ေပါင္းလဲ ျဖစ္လို႕ ေဆး႐ုံ ပုိ႕ရတဲ့ အခါ အားလုံး မိသားစုလိုက္ ျပန္လႊတ္ ပါတယ္။

ဆရာမ ေဒၚရင္ရင္ျမင့္က “က်မတို႕ မိသားစု လမ္းမွာ ဆင္းမယ္” လို႕ ေျပာသတဲ့ “မဟုတ္ဘူး၊ ဆရာမ တို႕ကုိ အိမ္အေရာက္ ပို႕ေပးဖို႕ အထက္အမိန္႔ ပါတယ္” လို႕ ေျပာေတာ့ ဆရာမ မိသားစုက ကားကုိ ဇြတ္ရပ္ခိုင္း ဇြတ္ဆင္းတယ္။ တာဝန္ ရွိသူက ဆရာမ လက္ကို အခန္းေသာ့ ဇြတ္ေပးတယ္။ ဆရာမက မယူဘူး။ ျပန္ပစ္ ခ်ထား ခဲ့တယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို သြားေနေတာ့ ဘုန္းႀကီးကို ၿမိဳ႕နယ္႐ုံး ဆင့္ေခၚၿပီး၊ တယ္လီဖုန္း သုံးခြင့္ မေပးဘို႕နဲ႕ ေနခြင့္ မေပးဘို႕ ေျပာသတဲ့။ “ငါ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြ ဒုကၡေရာက္လို႕ လာခိုလႈံတာ၊ ငါလက္မခံလို႔ မျဖစ္ဘူး” လို႔ ျပန္ေျပာ ခဲ့သတဲ့။ အဲဒါကို ဆရာေတာ္က သူ႕ဒကာ၊ ဒကာမ ေတြကို ျပန္မေျပာရွာဘူး။ တဆင့္ စကား ၾကားေတာ့ ဆရာမက သူ႕ မိသားစုကို သူတို႕ ေနရင္း႐ြာက ေဆြမ်ဳိးဆီ ျပန္ေခၚ သြားပါသတဲ့။

က်ြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ အိမ္ဖ်က္ ပစၥည္းေတြ ထဲက သစ္ဝါး တခ်ဳိ႕နဲ႕ သြပ္ျပားေတြကို ေရာင္းရင္ ရပါတယ္။ ျပန္ယူပါ ဆိုေပမယ့္ မယူခဲ့ ပါဘူး။ ဆရာမ ေလာက္လဲ သူတို႕ ပစၥည္းေတြ စလင္းကြင္း ဆိုတဲ့ ေဘာလုံးကြင္း တခုမွာ စြန္႔ပစ္ ထားတာ ျပန္မယူပါဘူး။ ေသာ့ေတာင္ ပစ္ခ်ခဲ့တဲ့ ဆရာမေလးကုိ ဂုဏ္ျပဳ စကားေျပာဖို႕ ဒီႏွစ္ ဧၿပီမွာ စီစဥ္ ထားေပမယ့္ အသံလႊင့္ ဌာနက က်ြန္ေတာ္တို႕ အစီအစဥ္ကို ႐ုတ္တရက္ ရပ္လိုက္လို႕ မေျပာလိုက္ ရေတာ့ပါဘူး။ ေျပာဖို႕ ေနာက္က်တာကို ဆရာမ ခြင့္လႊတ္ ႏိုင္ပါ ေစသတည္း။

ဆရာမ ေဒၚရင္ရင္ျမင့္ဟာ စုစုေႏြးလိုပဲ သတၲိ ရွိသူပါ။ က်ြန္ေတာ္တို႕ တိုက္ပြဲမွာ ေဒၚရင္ရင္ျမင့္က သတၲိ အေျပာင္ေျမာက္ဆုံးနဲ႕ ဆုံး႐ႈံးမႈ အမ်ားဆုံး ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာင္အခါ ဒီထက္ စုံလင္ေအာင္ ထပ္ေရး ပါအုံးမယ္။ ေျပာခြင့္ ၾကံဳရင္ ေျပာပါ အုံးမယ္။ ဒီလို သတၲိရွင္ အမ်ဳိးသမီးေတြ က်ြန္ေတာ္တို႕ လူမ်ဳိးမွာ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ေဒၚရင္ရင္ျမင့္ အေၾကာင္း စိန္ေက်ာ္လႈိင္၊ တင္မိုး၊ တင္ေမာင္သန္းတို႕ ေရးခဲ့တာေတြ က်ြန္ေတာ္ ျပန္ရွာပါတယ္။

ေမာင္စြမ္းရည္
ဧၿပီ၊ ၁၂ ၊ ၂ဝဝ၆

 

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၃၀ ရက္စဲြျဖင့္ http://www.burmanet.org/burmese/?p=1136 တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ေဆာင္းပါးကုိ ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္
 
Leave a comment

Posted by on September 9, 2011 in Maung Swan Yi, Variety Article

 

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: