RSS

quotes in February by Moemaka

01 Mar

မုိးမခ၏ ေဖေဖာ္၀ါရီ စာကိုး၊ စကားကုိး
မတ္ ၁၊ ၂၀၁၁

လိုက္ပါေဆာင္ရြက္ခဲ့ရေသာ အမႈအခင္း တခ်ဳိ႕တြင္ အသက္ ၁၆ နွစ္ ေအာက္ ငယ္ရြယ္ေသာ ေက်ာင္းသူတခ်ဳိ႕ ပဋိသေႏၶတားေဆးမ်ားကို ေသာက္သံုး၍ လိင္မႈမ်ားကို စိတ္ထင္တိုင္း အလဲြသံုးစား ျပဳေနၾကသည္ကို သတိထားမိခဲ့သည္။ အနာဂတ္အတြက္ ရင္ေလးဖြယ္ရာ အခ်က္ တစ္ခု ျဖစ္သည္။
ေကာင္းစံ၀င္း(ဥပေဒ)
ျမန္မာပုိ႔စ္ဂ်ာနယ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၃

—————————————-


ႀကိဳးတပ္တူရိယာေတြျဖစ္တဲ့ မယ္ဒလင္၊ ဒုံမင္းနဲ႔ ဘင္ဂ်ဳိတို႔ဆို အျပင္မွာ တီးခတ္တာ သိပ္မ ေတြ႕ရေတာ့ဘူး။ ဒုံမင္းဆို ေတာ္႐ုံ တန္႐ုံသိပ္မသိၾကေတာ့ဘူး။ အျပင္ယူသြားရင္လည္း ဒါ ဘာႀကီးလဲလို႔ ေမးၾကတယ္။ အႏုပညာ ထိန္းသိမ္းတဲ့ အဖြဲ႕ေတြေလာက္ပဲ သိၾက ေတာ့တယ္။ ေခတ္ လူငယ္ေတြက သိပ္မသင္ၾကေတာ့ လက္ဆင့္ကမ္း အေမြေပးရမယ့္ လူငယ္ေတြ ေတာ္ေတာ္ရွာရတယ္။ ေနာက္ လူငယ္ေတြက လုံး၀ ၀ါသနာ မပါေတာ့ ေပ်ာက္မွာေတာင္ နည္းနည္း စိုးရိမ္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆိုကေရးတီး ၿပိဳင္ပြဲမွာ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ကတည္းက ဒုံမင္း ၿပိဳင္ပြဲကို ထည့္လိုက္ေတာ့ ခုဆို ဒုံမင္း သင္တဲ့ ကေလးေတြ ေတာ္ေတာ္ေပၚ လာတယ္။
ဒုံမင္း ဦးဆန္းတင့္
ျမန္မာတုိင္းမ္ဂ်ာနယ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၈

—————————————-


ေခါက္ဆဲြသုပ္ကုိ ေခါက္ဆဲြသုတ္ လုိ႔ ေရးထားေတာ့ စားခ်င္ဖုိ႔ ေနေနသာ အန္ေတာင္အန္ခ်င္ပါရဲ႕။ ကုိင္စဲြ ကုိ ကုိင္ဆဲြ တ့ဲ။ ကုန္ခန္း ကုိ ကုန္ခမ္း တ့ဲ။
ေသျပီ ဆရာ။ —–
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔လည္း သတ္ပုံအားလုံး အလြတ္မရပါဘူး။ ခဲြထားကုိလည္း အားကုိးေနရဆဲပါပဲ။ ဒါေပမ့ဲ ေန႔စဥ္သုံး သာမန္ေ၀ါဟာရေတြကုိေတာ့ သတ္ပုံ မမွားေစခ်င္ဘူး။ မဂၢဇင္းတုိက္တုိင္းကုိေတာ့ မေရာက္ဖူးဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမ့ဲ ေရာက္ဖူးတ့ဲ တုိက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ သတ္ပုံက်မ္းနဲ႔ ခဲြထားက်မ္း လုံး၀ မရိွတ့ဲတုိက္ေတြေတာင္ ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ “ခဲြထားဆုိတာ ဘာလဲဆရာ” ဆုိတ့ဲ အယ္ဒီတာမ်ဳိးကုိလည္း ေတြ႔ဖူးပါတယ္။
ရွက္စရာႀကီးဗ်ာ။
စာေရးဆရာ၊ က်ဴရွင္ဆရာ မင္းသစ္
အလင္းတန္းဂ်ာနယ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၈

—————————————-


စစ္ႀကဳိေခတ္တြင္ ကုိလုိနီေခတ္လက္ရာဟန္မ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ အေရွ႕ဟန္ႏွင့္ အေနာက္ဟန္ပန္ ေရာျပြမ္းေနေသာ ဗိသုကာလက္ရာဟန္တခ်ဳိ႕ ေျမစမ္း ခရမ္းပ်ဳိးခ့ဲေလသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ ႏွင့္ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးတုိ႔မွာ ထင္ရွားသည္။ ျမိဳ႕ေတာ္ခန္းမသည္ ထုိေခတ္ အာခီတက္အေက်ာ္အေမာ္ စည္သူဦးတင္၏ ဗိသုကာလက္ရာ ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးမွာ ရန္ကုန္ေနျပည္ေတာ္ အင္ဂ်င္နီယာ ဦးလွသြင္ ပုံစံေရးဆဲြျပီး စည္သူဦးတင္ အႀကံျပဳ ႀကီးၾကပ္ေသာ အေဆာက္အအုံ ျဖစ္သည္။ ယင္း အေဆာက္အအုံ ႏွစ္ခုတုိ႔၏ ေခါင္မုိးတြင္ ရုိးရာဟန္ ျပာသာဒ္မ်ားျဖင့္ ဆင္ယင္ ထုံးဖဲြ႔ထားသည္။ ျမန္မာ့ဗိသုကာ အစဥ္အလာတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆုိင္ရာ၊ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ၊ မင္းမ်ဳိးႏြယ္ သခၤ်ဳိင္းေတာ္တုိ႔ႏွင့္ သုမဂၤလာ၊ ဒုမဂၤလာ အခမ္းအနားသုံး ယာယီစပ္ပန္းခ်ီတုိ႔တြင္သာ ျပသာဒ္ကုိ ဆင္ယင္ေလ့ ရိွပါသည္။ ပုိ႔ေဆာင္ေရး အေဆာက္အအုံတစ္ခု ျဖစ္ေသာ ဘူတာႀကီး၏ ေခါင္မုိးတြင္ ျပာသာဒ္ျဖင့္ ထုံးဖဲြ႔ထားမႈေၾကာင့္ ဗိသုကာ ေလာကတြင္ အေတာ္ေလး လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္ခ့ဲဖူးသည္။
ညြန္႔၀င္းေလး
အလင္းတန္း ဂ်ာနယ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၁

—————————————-


မုဆုိးမ ဆုိတာ ဆားအုိးထဲမွာ ဆားကုန္ေနရင္ေတာင္ ခင္ပြန္းကုိ သတိရတတ္ၾကတာမ်ဳိးပါ။
ခင္ပန္ႏွင္း
အလင္းတန္းဂ်ာနယ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၄

—————————————-


အဲဒီတုန္းက ျပဇာတ္ေတြဟာ ဟာသနဲ႔ အခ်စ္ကိုပဲ ဦးစားေပး တင္ျပေနၾကေတာ့ “စစ္ျပန္” ဆုိတ့ဲ ေခါင္းစီးက အရမ္း ထူးဆန္းေနတယ္။ ျပဇာတ္ထဲက အေၾကာင္းအရာနဲ႔ စကားလံုးေတြကလည္း သိပ္ သစ္ဆန္းေနတယ္။ ဘီအုိင္ေအ၊ ဘီဒီေအ တပ္ ေတြမွာ အနစ္နာခံ တိုက္ပြဲ၀င္ၿပီး ေျချပတ္၊ ဒူးျပတ္ ျဖစ္ခဲ့ၾကရတယ္၊ ခုေတာ့ လြတ္လပ္ေရးဆုိတာ ဘယ္မွာလဲ။ ဘယ္ေတာ့ လြတ္လပ္ ေရးရမွာလဲ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကိုယ္တုိင္ လာၾကည့္ၿပီး မ်က္ရည္ေတြ ဘာေတြ က်သြားတယ္ ဆုိေတာ့ အႏုပညာ အရ ေအာင္ျမင္တာေပါ့။
(ဂီတလုလင္ ေမာင္ကိုကို)
ေပဖူးလႊာ၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ

—————————————-

စစ္တေကာင္း ေတာင္တန္း၊ ဗုိလ္မင္းေထာင္ နယ္အစြန္အဖ်ားတြင္ ခမီႏွင့္ ၿမိဳ႕ေခၚ တုိင္းရင္းသားတုိ႔လည္း ေနထုိင္ၾကသည္။ ၿမိဳ႕တုိင္းရင္းသား တုိ႔သည္ ကေလးေမြးဖြားၿပီး ပထမဆံုး ျမင္ေတြ႔ ရေသာ ၀တၴဳ ပစၥည္းကို မွတ္သား၍ နာမည္ မွည့္ေခၚေလ့ ရွိၾကရာ နာမည္မ်ားမွာ ထူးထူးဆန္းဆန္း-ေက်ာက္ခ်ဥ္၊ ယမ္းစိမ္း၊ ဇ၀က္သာ၊ စမံု စပါး၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ၊ င႐ုတ္ေကာင္း၊ ၾကက္ေခ်း၊ ဘဲေခ်းစေသာ နာမည္မ်ားသည္ သူတုိ႔အဖုိ႔ လွပေသာ ခ်စ္စႏုိး နာမည္မ်ား ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။
ေမာင္ေၾကာ့ဦး
ေပဖူးလႊာ၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ

—————————————-


လုပ္ခ်င္တဲ့ပံုစံဆုိတာ ရဖုိ႔ထက္ လုပ္ခြင့္ရတဲ့ အထဲမွာပဲျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနရတာပါ။ ဇာတ္ကားတစ္ကားကို မ႐ိုက္ခင္ကတည္းက အရင္ဆံုး စဥ္းစားရတာ ဇာတ္ကားတစ္ကားကို အႏုပညာအရေရာ၊ အင္တာတိန္႔မန္႔ အရေရာ အေကာင္းဆံုး လုပ္ျပခ်င္တယ္။ အႏုပညာကို ေကာင္းေကာင္း ခံစားတတ္တဲ့ ပရိသတ္ရွိဖုိ႔လည္း လိုတယ္။ ၾကည့္တဲ့သူကမွ ေကာင္းေကာင္း မၾကည့္ရင္ အႏုပညာေကာင္းေတြ ခ်ျပေနေတာ့ေရာ ဘာထူးျခားမွာလဲ။
ဒါ႐ိုက္တာ မိုက္တီး
မႏၱေလးအာ႐ုဏ္ဦးဂ်ာနယ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ

—————————————-

စက္႐ံုထြက္ပစၥည္းေတြကို စနစ္တက် သန္႔စင္ၿပီးမွသာ ျမစ္ေခ်ာင္းေတြထဲကို စြန္႔ပစ္သင့္ပါတယ္။ ခုဆိုရင္ စစ္ေတာင္းျမစ္၊ ပဲခူးျမစ္တို႔ရဲ႕ ေနရာတခ်ဳိ႕မွာ ေရထုညစ္ညမ္းမႈေတြ ျဖစ္ေပၚေနၿပီ ျဖစ္တာေၾကာင့္ အဲဒီရဲ႕အက်ဳိးဆက္က ေရခ်ဳိမ်ဳိးစိတ္တခ်ဳိ႕ေပ်ာက္ကြယ္ေနေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။ အရင္က အလွဴအတန္း လုပ္ရင္ ငါးသေလာက္ပဲ ေကၽြးပါတယ္ ဆိုတဲ့ ငါးသေလာက္ေပါတဲ့ ေညာင္တုန္း နားတစ္၀ိုက္မွာ ခုဆိုရင္ ရန္ကုန္ဘက္ကေန ငါးသေလာက္ ၀ယ္စားေနၾကရၿပီလို႔ ဆိုပါတယ္။ မႏၲေလးက ေတာင္သမန္အင္း ဆိုရင္လည္း စက္႐ံု အလုပ္႐ံုေတြက ထြက္တဲ့ ေရဆိုးေရညစ္ေတြ စြန္႔ပစ္မႈေၾကာင့္ ေရနက္ပိုင္းမွာေနတဲ့ ေရသတၱ၀ါေတြ အင္းျပင္ကို တက္လာၾကတယ္။ ဒီအတြက္ အသားစား ငွက္ေတြလည္း ေရာက္လာၾကတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီကိစၥမ်ဳိးေတြဟာ ေပါ့ေပါ့ေတြးလို႔မရပါဘူး။
သွ်ားထက္ႏုိင္(ဘူမိေဗဒ)
စိၾတၾကယ္ ခရီးသြားမဂၢဇင္း၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ

—————————————-


အျငိမ့္ေခြၾကည့္မယ္ ဆုိရင္လည္း မင္းသမီးထက္ လူရႊင္ေတာ္ကုိ ဦးစားေပးၾကည့္တတ္ၾကပါတယ္။ ဟာသကုိ သိပ္ခ်စ္တ့ဲသူေတြ မ်ားလာေတာ့ ရုပ္ရွင္မင္းသားေတြပါ လူရႊင္ေတာ္အရသာကုိ ျမည္းစမ္းၾကည့္လာၾကပါျပီ။
လူရႊင္ေတာ္ ၀င္းႏုိင္(အႏုပညာ)
Envoy ဂ်ာနယ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၄

—————————————-


အိမ္ေထာင္ျပဳဖုိ႔စိတ္ကူး လုံး၀ မရိွေတာ့ပါဘူး။ ၁၀၀ မွာ ၉၀% ေသခ်ာပါတယ္။ ေတာ္ၾကာ မထင္ဘဲ က်သြားရင္ ဆုိတ့ဲ အေတြးနဲ႔ ၁၀% ကုိ ခ်န္ထားတာ။ ေလာကမွာ ကုိယ္မျမင္ရေသးတ့ဲ အေၾကာင္းတရားေတြက ရိွေသးတာကုိး။
စုိးျမတ္သူဇာ
နံနက္ခင္း ဂ်ာနယ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၃

—————————————-


ခ်င္းအမ်ဳိးသားပါတီ လိုဂိုကလည္း အိုင္ဒီယာ ေပးခဲ့တာ။ လိုဂိုဆိုတာ ဓာတ္ပံုမဟုတ္ဘူး။ စကား ေျပာရမယ္။ ပန္းခီ်က စကားေျပာတာ နည္းတယ္။ ကာတြန္းက စကားေျပာတယ္။ ခ်င္းအမ်ဳိးသားလိုဂိုကလည္း အဆင့္ရိွေအာင္ လုပ္ထားတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ အဲဒီ့အိုင္ဒီယာ သိပ္မရၾကဘူး။ လိုဂိုက စကားေျပာရမယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ လိုဂိုထဲက ေအာက္ခ်င္းငွက္က စစ္သူႀကီးဦးထုပ္ ေဆာင္းထားတယ္။ အေတာင္ပံကလည္း ေအာက္ခ်င္းငွက္ေတာင္ပံ မဟုတ္ဘူး။ သိန္းငွက္ေတာင္ပံ၊ သိန္းငွက္ေတာင္ပံ ဆိုေတာ့ ပိုပံ်နိုင္တယ္။ ေဝးေဝး ပံ်နိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာ။ ေနာက္ ခ်င္းလူမ်ဳိး အယူအဆမွာ သိန္းငွက္က သူ႔ဝန္းက်င္ကို ကာကြယ္ေပးတယ္။ ခုခံေပးတယ္။ ေနာက္ ေျခေထာက္မွာ ကိုးေတာင္က်ားရဲ႕ ေျခေထာက္ကို တပ္ထားတာက အျခားအင္အားျကီး အေကာင္ေတြကို နိုင္ေအာင္ဆိုျပီးေတာ့ တပ္ထားတာ။ အျမီးတစ္ခုပဲ ေအာက္ခ်င္းငွက္ရဲ႕ အျမီး။ ဒါက ကြ်န္ေတာ္ ကာတြန္းဆရာျဖစ္ျခင္းအားျဖင့္ ဒီလို လိုဂိုမ်ဳိးကို ျပည္သူနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးနိုင္တာ။ ျမန္မာျပည္မွာ အဓိပၸာယ္ရိွတဲ့ လိုဂိုမ်ဳိး နည္းေသးတယ္။
ပူဇိုဇမ္ (ဦးဇုိဇမ္) ကာတြန္းဆရာ၊ ႏုိင္ငံေရးသမား
ျမန္မာပုိ႔စ္ဂ်ာနယ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၆

ဓာတ္ပုံမ်ား- ဒုံမင္း ဦးဆန္းတင့္ – ျမန္မာတုိင္းမ္ဂ်ာနယ္
ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး – macalester

ခင္ပန္ႏွင္း – စာဖတ္သူဂ်ာနယ္
(ဂီတလုလင္ ေမာင္ကိုကို) – သရုပ္ေဖာ္ ?

ဒါ႐ိုက္တာ မုိက္တီး – weekly eleven ဂ်ာနယ္
လူရႊင္ေတာ္ ၀င္းႏုိင္ – Envoy ဂ်ာနယ္

စုိးျမတ္သူဇာ – planet myanmar
ခ်င္းအမ်ဳိးသားပါတီ လိုဂို – ပူဇုိဇမ္

 
Leave a comment

Posted by on March 1, 2011 in Quotable Quotes

 

Leave a comment